Veivalg Sandnes-Vemork

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Veivalg Sandnes-Vemork

Legg inn av KydeX »

Hei.

Jeg og en kompis skal kjøre fra Sandnes til Vemork på fredag. Så lurte jeg på om ruta som google maps kommer opp med er den beste/morsomste ruta?

Over Suleskar, opp til Valle og ned til Dalen er vel greit. Men så ser jeg det er mange alternativer en kunne tatt videre fra Dalen. Er det noen som har vært der før som har noen tips? God asfalt er prioritert, da jeg ikke har sykkel med nebb ;)

Edit: glemte linken, http://goo.gl/maps/c1zs9" onclick="window.open(this.href);return false;

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Re: Veivalg Sandnes-Vemork

Legg inn av TheHaughom »

Når drar dere? Kjører mest sannsynlig over Suleskard og deretter ned til Kristiansand, selv, på fredag. Drar ca. 08:30 om jeg velger den veien (kommer an på vær osv).

Forøvrig er det en veldig fin vei dere har plottet inn, selv om jeg foretrekker denne fra Dalen:
http://goo.gl/maps/b37Ll" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX

Legg inn av KydeX »

Blir nok i samme tida, kanskje litt før, i 8 tiden. Jeg kan gi beskjed når jeg vet sikkert hvis du vil ta følge. Været ser ikke så lovende ut foreløpig, men det er sjelden jeg får tid til langturer, så det skal være ganske surt før jeg dropper det denne gangen :) Har gode klær og nesten nye PR3 dekk, så det bør jo gå bra.

Brukeravatar
KydeX

Legg inn av KydeX »

Hmm, vi får jo hårnålene på begge sider av Dalen ved å kjøre den veien du foreslår, det er jo gøy. Hvordan er veistandarden der i forhold til den andre ruta? Den jeg la ut var ruta som kommer opp som defalt i googlemaps uten å gjøre endringer.

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Veivalget fra dalen og opp er fint. ok dekke og jævlig fine svinger opp til åmot på den ruta dere har valgt. Hårnålene opp fra dalen er jo greie de og men har du kjørt en hårnål har du kjørt dem alle sies det, eller??
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Den veien jeg har lagt til består av et par hårnåler til, men generelt er veien kjekkere/litt mer utfordrende.
Veien til Åmot er mer traffikert, og er noe breiere/finere mtp. veidekke.

Dog ikke mye å utsette på veistandarden i mitt valg, annet enn at det er noe smalere (ikke plass til 2 biler i bredden mye av veien). Men den er også mye mindre traffikert.
I tillegg går den forbi Eidsborg stavkirke, om turistattraksjoner er av interesse :P :p

Si gjerne i fra når dere har spikra avreise, så slenger jeg meg med om det passer slik. Jeg skal være i Kristiansand mellom 12:00 og 13:00, så kan fint kjøre 08:00 også. :thumleft
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX

Legg inn av KydeX »

Hei.

Nå ser det ikke ut som vi kjører fra Sandnes før 9:30. Jeg vet ikke om det blir for sent for deg? Vi skal på en tur der vi egentlig reiser sammen med en gjeng som kjører buss. Nå blir det til at vi kjører litt senere slik at vi kan stoppe de samme stedene som bussen.

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Det blir litt sent, men da tar jeg bare turen ned alene. :thumleft

Ha en god tur! :prf
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
KydeX

Legg inn av KydeX »

I like måte. Kjør forsiktig. Er ikke meldt optimalt mc-vær akkurat.

Svar