RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: RuneMC's blogg - tur 20 mai...

Legg inn av TheHaughom »

Hahaha, fantastisk kontraspark :lol
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - norsk sommer = regnvær?

Legg inn av RuneMC »

Noen dager er det kjekt med hjemmekontor - igår var en sånn dag.

Idag var det opphold, 10C og helt greit å pendle innover til jobben, men leser jo i avisen at selv kjente og kjære MC-veier mellom Tranby og Sylling nå er påvirket av regnet :oh :
http://dt.no/nyheter/vestsidevegen-sten ... -1.7901291

Håpet var jo at lang kald vår skulle bety bedre vær i sommer, men så langt tegner det jo til standard ustabilt vær med mye byger... ](*,)
Men håper ihvertfall at det etterhvert blir litt mindre ustabilt enn ifjor.

Ellers kom Held-hanskene igår, helt grei leveringstid. De var noe store i størrelsen, men under tvil beholder jeg de. Kunne nok gått ned et nummer. Har bare funnet nettbutikk som fører Held
Kvalitet ellers helt topp. :thumleft

Nye Anakee3 dekk også ankommet landet og har avtalt utkjøring imorgen. Det siste steget for selve utkjøringen er ikke godt informert fra motorsykkeldekk.com - dvs du får link til tracking hos DPD, men du må selv gå på Tollpost sine sider klikke "Avtal utkjøring" og legge inn sendingsnummeret og velge tid for utkjøring. (Ellers hvis du ikke gjør noe, så blir de bare liggende hos Tollpost og det påløper etterhvert 90 kr/dag for tid det blir liggende på Tollpost's lager utover en uke. Mulig de sender brev etterhvert men det tar endel dager).

Utifra diskusjonen om plugging i dekk, var det jo ett punkt som kom opp, nemlig om at ståltrådene i dekket kan ruste. Det har jeg ikke tenkt på før, og tror vel forsåvidt bakdekket er plugget tett så hverken vann eller luft slipper til, men absolutt et moment som kan forsvare tidligere bytte. Sparer jo såpass mye på kjøp via motorsykkeldekk.com og egen omlegging at jeg kan koste på meg et bytte. Ellers skal jeg nå passe på å ha et ekstra sett stående klart med tanke på punkteringer. :janikk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: RuneMC's blogg - norsk sommer = regnvær?

Legg inn av TheHaughom »

Mitt dekk fra Motorsykkeldekk.com ble levert rett på døren (etter normal arbeidstid), uten ekstra kostnad osv...
Bare sånn til informasjon. :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - norsk sommer = regnvær?

Legg inn av RuneMC »

Ja, får også levert rett på døren og kan velge forskjellige utkjøringer inkl etter arb.tid, så det er greit. Var bare ift at det er lurt å følge med så man får levert det tidligst mulig - det er ikke noen automatikk i at de kjører ut uten å ha avtalt utkjøringstidspunkt. Forrige gang fulgte jeg ikke så nøye med på trackingen og det kom vel et brev fra Tollpost ang avtale om utkjøring av dekkene, som da hadde ligget endel dager på lager først...

Raskeste forsendelse overhodet, som jeg har fått var garanti-rep på et av festene til Gopro kameraet (sprø plastikk). Dagen etter at garanti var godkjent kom det ikke bare festet som var gått istykker men ett ekstra feste også - levert på døren av DHL. De har skjønt noe ang å gi en positiv support opplevelse :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur i kveldinga...

Legg inn av RuneMC »

Hadde flaks idag - opphold til jobben og opphold fra jobben - og endelig - sooool igjen :-)

Så ikveld måtte det jo bli en skikkelig "kosetur i kveldinga".

TKHK - Tyrifjorden, Kolsåstoppen, Holmenkollen, Kadettangen - det ble kveldens runde.

Startet først med gamle Lierbakkene hvor de forresten akkurat holdt på å legge nye fotgjenger striper. Så oppover langs Tyrifjorden til Skaret. Flott vær og nyvasket vei her. Forresten noen lokalveier hvor allerede hullete asfalt nå er blitt til skikkelige pottehull, så ha øynene med dere på tur... Mange fine svinger, men dette er en vei jeg har respekt for av den enkle grunn at det er noen som har mistet livet her. Det er 2-3 tekniske partier, som forsåvidt er helt greie, men vanskelighetsgraden kan fort bli større hvis farten er feil i forhold til svingen, eller hvis det dukker opp uventede ting (sauer kommer senere i sesongen, syklister kan være rundt en sving, tungtrafikk, etc).

En liten fotostopp før jeg tok over Sollihøgda og ned til Rykkinn og Lommedalen
Bilde

Bilde

Skyfront nordover...
Bilde

Nedover E16 rett etter Sollihøgda var det selvfølgelig en bil som måtte kjøre ut foran meg og som selvfølgelig kjørte litt under fartsgrensen. Jeg kjørte forbi før det ble midtdeler, men litt lenger ned kom jeg bak lastebiler som kjørte 60 nedover i 80-sonen. Det er jo et stykke nedover, men bilen jeg hadde kjørt forbi dukket ikke opp igjen i speilet, så sannsynligvis av den typen personbil som holder 50-60 nedover i 80-sonen der... veien svinger jo litt og midtdeler gir visst noen sjåfører ekstra fartsfølelse, slik at de senker farten litt ekstra - litt sånn motsatt logikk... ](*,)

Tok av til Rykkinn og deretter opp mot Lommedalen. Bra vannføring i elva som går gjennom Bærums Verk. Tenkte om jeg skulle kjøre en sving oppover Lommedalen, men sola var litt ekkel imot, så snudde likegodt og kjørte videre bak Kolsåstoppen - og videre Griniveien til Røa og Holmenkollen. Vi som ikke har Trollstigen i nærområdet, får ta det vi får av svingete vei og utsikt :janikk

Tryvannstårnet
Bilde

Nesten fullmåne - fortsatt på P-plassen ved Tryvannstårnet hvor det stod reklame for Sommerpark og Vinterpark
Bilde

Parkeringen ved Tryvann (vannet), retning Oslo
Bilde

Fin stemning med tåke som løftet seg fra vannet
[img]http://farm4.staticflickr.com/3829/8807 ... cb98_b.jpg[/img]

Utsikt fra Kragstøtten, nordvestover...
Bilde

Litt tåke også innover i marka
[img]http://farm8.staticflickr.com/7324/8796 ... 7a5b_b.jpg[/img]

Utsikt sydover mot Oslofjorden
Bilde

På vei nedover igjen - utsikt syd mot Oslo sentrum. Morsomt visuelt krydder på vei forbi Voksenkollen - Porsche Cayenne med hvit "flytte-henger" på vei oppover - hvor ellers enn Holmenkollen !? :D
[img]http://farm4.staticflickr.com/3795/8807 ... 1b53_b.jpg[/img]

Hjemover valgte jeg igjen Griniveien. Flott golfanlegg og hester er noe av det du kan se her - slår ihvertfall E18 når det gjelder ting å se på :-)
Siste stopp var Sandvika, der jeg hadde lyst til å prøve den nye enveiskjørte bilveien som de har merket opp der fra nord til syd. Det har vært gågate der i alle år, men nå holder sentrum på å dø ut (de fleste drar jo til Sandvika storsenter), så dette er et eksperiment for å se om det blir flere kunder til butikkene der... men det er en litt selsom vei som bare er merket opp med punkter og som går til midten av Sandvika før svinger til høyre ned gaten til kinoen og langs elva til Kadettangen.

Der ble siste bilde idag. Det er blitt ganske fin elvepromenade her også, med fortøyningsplasser for båter tydeligvis. Det var en seilbåt som la til akkurat da jeg tok bildet.
Bilde
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av RuneMC »

Har fulgt med på Vegvesenets trafikkmeldinger ang Fv651 en stund. For de som ikke vet, så er dette Tuddal - Svineroi, eller også kjent som veien forbi Gaustatoppen.

Idag morges sjekket jeg igjen og Yess! Nå stod det åpen - så litt over 9 heiv jeg meg i salen med kurs for Kongsberg og Rjukan i første omgang :prop:
For å spare tid og rekke hjem til middag - viktig tidspunkt for en som har ansvaret for lørdags-taco'en :janikk , så tok jeg korteste vei til Kongsberg - dvs motorveien og Strømsåstunnelen. Ingen favoritt pga eksos og 70-sone - til forveksling ganske likt Oslofjordtunnelen men heldigvis minus gjennomsnittsmåling som gjør at folk kjører i 60 istedenfor 70.

