Carpa skrev:Relax skrev:Carpa skrev:Strandheim camping ved Mjøsa må være et fint utgangspunkt for fine turer rundt i Mjøsatraktene
Noen som har noe kjennskap til denne campingplassen?
Har funnet en nettside men den var utrolig dårlig
http://goo.gl/maps/tpzqq
Flott kaffe sted hvis det er fint vært på naboøya!!
Mjøstraktene er passe dagsturer det, vettu , om du er oppe om morgenen
:-)
Nja, men jeg tenkte at det kunne være fint å campe der et par dager og kjøre litt dagsturer rundt i omegn. Komme meg litt bort fra Buskerud liksom
Jeg liker å kikke litt rundt også, ikke bare rase forbi men ta en stopp, litt bilder,,, og det er sikkert mye fint å se rundt i traktene. Tips kanskje??
Jada, skjønner deg på dette selvsagt..
Hele Hadeland og Mjøstraktene er flotte veier for cruisng... Fra Jevnaker opp til Brandu langs Randsfjorden eller noen av flere veier oppe på åsen øst for Randsfjorden.. Samme rundt Mjøsa, det er trivelig, oversiktlig og fine veier, kanskje ikke de mest utfordrende for raske svinger osv, men hyggelig. Vestsidea av Mjøsa , fra Gjøvik and ned er en stille, fin vei .. Tar du til høyre , rettning Hurdal, når du nesten i enden av Mjøsa finner du en morsom vei med fine svinger i motbakken oppover..passerer Hurdalen og ender på Lygna..
En favoritt er opp til Ringebu, ta av til høyre og komme opp i sørenden av Rondane..og cruise opp til Folldal. Deretter E 6 nedover igjen om du vil ... ELLER, om du finner småveier på kartet ditt, så ser du en vei som tar av mellom hyttegrender til venstre litt for Folldal. Denne veien går mellom Rondane og ender på Dovre i Gudbrandsdalen.. Har kjørt den flere ganger på f eks lørdags ettermiddager / tidlig kveld og er plukk aleine i et gripende landskap !...bortsett fra mine 2 beste venner,,,kona og "søkker'n" .. Andre veier der er asfaltert, men akkurat denne er grus, men fin vei uten problem. Liker du det ikke, er det jo bare å snu

Sjekk Grimsdalen på google bilder