Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av AJ »

Vi dro avgårde til Norgestreffet med et bakdekk vi trodde var halvslitt.
Ved ankomst så vi derimot tydelig at Pirelli Scorpion Trail dekket på den hvite italieneren var slitt forbi TWI slitemerkene.
Oves Yamaha-senter AS i Lyngdal ble kontaktet og de stilte opp med et nytt Bridgestone Battle Wing bakdekk lørdag kl. 17:00.
Pris? 2000,- ferdig montert. Absolutt en akseptabel pris for en jobb gjort utenom ordinær verkstedtid :thumleft

Veldig fornøyd med kontakten jeg hadde med Oves, servicen og ikke minst monteringsjobben :thumleft
Dekket virker også veldig bra. Blir fort varmt, grovt og dypt mønster og et solid grep, virker det som.

De hadde for øvrig en stand på treffet og solgte en FJR 1300 til et kar som skulle hjem til Molde. Han kom til treffet med en Yamaha 1800 cruiser og dro derfra med en FJR 1300 kjøpt hos Oves Yamaha-senter. Oves-sjefen Øvsteland la ikke skjul på at han hadde hatt en god dag på jobben i løpet av treffet ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Fort gjort å feilberegne dekkslitasjen, bomma sjøl på helgas runde på vestlandet og måtte "liste" meg de siste 30 mila med synlig kord på venstre side av bakhjulet. Fikk meg en påminnelse om at dekk som ser halvslitte ut kun har 15-20% levetid igjen.
Forøvrig fikk jeg kun 700 mil ut av mitt PR3.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av boblehue »

Bilde

Mitt første treff er nå historie og har kommet meg hjem med en hyggelig opplevelse.
Turen hjem gikk i ett fantastisk vær opp til Evje, opp Setersdalen, Dalen, Seljord, Bø, over ved Lifjell til Notodden og hjem til Drammen.

Nå vurderer jeg å være med på ett treff til i år, Toppen treffet Bilde 18 - 21 Juli.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Bjønnavind »

boblehue skrev:Bilde

Mitt første treff er nå historie og har kommet meg hjem med en hyggelig opplevelse.
Turen hjem gikk i ett fantastisk vær opp til Evje, opp Setersdalen, Dalen, Seljord, Bø, over ved Lifjell til Notodden og hjem til Drammen.

Nå vurderer jeg å være med på ett treff til i år, Toppen treffet Bilde 18 - 21 Juli.
Deg fikk jeg ikke møtt! Hadde jeg visst du skulle den veien kunne du jo hengt på med AJ, Bakpå og meg som tok omtrent samme ruta :-P

Tæppatå'k!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av hakhap »

Bjønnavind skrev: Tæppatå'k!
Fikk du prøvd din nye regndress?

Hvilken størrelse kjøpte du? Jeg lurer på å bestille en innfør sommerferien.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev:Vi dro avgårde til Norgestreffet med et bakdekk vi trodde var halvslitt.
Ved ankomst så vi derimot tydelig at Pirelli Scorpion Trail dekket på den hvite italieneren var slitt forbi TWI slitemerkene.
Oves Yamaha-senter AS i Lyngdal ble kontaktet og de stilte opp med et nytt Bridgestone Battle Wing bakdekk lørdag kl. 17:00.
Pris? 2000,- ferdig montert. Absolutt en akseptabel pris for en jobb gjort utenom ordinær verkstedtid :thumleft

Veldig fornøyd med kontakten jeg hadde med Oves, servicen og ikke minst monteringsjobben :thumleft
Dekket virker også veldig bra. Blir fort varmt, grovt og dypt mønster og et solid grep, virker det som.

De hadde for øvrig en stand på treffet og solgte en FJR 1300 til et kar som skulle hjem til Molde. Han kom til treffet med en Yamaha 1800 cruiser og dro derfra med en FJR 1300 kjøpt hos Oves Yamaha-senter. Oves-sjefen Øvsteland la ikke skjul på at han hadde hatt en god dag på jobben i løpet av treffet ;-)
Hvor mange km fikk du ut av Pirelli Scorpion Trail?
Det kom forøvrig klart sist i slitasjestesten presentert i siste svenske Motorrad. I den testen var det av de jeg husker, Battlewing, Conti Trai, Anakee 3, Metz Next, Dunlop ett eller annet og Scorpion Trail.
Det dekket som gir minst slitasje, ble Metzeler Tourance Next.

Jeg blir sansyneligvis å velge Metzeler Tourance Next som etterhvert helt tar over for Tourance EXP, men først skal jeg se hvordan orginalmonterte Pirelli Scorpion Trail oppfører seg, om jeg bare hadde fått biken da!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev: Hvor mange km fikk du ut av Pirelli Scorpion Trail?
Det kom forøvrig klart sist i slitasjestesten presentert i siste svenske Motorrad. I den testen var det av de jeg husker, Battlewing, Conti Trai, Anakee 3, Metz Next, Dunlop ett eller annet og Scorpion Trail.
Det dekket som gir minst slitasje, ble Metzeler Tourance Next.