Forbi Mjøndalen var det forsåvidt interessant å se at Drammenselva nå bare var ca 1m under vei-nivået og visstnok skal den fortsette å stige til tirsdag, så blir spennende om E134 kan komme under vann. Tror vel kanskje den berger akkurat.

Ellers er E134 til Kongsberg ikke direkte spennende, man får bare roe ned og holde køen. Vel, nesten... klarte ikke å holde igjen noen forbikjøringer når det ble to forbikjørings felt pga en veteran-Saab og et par andre "sinker". Det er egentlig ikke så lurt å sette opp tempoet der, for ved Darbu er det titt og ofte kontroll. Men ikke idag...

I Kongsberg måtte jeg nesten ta foto av flomstor foss, og det er jo hendig med MC at man kan stoppe nær sagt hvorsomhelst hvor det er noen cm veiskulder - og her var det jo en halvmeter ihvertfall. Dog fortalte ABS'en meg at det var noe sand der :-)
Bilde

Gjennom Kongsberg er det å følge skilt mot "40 Geilo" og etter noe innledende 40 og 50 soner så blir det mulighet til å sette opp tempoet litt, men virkelig gøy blir det først etter et stykke når du svinger av mot 37 Rjukan/Bolkesjø hvor det er en god del passe fine svinger oppover. Neste veikryss av betydning er om en vil følge 37 til Rjukan eller velge 364 opp østsiden av Tinnsjø til Austbygde og rundt til Rjukan den veien. Hvis man har god tid og ikke ser mørkt på stedvis humpete og dårlig asfalt kan 364 anbefales. Idag valgte jeg pga tidsbudsjettet vestsiden - og for all del her er det topp asfalt og fine svinger via Gransherad og mer rett vei oppover langs vestsiden av Tinnsjø. En artig ting med denne veien er to tunneler rett før Tinn kommunegrense på hhv ca 700m og 1,4km som er som å kjøre inn i et kjøleskap - husker de fra ifjor hvor de var skikkelig forfriskende å kjøre gjennom når det var 25C ellers :knegg

Her fra veien oppover vestsiden av Tinnsjø
Bilde

Med denne veien så kommer du også forbi D/F Ammonia - og der tok jeg et foto-stopp siden det allikevel var en turistbuss som sperret kjørebanen mens den holdt på å rygge seg inn på plassen mellom husene der
Bilde

Ikke lenge etter kom Gaustatoppen i sikte...
Bilde

Og litt zoom må vi koste på oss...
Bilde

Har flere bilder fra turen idag, men nå er det TBC-tid (To Be Continued)
Fortsettelse følger imorgen med flere bilder fra Gaustatoppen, Vegglifjell og Bingen - men akkurat nå skal jeg finne bingen :D
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av RuneMC »

Oppover vestsiden av Tinnsjø var det forresten svært liten trafikk. Ikke tok jeg igjen noen og ikke var det noen som tok igjen meg :-)
Så å starte sånn i 9-tiden på en lørdag er tydeligvis et fint tidspunkt for lite trafikk.

Svingte av oppover Fv651 og det var visse tegn på at vannet hadde arbeidet her med grøfter som plutselig var blitt større, et lite jordras og et lite strekk der asfalten på kanten av veien var gravt ut - men alt sikret og markert fint.

Oppi bakken tok jeg et stopp utenom utsiktsplassene. Her er det såpass bratt at teknikken er å stoppe MC'n mens den står i gir. Slake oppover/nedover bakker lar jeg den oftest bare stå med motoren igang og i fri. Hender jeg bruker fri pluss bakbrems, men da er det ikke fullt så stabilt med bare ett ben i bakken.

Uansett flott utsikt over Rjukan der nede
[img]http://farm8.staticflickr.com/7426/8829 ... f3aa_b.jpg[/img]

Litt lenger opp er det en plass med avkjøring midt i en skarp sving
Bilde

Oppover mot Gaustatoppen
Bilde

Østover der jeg kom kjørende fra
Bilde

Veien blir litt smalere og mer småhumpete over selve fjellområdet, og her er ca det nærmeste en kommer Gaustatoppen
Bilde
Bilde

Flott natur er det uansett :janikk
Bilde

Og et lite posørbilde av MC'n må til som viser høyden på snøskavlen :-)
Bilde

Før en fortsetter til nye utsikter rundt hver sving
Bilde

Høyeste punkt på veien tipper jeg siden det er markert (?)
Bilde
Bilde

Litt lenger nedover mot Tuddal - bilde tatt retning østover
Bilde

Ned til Tuddal er det forøvrig noen skikkelig krappe svinger kombinert med litt vaskebrett-asfalt, så pleier å ta disse relativt sakte.

