Er sesongen over allerede Intruder..?
ZZR-Erling skrev:Hvis dere ikke har skjønt det ennå, kjører dere for lite og knusslete

Eller man er kanskje så pro at man ikke kaster bort hjernetid på å reflektere over slike trivialiteter, man bare gjør det!
Men en ting jeg har lurt litt på når det gjelder disse eviglange kontrastyringvinterdiskusjonene; hadde vi de også før Internettets tid?
Jeg tok lettlappen i 85 og tung i 87, og samme år kjøpte jeg bla den da nye boken
"The Soft Science of Road Racing Motorcycles" The Technical Procedures and Workbook for Roadracing Motorcycles (av Keith Code og forgjengeren til Twist of the wrist bøkene/filmene), og gikk debutantkurs/RR-lisens, mm.
Konseptet med kontrastyring var vel omtalt i boken, men det var jo noe jeg visste om lenge før den tid, helt fra jeg lærte å kjøre moped på egen hånd. Men jeg har liksom ikke noe minne av at dette hverken var omstridt, eller i det hele tatt noe diskusjonstema. På den annen side var mitt MC-miljø bare noen veldig få personer. Så derfor spør jeg nå dere andre som hadde større omgangskrets, var dette et hett tema i MC-samlinger før i tiden også??
Til slutt oppdaget jeg noe litt artig da jeg så på en film jeg tok opp i fjor. Jeg styrer generelt ganske forsiktig inn i svinger, men har det med å røske litt mer i styret når jeg skal rette opp, eller skal legge over fra den ene siden til den andre. Med kameraposisjonen jeg brukte i filmen ser man veldig lett styreutslag (bremse/clutch-beholder ifht kåpe).
Så de vantro kan spole frem til 6.46, prøv å legg merke til styret i det sykkel går fra høyresving til venstresving, så kan man se at styret først går raskt til høyre. Med tanke på at det er ren rolig cruising i ca 80, og at VFR hverken er lett eller spesielt kvikkstyrt, skal man nok også være god for å gå like fort fra side til side med å flytte kroppsvekt. Med styret er det bare ett lite kort rykk som skal til. I grunn ganske fascinerende greier, syns jeg!
6.46:
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=fK7OUyGJgek[/video]