Jeg blir sansyneligvis å velge Metzeler Tourance Next som etterhvert helt tar over for Tourance EXP, men først skal jeg se hvordan orginalmonterte Pirelli Scorpion Trail oppfører seg, om jeg bare hadde fått biken da!
Drøye 8000 km (med noen lange turer med opppakning og bagasje), men kunne fått noen hundre km. til ut av. Men ikke uten å komme under kravet på 1,6 mm mønsterdybde (hvis ikke dette kravet er skjerpet, da... :dontknow ).

For øvrig bør vi kanskje ta all annen erfaringsutveklsing om dekk i den store dekktråden... ;-): http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=172422#p172422" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av DrGreve »

Godtvoksen skrev:
simpson skrev:
Duville skrev:Hilste forresten på Bjønnavind og Rogg - og Godtvoksen men han hilser jeg jo på ukentlig. Hyggelige folk :thumleft
Møtte også AJ med frue, bjønnavind og tror jammen jeg også snakket med rogg? på lørdagskvelden :-k
Hyggelig å møtes og god tur hjem.

Jeg fikk hilst på Bimma på fredag og AJ m/frue til frokost i dag. Bjønnavind, rogg m/frue og Hjernen kjørte jeg fellestur sammen med på Lørdag :-)

Her er stemningsbilde fra den klubben jeg holdt til:

Bilde

Her fra stopp i duvilles rike (Lyngdal), på fellesturen til Lindesnes:

Bilde
Da satt du sammen med mitt kjære søskenbarn, Jim David. Syns jeg ser han løfter flaska mot fotografen :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Bjønnavind »

hakhap skrev:
Bjønnavind skrev: Tæppatå'k!
Fikk du prøvd din nye regndress?

Hvilken størrelse kjøpte du? Jeg lurer på å bestille en innfør sommerferien.
Jeg prøvde først XL, deretter XXL, og nå har jeg bestilt XXXL.. Hehe... :redface

Satser på at denne passer!

Problemet er ikke lengden på dressen, men at jeg har en skikkelig koselig pappamage! :-P Jeg prøver dressen med alt kjøreutstyr påkledd. Inkludert vinterforet.

Sett bort fra at jeg er bygd som en stående ku, så virker kvaliteten på dressen veldig bra. Den fremstår som robust :-)



Tæppatå'k!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av AJ »

Her et par-tre bilder til fra Norgestreffet 2013:

Det var til tider temmelig værhardt på stedet. Såpass at enkelte telt og lavoo'er måtte gi tapt...:

Bilde

Bilde
Alt gikk stille og rolig for seg på Rolig Campen:

Bilde
Bannerbilde med Bakpå, Bjønnavind og bjornen kort tid etter ankomst.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Duville »

Bjønnavind skrev:
hakhap skrev:
Bjønnavind skrev: Tæppatå'k!
Fikk du prøvd din nye regndress?

Hvilken størrelse kjøpte du? Jeg lurer på å bestille en innfør sommerferien.
Jeg prøvde først XL, deretter XXL, og nå har jeg bestilt XXXL.. Hehe... :redface

Satser på at denne passer!

Problemet er ikke lengden på dressen, men at jeg har en skikkelig koselig pappamage! :-P Jeg prøver dressen med alt kjøreutstyr påkledd. Inkludert vinterforet.

Sett bort fra at jeg er bygd som en stående ku, så virker kvaliteten på dressen veldig bra. Den fremstår som robust :-)



Tæppatå'k!

Hvem prøver regndress i solskinn og fint vær - hadde vel sett litt spesielt ut...

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Bjønnavind »

Duville skrev:
Bjønnavind skrev:
hakhap skrev:
Bjønnavind skrev: Tæppatå'k!
Fikk du prøvd din nye regndress?

Hvilken størrelse kjøpte du? Jeg lurer på å bestille en innfør sommerferien.
Jeg prøvde først XL, deretter XXL, og nå har jeg bestilt XXXL.. Hehe... :redface

Satser på at denne passer!

Problemet er ikke lengden på dressen, men at jeg har en skikkelig koselig pappamage! :-P Jeg prøver dressen med alt kjøreutstyr påkledd. Inkludert vinterforet.

Sett bort fra at jeg er bygd som en stående ku, så virker kvaliteten på dressen veldig bra. Den fremstår som robust :-)



Tæppatå'k!

Hvem prøver regndress i solskinn og fint vær - hadde vel sett litt spesielt ut...
Prøvde den hjemme i stua da ;-)

Tæppatå'k!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Duville »

Hvem prøver regndress i solskinn og fint vær - hadde vel sett litt spesielt ut...[/quote]

Prøvde den hjemme i stua da ;-)

Tæppatå'k![/quote]


Er jo enda mer spes å sitte og se nyhetene med regndress da :vs :lol

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Bjønnavind »

Duville skrev:Hvem prøver regndress i solskinn og fint vær - hadde vel sett litt spesielt ut...
Prøvde den hjemme i stua da ;-)

Tæppatå'k![/quote]


Er jo enda mer spes å sitte og se nyhetene med regndress da :vs :lol[/quote]

Neeh.. Det kjentes helt normalt ut :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Norgestreffet - Lista Flypark 6 - 9. juni 2013

Legg inn av Hjernen »

Mine bilder fra Norgestreffet er å finne her:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... tif_t=like

Min Camp var forøvrig her:

Bilde

Ulefoss Mc lå ca 15 meter unna meg i retning dassen.
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Svar