Idag var det selve veien forbi Gaustatoppen som var målet, og hva er vel da bedre enn å kjøre samme vei tilbake. Veien mot Notodden er grei nok, men ikke i samme klasse når det gjelder utsikt - og det å kjøre motsatt vei er nesten som å kjøre en ny vei. Så etter kort proviantering/pause ved Joker'n i Tuddal kjørte jeg tilbake. Oppdaget da et bygdetun som jeg har oversett tidligere. Lett å bare frese forbi mange severdigheter når en har blikket låst på veien :knegg
Bilde
Bilde
(det var endel flere bygg her også, så da har dere en grunn for å se med egne øyne...)

Her en liten stopp hvor jeg festet Gopro kameraet på hjelmen. Film kommer etterhvert, siden jeg filmet hele veien herfra og ned til Rjukan-siden.
Bilde

Utsikt nordvestover fra samme sted - minner jo om litt landskapsmaleri
[img]http://farm3.staticflickr.com/2838/8829 ... 6b49_b.jpg[/img]
Utsikt østover
Bilde

En liten fotostopp ble det selv med kamera på hodet - rett før veien går nedover mot Rjukan
Bilde

Vel nede igjen var planen å kjøre mot Vegglifjell, og da følger man skilt mot Austbygde i første omgang
Her et bilde tatt sørover mot veien jeg kom opp tidligere på dagen
Bilde

Videre mot Austbygde og tilbake mot Kongsberg, er det igrunnen bare å følge veien (ikke kjør av mot venstre når det kommer skilt til Austbygde, men følg veien et stykke opp i bakken, så kommer det et eget skilt til Vegglifjell). Møtte forresten et par stykker i motsatt retning der den ene hadde GS med rødt "nebb" - tenkte umiddelbart om det kunne vært Joo, men det finnes selvfølgelig flere sånne GS'er.

Skiltet til Vegglifjell hadde forresten en tape-stripe tversover, så var usikker på om det betydde at den var stengt, men kjørte nå bare videre og satset på at den var åpen.

Utsikt mot Vegglifjell
Bilde

Veien er for det meste asfalt men et stykke før toppen og nedover mot Veggli på andre siden er det grus. Litt snø igjen her også, men ikke noe i veien som var tørr og fin.
[img]http://farm4.staticflickr.com/3686/8829 ... ee86_b.jpg[/img]

Retning syd
Bilde

Rett over høyeste punkt av veien og på vei nedover mot Veggli - her er det hyttegrend bl.a.
Bilde

Det er en automatbom lenger ned rett før man kommer på asfalt igjen, og MC kan da passere på ene siden der det er åpning for det. (Går muligens ikke hvis man har på svære sidekofferter etc).
Det var ihvertfall gratis for MC fikk jeg vite da jeg mailet eieren ifjor...

Nede i Veggli satte jeg kurs for Lampeland, for jeg tenkte jo å få med meg Bingen-området samtidig. Ganske fine svinger nedover før det blir mer rett-strekninger nærmere Flesberg og Lampeland.
Fylte tanken i Lampeland og fortsatte videre mot Lyngdal og Bingen. Utover elver med mye vannføring så jeg egentlig ikke noe tegn på flommen. Jeg tenker vel at mye av "katastrofen" egentlig er naturlige sesongvariasjoner, men så er det både offentlige og private som bygger for lavt i terrenget og da blir det jo "katastrofe" når vannet finner på å stige til det som egentlig ikke er så høyt nivå. :-k

Den fiine grusveien fra Litmo til Bingen (Fv63)
Bilde
Bra vannføring i bekken langsetter veien også
Bilde

Alt i alt en meget bra tur - men kanskje litt drøy, merket det litt i kroppen å ha sittet i salen i ca 7 timer :P :p

Google maps av turen: http://goo.gl/maps/Z6WMz
Sist redigert av RuneMC den 30 mai 2013, 07:11, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Thimian
Innlegg: 23
Registrert: 17 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 Tracer

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av Thimian »

Fantastisk reiseskildring, så virkelig flott ut. Jeg fikk sykt lyst å ta turen over gaustadtoppen i dag, desverre har jeg noen plikter her hjemme som må gjøres. Skal spørre fruen pent om de kan utsettes til i morgen ;-)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av RuneMC »

Bra at det falt i smak.

