Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av Carpa »

KydeX skrev:Den så bra ut for planlegging og deling av ruter, men den registrerer ikke hvor du kjører ifølge FAQ'en. Så hvis det er det man er ute etter, så må man bruke en av de andre.
Ja jeg så det, og etter å ha tittet litt nærmere på brukervennligheten så tror jeg neppe denne blir særlig mye brukt av meg :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av Crinos »

Brukte tidligere Tracks (SPOR) fra Google, men fungerte ikke så bra som jeg ønsket..

Nå bruker jeg bare den innebygde loggeren i hjelmkameraet mitt (Contour). Krever jo dog at jeg filmer alt, men det gjør jeg bevist. Type Dash-cam for evt dokumentasjon i ulykke der bilister oppfører seg som idioter.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av knutk »

Selv om de nye telefonene har stort potensiale sitter jeg igjen med inntrykk av at enn så lenge er det en dedikert GPS som gjelder. Ruten blir da automatisk lagret og programvaren som følger med funker på alt. Alle telefonløsninger jeg har prøvd fremstår som heller tuklete til sammenligning.

Nå ser jeg at overskriften tilsiser at diskusjonen dreier seg om alternative Apps, og i så måte er vel dette litt på siden av sporet. Men om formålet er å finne den best fungerende løsningen tror jeg at det fortsatt er gps som funker.

Dog utvikler telefonene seg raskt, og det tar trolig ikke så lang tid før programvaren er på plass og der finnes telefoner som både er lyssterke nok og robuste nok til å gjøre dedikerte GPS overflødige.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av Carpa »

Som navigasjon fungerer mobilen helt supert. Jeg opplever at den både er mer nøyaktig og ikke minst oppdatert. My tracks funker helt greit til å mappe kjøreruter men har forbedringspotentialer. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dedikert gps, det blir bare enda en duppedings å styre med.

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:Som navigasjon fungerer mobilen helt supert. Jeg opplever at den både er mer nøyaktig og ikke minst oppdatert. My tracks funker helt greit til å mappe kjøreruter men har forbedringspotentialer. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dedikert gps, det blir bare enda en duppedings å styre med.

Carpas Crap a talk
Nå ja. På min ferd i går ble jeg et par ganger bedt om å svinge inn på veier jeg i beste fall hadde kjørt ATV på. Det var traktor-veier med gress i midten. Min Samsung S3 med oppdatert Google ville altså lede meg inn på "den smale sti" :lol

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:
Carpa skrev:Som navigasjon fungerer mobilen helt supert. Jeg opplever at den både er mer nøyaktig og ikke minst oppdatert. My tracks funker helt greit til å mappe kjøreruter men har forbedringspotentialer. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dedikert gps, det blir bare enda en duppedings å styre med.

Carpas Crap a talk
Nå ja. På min ferd i går ble jeg et par ganger bedt om å svinge inn på veier jeg i beste fall hadde kjørt ATV på. Det var traktor-veier med gress i midten. Min Samsung S3 med oppdatert Google ville altså lede meg inn på "den smale sti" :lol

Sent from my GT-I9300
Pingle :P :p
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Toalmar
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av Toalmar »

Carpa skrev:
Flattop skrev:Vet ikke om dette fungerer på andre sykler ( :lol ) og jeg har enda ikke SELV brukt den.

Men det er vel mulig at den kan fungere?

https://play.google.com/store/apps/deta ... guYm13Il0.
=; Advarsel folkens:
All you need to do is to sign on to the BMW Motorrad Community :-)å

Men om man er villig til å gjøre det så fungerer den sikkert for japanske sykler også :knegg
Har lastet denne ned og registrert meg, men ikke fått testet den da jeg er på ferie
Skal testes rett over helgen

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av Carpa »

Carpa skrev:
SuperMorten skrev:
Carpa skrev:Som navigasjon fungerer mobilen helt supert. Jeg opplever at den både er mer nøyaktig og ikke minst oppdatert. My tracks funker helt greit til å mappe kjøreruter men har forbedringspotentialer. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dedikert gps, det blir bare enda en duppedings å styre med.

