Siden mange av medlemmene i dette forum har en forkjærlighet for statestikker.
Her kommer en til:
http://www.bike.se/nyheter/bmw-mest-god ... provningen
Tysk kvalitet er best
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Re: Tysk kvalitet er best
Stoler ikke på svenske Bilprovningen i det hele tatt.
Det gjelder riktig nok bil, men fortsatt BMW. Hadde min X5 på EU kontroll i Norge. Hos NAF først, som fant feil på innfesting av bakaksel. Videre på verksted for å få taksert reperasjon. Det ble så dyrt at jeg tok med bilen til Sverige. Dette merkeverstedet klarte ikke finne noen feil. De tok med bilen til Bilprovningen som heller ikke fant noen feil. Da var det bare å ta med bilen hjem igjen, og la verkstedet her hjemme fikse, og jeg betale...
Det gjelder riktig nok bil, men fortsatt BMW. Hadde min X5 på EU kontroll i Norge. Hos NAF først, som fant feil på innfesting av bakaksel. Videre på verksted for å få taksert reperasjon. Det ble så dyrt at jeg tok med bilen til Sverige. Dette merkeverstedet klarte ikke finne noen feil. De tok med bilen til Bilprovningen som heller ikke fant noen feil. Da var det bare å ta med bilen hjem igjen, og la verkstedet her hjemme fikse, og jeg betale...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Jeg fant ikke statistikken, men leste artikkelen.
Flest feil på kjede, nærlys, bremselys og skiltlys. I tillegg til slitte dekk.
3/4 av BMWene ( minst) har ikke kjede og at de lager mye bedre bremselys i Bayern enn i resten
av verden har jeg vanskelig for å tru.
Og BMW lager ikke dekk.
Så denne artikkelen er like mye verdt som "kvalitetsbevis" som når småunger sier at
"Vår bil er best i verden for det har pappa sagt"
3/4 av BMWene ( minst) har ikke kjede og at de lager mye bedre bremselys i Bayern enn i resten
Og BMW lager ikke dekk.
Så denne artikkelen er like mye verdt som "kvalitetsbevis" som når småunger sier at
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Jompa skrev:Jeg fant ikke statistikken, men leste artikkelen.
Og BMW lager ikke dekk.
BMW koster mer enn mye annet, har en kundegruppe med mer penger, som er flinkere til å sette syklene på service når det trengs. Siden de har en mer voksen kundegruppe og stor andel tursykler, blir de generelt kjørt roligere også, Derfor er det naturlig at de har mindre feil på slitedeler.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Tviler ikke på BMW-kvaliteten, men det som stod i artikkelen om lys/kjede/dekk gjelder
vel generellt for alle sykler uansett merke.
Og når Bike skriver som de gjør uten å linke til statistikken, blir hele artikkelen bare dum
vel generellt for alle sykler uansett merke.
Og når Bike skriver som de gjør uten å linke til statistikken, blir hele artikkelen bare dum
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Det er få sykler jeg ser mer reklame / markedsføring og rapporter om enn BMW.. De bruker MYE pæng på å skape sitt bilde! Et image.
Kanskje særlig GS'n!?
Det funker ....
En annen ting med "å vinne tester" er .... Hva med de produktene som ikke var med i testen?! Kanskje det er mange bedre? Å vinne en test betyr ikke nødvendigvis at de er best,,,det betyr kun at de kanskje er best blant de som ble testet.
Men markedsføringsnytte har det!!
Kanskje særlig GS'n!?
Det funker ....

En annen ting med "å vinne tester" er .... Hva med de produktene som ikke var med i testen?! Kanskje det er mange bedre? Å vinne en test betyr ikke nødvendigvis at de er best,,,det betyr kun at de kanskje er best blant de som ble testet.
Men markedsføringsnytte har det!!

"Do the right thing"