Været idag er jo enda bedre - vel, ihvertfall herfra og til Vikersund som er det lengste unna jeg var idag. :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av PCP »

Vil bare få si at jeg finner bloggen din, og reiseskildringene veldig inspirerende. :thumleft

Ikke minst mange flotte bilder. Er vel ikke tolmodig nok til å stoppe å forevige inntrykkene så ofte selv, så da kan jeg heller gjenoppleve stedene gjennom din blogg! :D

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av RuneMC »

Takk for tilbakemelding - gøy at den blir lest.

Det varierer selvfølgelig hvor mye jeg stopper opp - noen ganger er det å kjøre uavbrutt en fin opplevelse også.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av LordShaft »

Utrolig imponerende å se bildene du tar underveis....rekker du å kjøre noe i det hele tatt :knegg

Det virker som du er rimelig trent på hva du tar bilde av. Ikke et kjedlig bilde, alltid en viss stemning (i mangel på ord som kan forklare det bedre)
Jeg ser også at mange av bildene er veldig grønn.... ofte slik vi oppfatter det med øyet. Bruker du mye tid på å etter redigere bildene dine? Føler jeg får veldig mye overeksponerte og "grå" bilder selv hvor mye jeg knoter :scratch (skjønner det er en treningssak )

Tusen takk for at du deler. Fortsett slik! :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av RuneMC »

Vel tar nok noen bilder som er dårlige også - tok 100 bilder den dagen, ca 30 ble absolutt brukbare men flere er f.eks. av nesten samme sted (må jo utnytte stoppene) og da kan det gå på valg av vinkling eller utsnitt.

Bruker DxO Optics etterpå - nettopp for å få opp fargene, forhåpentligvis uten at det blir for mye av det gode (første bildet av Rjukan er "spot on" som jeg husker det, mens det med det røde skuret ved Tinnsjø kanskje er i meste laget) - målet mitt er å få det til å ligne synsinntrykket og kamera er fortsatt en god del etter hva øyet kan oppfatte i fargeomfang og kontraster. Om du bruker DxO eller Lightroom eller tilsvarende er ett fett - de har stort sett samme funksjoner for justering av eksponering og saturation/vibrancy. Utover det kan jeg også bruke filmsimulering (dvs simulering av gamle filmruller) der f.eks. Velvia 100 er en favoritt (egner seg til landskap) - det er en tilleggspakke til DxO, men Lr etc har også dette. DxO har en batch-prosessering som som er fin - slipper å ta ett og ett bilde, men markerer en bøling og trykker "process" og da kan det lage bilder i forskjellige oppløsninger til forskjellige foldere osv.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av joo »

RuneMC skrev:Møtte forresten et par stykker i motsatt retning der den ene hadde GS med rødt "nebb" - tenkte umiddelbart om det kunne vært Joo, men det finnes selvfølgelig flere sånne GS'er.
Nei, var nok en kopi :roll Lørdagen ble det bare kjørt litt med Graatass på Hurumhalvøya, den fikk på crosshjula istf motard. Og den gidder jeg neppe frese opp mot Veggli med.

Men i dag derimot kunne du truffet oss både i Numedalen og Hallingdalen. Dessverre altfor varmt, skulle nok satset på Gaustadtoppen. Det er så deilig å komme opp der, over skoggrensa og med god utsikt! Og oftest frisk luft. Utflytta nordlending tåler strengt tatt ikke mer enn 18,7 grader :-)å

Skal du stoppe i oppoverbakke er det bare å klemme inn bakbremsa og kvele motoren. Helst i 1.-gir.

Flotte bilder som alltid :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: RuneMC's blogg - Gaustatoppen etc...

Legg inn av jodlevann »

Helt enig!
Morsomt å lese turberetninger med bilder fra de dedikerte, særlig en turglad RuneMC, og flotte bilder.
Har selv nå et Panasonic Lumix til "pek og klikk" som rendyrket amatør :P :p
Bildene fungerer til hjemmebruk men er for kritisk til å legge ut noe, det er mange fotoracere her inne!
Har jo ikke engang et bilderedigeringsprogram på PC'n. :-k

Venter på nye reiseskildringer!

Svar