Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)

http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av joo »

tagesk skrev: Ikke kardang, ikke boxer, ikke BMW.
Nix - ikke noe vinnerkonsept.
Skal visstnok bli kardang i alle fall. Men BMW blir det ikke :-k
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)

http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oi...det var veldig overraskende. En så "liten" adv-sykkel hadde jeg aldri trodd at selveste ZZR-Erling skulle kjøpe :D

Men det skal bli spennende å høre , grattis uansett med flott ny sykkel :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Alas »

Når henter du Erling? Mao, når får vi bilder?

For øvrig så kommer det noen bilder av en annen Tiger her inne om en liten uke eller to...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Andreas »

ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)

http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fått prøvd Multistrada?

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)

http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fått prøvd Multistrada?
Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

Utstyrt med et sett av disse, blir det nok ett flott kjøretøy, både på skogsveier
og på tur :thumleft.

http://heidenautires.com/sites/default/ ... 5.2013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Snakket med et par på Finnskogen som bare hadde skryt å si om disse,
bla levetid på +/- 14000 km og veldig bra feste.
Hovedforskjellen på den du har valgt og de store er vel vekten, vinbeskyttelse og kraft.
Tror det kan bli et fint bekjentskap jeg :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:Utstyrt med et sett av disse, blir det nok ett flott kjøretøy, både på skogsveier
og på tur :thumleft.

http://heidenautires.com/sites/default/ ... 5.2013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Snakket med et par på Finnskogen som bare hadde skryt å si om disse,
bla levetid på +/- 14000 km og veldig bra feste.
Hovedforskjellen på den du har valgt og de store er vel vekten, vinbeskyttelse og kraft.
Tror det kan bli et fint bekjentskap jeg :thumleft
Vekten og trippel..trippel er digg!
Skal vurdere de dekka etterhvert, men valget mitt kommer nok å bli temmelig roadish, og foruten de som står på, Scorpion Trail, ligger Tourance Next godt ann, dog kom førstnevnte elendig ut på slitasjetesten til Motorrad.

Synes tendensen er at de som har de store, ofte vil ha den mindre, ala 800GS og Tiger ;)
Var ihvertfall suverent leken den Tigern jeg lånte!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev: Fått prøvd Multistrada?
Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
Rare greier det der med å prøve sykler og hva man ender opp med til slutt.
Som alle vet havnet det en Stelvio 8V, 2012 mod. i garasjen hos meg. Og det skjedde etter en (altfor kort) testtur med Multistrada 1200 (i fulleffekt mode) høsten 2011 og senere lengre test- og prøvekjøringer med Tiger 800, Tiger Explorer 1200 og endelig Moto Guzzi Stelvio 8V.
Tidligere sykler: Yamaha TDM 900 (2006 mod) og Triumph Tiger 1050 (2010).

Jeg endte opp med den tyngste og tregeste (i hvert fall når det gjelder 0-100... ;-) ), men med den sykkelen som "snakket til meg", for å si det sånn, i løpet av testen.
En god nr. to var faktisk Tiger 800! En skikkelig morsomt, sprek, villig og letthåndterlig sykkel.

Ble faktisk, av en eller annen grunn, ikke fascinert på samme måte av de to andre.
Synes dog fortsatt trippelmotoren er en artig sak :-) . Og særlig 1050 utgaven. Den har noen helt klare racing-gener i konstruksjonen! Og er av enkelte "kjennere" vurdert som verdens beste MC-motor. Men det er det helt klart delte meninger om...

Trives veldig godt med Stelvio'en. Snart 9000 kjørte km. siden slutten av september 2012 og sen sesongstart i år, taler trolig sitt klare språk i så måte... :prop:

Men igjen artig å lese om folks opplevelser av syklene de prøver og hva de ender opp med :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev: Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
Absolutt.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Andreas skrev:
ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)

http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fått prøvd Multistrada?
Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
Du har skjønt det du også , gratulerer :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av SuperMorten »

Har avtalt prøvekjøring av BMW R1200GS om litt. Etter å ha kjørt Multistradaen er jeg spent på hva GS'n har å tilby.

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av RuneMC »

MCN snakket jo veldig positivt om 2013 versjonen av R1200GS - og spesielt kjøreopplevelsen som gjør den til deres klassevinner i år
- "..it seems like an old man has been transformed into a teenage boy... bouncy, fast, exciting..."
http://www.youtube.com/watch?v=LXi-UjW7kuI
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Its here! :)

Bilde

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av JRO »

ZZR-Erling skrev:Its here! :)
Se dere er den ankommet gratulerer så mye med ny sykkel.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar