En ting som irriterer meg grenseløst med kollektivfeltene, er den bevisstløse skiltinga i mange kryss. Her kommer jeg glad og fornøyet i kollektivfeltet fram mot et kryss, og 50 M før krysset er kollektivfeltet opphevet. Og så er det skiltet "påbudt å svinge til høyre" med underskilt: "Gjelder ikke buss og taxi"rogg skrev:NMCU har gjort mye for oss tohjulede. Ikke alle som er klar over det, men å kjøre i kollektiv feltet er en NMCU sak. Forbud mot wire rekkverk er også en sak. At vi kan kjøre med henger etter sykklene og stanset forslag om innføring av maks 100hk-grense...
Er en del saker som vi ikke har klart uten dem...
Men jeg skal jo rett fram?
For å kjøre lovlig må jeg legge meg ut i venstre fil og forhåpentligvis ikke irritere buristen med "ny" privatimportert Mercedes som jeg glir inn foran, kjøre over krysset for så å legge meg over til høyre, inn i kollektivfeltet igjen. I neste kryss skjer akkurat det samme.
Det er verken trafikksikkert, miljøvennlig eller gjør trafikkavviklinga mer smidig.
Blir jo til at man smetter over uten å ta hensyn til skiltinga, men det må da gå an å skilte slik at legitime brukere av kollektivfeltet kan bruke det effektivt uten å bli lovbryter i hvert eneste kryss?