Schuberth C3 vs C3 pro
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Schuberth C3 vs C3 pro
Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på Schuberth C3 og C3 pro?
Ser at det er en 1000,- forskjell på de i innkjøp og lurer på om det er verdt de kr.....???
Fokuset er rett og slett støy....kjører en shoei hjelm nå som er litt liten og opplever mye vindstøy på vei til jobb..... så derfor vil jeg ha ny hjelm. Så hvis pro hjelmen er mye bedre så er det verdt 1000,-, men hvis det ikke er noen forskjell så holder det med den "gamle"....
Ser at det er en 1000,- forskjell på de i innkjøp og lurer på om det er verdt de kr.....???
Fokuset er rett og slett støy....kjører en shoei hjelm nå som er litt liten og opplever mye vindstøy på vei til jobb..... så derfor vil jeg ha ny hjelm. Så hvis pro hjelmen er mye bedre så er det verdt 1000,-, men hvis det ikke er noen forskjell så holder det med den "gamle"....
I don`t care about little things.....
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Hvis fokus er på støy, så skal jo "pro" være en forbedring:
- ventilasjon
- spoiler
- integrert antenne
Les mer her
Har C3 selv og er godt fornøyd med den
- ventilasjon
- spoiler
- integrert antenne
Les mer her
Har C3 selv og er godt fornøyd med den

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Utvendig er det "spoileren" som skal gjøre den bedre i (veldig) høy fart.
Og så har de bakt inn noe antennegreier, sannsynligvis for bedre radio med com-kragen.
Og så har de bakt inn noe antennegreier, sannsynligvis for bedre radio med com-kragen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Jeg hadde C3, og kjøpte C3 Pro i vår. Støymessig er det en liten forbedring med Pro. Den største forandringen er med hvordan hjelmen oppfører seg i høy fart. De små endringene i skallet er merkbare. Jeg synes de er komfortable og har bra ventilasjon. Pinlock visir er det på begge, så de skal være duggfrie. Hvis en skal være pirkete,så er fargeutvalget snevert på C3 Pro .
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Hvordan opplever du disse forskjellene?Desmo skrev: Den største forandringen er med hvordan hjelmen oppfører seg i høy fart. De små endringene i skallet er merkbare.
Hvordan opplever du C3?
Hvordan opplever du C3 Pro?
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Jeg kan ikke snakke for C3, men C3 Pro er jeg kjempefornøyd med :)
Eneste jeg ikke liker med de er det labre design utvalget. Men matt sort er helt ok det også.
Ellers er de stille, veldig komfortable på hodet, og det er ikke "hassle" å snu hodet i fart, pga den lave vekten og lille skallformen
Eneste jeg ikke liker med de er det labre design utvalget. Men matt sort er helt ok det også.
Ellers er de stille, veldig komfortable på hodet, og det er ikke "hassle" å snu hodet i fart, pga den lave vekten og lille skallformen
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Det er vel foreløpig ikke så mange som har hatt både C3 og C3 pro. Selv har jeg C3 og er superfornøyd. Jeg hadde kanskje vurdert pro om jeg skulle ha kommunikasjonsmodulen som hører til. Men nå har jeg Scala G9, så da trenger jeg ikke antennegreiene i pro modellen.
-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Sånn størrelses messig da? Er det slik at det bare er å mål hue og så stemmer det med cm..... er sånn midt i mellom 59-60....er det da large eller xl tro.....
I don`t care about little things.....
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Welshen skrev:Sånn størrelses messig da? Er det slik at det bare er å mål hue og så stemmer det med cm..... er sånn midt i mellom 59-60....er det da large eller xl tro.....
http://www.revzilla.com/schuberth-helmet-size-chart" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg målte 58 rundt hodet mitt, og kjøpte en Large (58-59). Litt ubekvem i starten, men den har "gått seg inn" nå, så nå er det bare fryden : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Jeg ville helst prøvd en i en butikk, men i teorien skal målet stemme med omkretsen på hodet ditt ja.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Jeg hadde målt på forhånd og var i butikk og prøvde. Målebånd og egenprøving tilsa at størrelse L passet fint. Men forhandleren ville ha meg til å prøve M fordi alle hjelmer utvider seg noe. Stor overraskelse når jeg fant ut at den også passet, og den tok jevnt rundt hele skallen. Ble til at jeg kjøpte en C3 i str. "M" i april, og etter 4000km er jeg fremdeles perle fornøydWelshen skrev:Sånn størrelses messig da? Er det slik at det bare er å mål hue og så stemmer det med cm..... er sånn midt i mellom 59-60....er det da large eller xl tro.....

Det var først i butikken jeg fikk tipset om å gå ned en størrelse. Er glad jeg prøvde i butikk før jeg bestemte meg - anbefaler deg å gjøre det samme

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Fant forresten en nettside som tilbyr "liner" til C3, og at M og L går om hverandre (de er henholdsvis 30 og 12 mm tykke). Prisen var heller ikke skremmende. Det koster altså ikke så alt for mye å prøve-og-feile litt hvis du er usikker på størrelsen...
"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Jeg trodde det var forskjell i størrelsen på ytterskallet også mellom M og L.E-strom skrev:Fant forresten en nettside som tilbyr "liner" til C3, og at M og L går om hverandre (de er henholdsvis 30 og 12 mm tykke). Prisen var heller ikke skremmende. Det koster altså ikke så alt for mye å prøve-og-feile litt hvis du er usikker på størrelsen...
"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
Mest sannsynlig er Lineren bøyelig osv, slik at marginalt større størrelse ikke er avgjørende.
Mener det er det samme hos Shoei
Mener det er det samme hos Shoei


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Schuberth C3 vs C3 pro
C3 (pro ihvertfall) hjelmene har to skall, den ene går fra XXS (50-51cm) - L (58-59cm)KydeX skrev:Jeg trodde det var forskjell i størrelsen på ytterskallet også mellom M og L.E-strom skrev:Fant forresten en nettside som tilbyr "liner" til C3, og at M og L går om hverandre (de er henholdsvis 30 og 12 mm tykke). Prisen var heller ikke skremmende. Det koster altså ikke så alt for mye å prøve-og-feile litt hvis du er usikker på størrelsen...
"Liner" er det som festes med borrelås i hjelmen, og som ligger an mot hodet.
og den andre er fra XL(60-61cm)-XXXL (64-65cm)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013