Carpas Crap a talk
Nå ja. På min ferd i går ble jeg et par ganger bedt om å svinge inn på veier jeg i beste fall hadde kjørt ATV på. Det var traktor-veier med gress i midten. Min Samsung S3 med oppdatert Google ville altså lede meg inn på "den smale sti" :lol

Sent from my GT-I9300
Pingle :P :p
Uff og uff, dette skulle jeg aldri sagt. Skulle kjøre datteren min til ei venninne i går og hun visste ikke hvor denne venninna bodde så da brukte vi gps på mobilen. Vel, vi brukte vel ca 30 minutter på noe som skulle tatt 5-10 minutter, hadde to bomturer før vi var på rett vei og minste frøkna ble bilsyk av å kjøre rundt og rundt :-)å

Og dette var i bygda jeg har bodd i i 12 år...... :redface
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
Carpa skrev:
SuperMorten skrev:
Carpa skrev:Som navigasjon fungerer mobilen helt supert. Jeg opplever at den både er mer nøyaktig og ikke minst oppdatert. My tracks funker helt greit til å mappe kjøreruter men har forbedringspotentialer. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en dedikert gps, det blir bare enda en duppedings å styre med.

Carpas Crap a talk
Nå ja. På min ferd i går ble jeg et par ganger bedt om å svinge inn på veier jeg i beste fall hadde kjørt ATV på. Det var traktor-veier med gress i midten. Min Samsung S3 med oppdatert Google ville altså lede meg inn på "den smale sti" :lol

Sent from my GT-I9300
Pingle :P :p
Uff og uff, dette skulle jeg aldri sagt. Skulle kjøre datteren min til ei venninne i går og hun visste ikke hvor denne venninna bodde så da brukte vi gps på mobilen. Vel, vi brukte vel ca 30 minutter på noe som skulle tatt 5-10 minutter, hadde to bomturer før vi var på rett vei og minste frøkna ble bilsyk av å kjøre rundt og rundt :-)å

Og dette var i bygda jeg har bodd i i 12 år...... :redface
Nettopp.. :knegg Har tatt meg selv i å se mer og mer på GPS a la Garmin eller TomTom eller no sånt.. :scratch
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av knutk »

Får litt dårlig samvittighet nå, siden tråden er ment å skulle handle om app til telefon.

Men etter å ha prøvd GPS funksjonen på min S3 vil fortsatt Garmin Zumo bli brukt en stund til.

Mine ankepunkt, Samsung S3 vs Garmin:
- Kartene på telefonen stemmer for dårlig
- Problematisk å bygge opp en rute som ikke går korteste vei fra A til B
- Telefonen er for dårlig til å følge en rute
- Telefonens skjerm er altfor lyssvak. Man ser telefonen inne i en bil, men på en MC, hvor GPS står i sola duger ikke telefonen
- Man må kunne bruke skjermen med hansker
- Telefonens symbol er for små og puslete til å bruke dem med hansker og på en sykkel i fart
- Om man veksler mellom navigasjon MP3 spiller og telefon blir det tuklete å navigere i mellom ulike funksjoner
- Strømforsyningen på telfonen holder ikke mål. Bruk av mikro USB er ikke egnet for bruk på MC
- Telefonen er ikke værbestandig.

Alle mine ankepunkt vil trolig bli løst på et eller annet tidspunkt. Vi ser hvordan telefonen forbedres for hver ny generasjon.

Men telefonene er ikke der i dag.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Trip Tracker app for motorsykkelturer?

Legg inn av SuperMorten »

knutk skrev:Får litt dårlig samvittighet nå, siden tråden er ment å skulle handle om app til telefon.

Men etter å ha prøvd GPS funksjonen på min S3 vil fortsatt Garmin Zumo bli brukt en stund til.

Mine ankepunkt, Samsung S3 vs Garmin:
- Kartene på telefonen stemmer for dårlig
- Problematisk å bygge opp en rute som ikke går korteste vei fra A til B
- Telefonen er for dårlig til å følge en rute
- Telefonens skjerm er altfor lyssvak. Man ser telefonen inne i en bil, men på en MC, hvor GPS står i sola duger ikke telefonen
- Man må kunne bruke skjermen med hansker
- Telefonens symbol er for små og puslete til å bruke dem med hansker og på en sykkel i fart
- Om man veksler mellom navigasjon MP3 spiller og telefon blir det tuklete å navigere i mellom ulike funksjoner
- Strømforsyningen på telfonen holder ikke mål. Bruk av mikro USB er ikke egnet for bruk på MC
- Telefonen er ikke værbestandig.

Alle mine ankepunkt vil trolig bli løst på et eller annet tidspunkt. Vi ser hvordan telefonen forbedres for hver ny generasjon.

Men telefonene er ikke der i dag.
Brukte min S3 under mine 2 telemarksturer denne uken, og er fullstendig enig i alle dine påstander :thumleft Det eneste du ikke nevnte er at den norske stemmen høres ut til å være ei kjekk jente.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar