Hehe, det minner meg om noe;GSXR skrev:"Kontrastyring"; et ganske enkelt begrep som i det store og hele dekker styreprinsippet på en motorsykkel (VIKTIG).Ragnhild skrev:Er faktisk forskjell, men vanligvis tenker vi ikke over det fordi vi som oftest kompenserer for avvikene uten å tenke over det.
Samme som med det mange kaller kontrastyring. Vi gjør det uten å tenke så mye over det.
Så rart som det enn høres så betyr det i prinsippet at man styrer i motsatt retning av dit man skal.
Har en kamerat som ikke kan sykkle. Jada, helt seriøst. Så her for ca 2 år siden var han midt oppi en opprivende skillsmisse-sak som inkluderte en ny elskerinne. Full pakke, altså.

Galskap? Han vil jo velte?

Vi finner oss en svær øde parkeringsplass, og han setter avgårde. Med beina rett ut og kjempewobbel. Og i første sving legger han sykkelen ned. Banning, opp igjen, wobble avsted, velte. Men etter en stund begynner han å få det til, trekker beina opp og viiide svinger.
Han begynner å glise, finner andre-giret, kommer mot meg og tar en flott, jevn 180 graders venstresving. "Nydelig sving!" roper jeg etter'n. "Jammenjammen" kommer det tilbake, "Jeg skulle jo svinge andre veien!!"