Kawasaki ZZR 600. Skinndress og bart.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Tror jammen jeg skal forsøke å åpne opp. :-)TheHaughom skrev:Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...
Synes for øvrig det er litt plagsomt at sykkelen skrangler sånn. Den har gått 110k nå, er et godt stykke.

Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
TheHaughom skrev:Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...

Så for meg ser det ikke ut som at den kan trekkes ut/fjernes.
@AleksanderRH
Hvis du tar et bedre bilde rett inn i eksosåpningen med lys, så kan en lett se om den er til å trekke ut.
Ikke så mye jobb å åpne den da.. Den ser ut til å være poppet i enden mot mellomrøret/grenerør.
Skru av slipon'n (unbrako). Borr ut naglene, fjern det som skrangler og popp nye nagler inn. Jeg hadde vel byttet ulla også.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Jeg prøvde, har ikke eget verktøy - bor på hybel. Huseieren hadde bare noe fra Biltema som bøyde seg så fort jeg begynte. Tar ikke sjansen på å ødelegge bolthodet. Tror jeg bare skipper det. Har ikke demper-ull eller noenting liggende heller. Var mest for nysgjerrighetens skyld jeg gjorde det. :-)EasyRider skrev:TheHaughom skrev:Det ser ut til å være en DB-killer der ja, hvordan du får den ut er jeg ikke sikker på.
På de pottene jeg har sett på har det vært en skrue ut mot hjulet. Deretter er det bare å trekke den ut...
sikker? synes jeg ser "netting" rundt den indre lydempern.. hvis det går ann å kalle den det.
Så for meg ser det ikke ut som at den kan trekkes ut/fjernes.
@AleksanderRH
Hvis du tar et bedre bilde rett inn i eksosåpningen med lys, så kan en lett se om den er til å trekke ut.
Ikke så mye jobb å åpne den da.. Den ser ut til å være poppet i enden mot mellomrøret/grenerør.
Skru av slipon'n (unbrako). Borr ut naglene, fjern det som skrangler og popp nye nagler inn. Jeg hadde vel byttet ulla også.
Jeg kikket inn i eksosåpningen, det var ikke noe rundt der, kun netting og selve "stussen". Sykkelen er fra 1995, og jeg mistenker at Ixil-anlegget ble levert som ekstrautstyr da den var ny. Virker som om det er mange RF600 i Polen med samme anlegget. Min er tyskimportert.
Får slå meg til ro med at det ikke er DB-killer på.
](./images/smilies/grrr.gif)
Ellers lurer jeg egentlig på å bytte sykkel, men jeg vet ikke om det tar lang tid å få solgt sykkelen heller.

Jeg er fornøyd, men den er noe liten for meg i størrelse, ikke kubikk.

Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Dobbeltpost.. Får legge inn et bilde her når jeg har fått tatt nye.
Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Ser ut som jeg tok feil. Om du ser nettingen i kant med uttaket er det ikke DB-killer i.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Selv den beste kan ta feil, bærer over med deg. :-)TheHaughom skrev:Ser ut som jeg tok feil. Om du ser nettingen i kant med uttaket er det ikke DB-killer i.
I Stjørdal regner det, får ikke gjort særlig mye. Solgte unna det brukte utstyret mitt, men må vente på at butikken skal få inn hjelmen min. Får litt PMS nå..
Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Ikke blitt så mye skriving i det siste, har stort sett vært på skolen. Innleveringer i fleng, kjøring med egen elev og annet gøy på timeplanen.
Begynt å bli glad i motorsykkelen, tror det går en stund før jeg bytter den ut. :-)
Ellers spekulerer jeg litt i hva som er korrekt slakk på kjedet - burde lest litt rundt, men akkurat nå finpusses det litt på pedagogikkeksamenen - vi har hjemmeeksamen, og været er knallbra. Straks helt ferdig, så da blir det kjøring :-D
For øvrig har jeg hentet alt kjøreutstyret. Splitter nytt, og kanskje i overkant kostbart, men jeg ser på det som en investering.
For øvrig veldig fornøyd med Ståle på Bikerstreet i Trondheim - skal dere ha noe der; snakk med Ståle! :-D
Håper dere som leser er velsignet med pent vær og lekkasjefri motorsykkel.
Fortsatt god sesong så lenge.
Begynt å bli glad i motorsykkelen, tror det går en stund før jeg bytter den ut. :-)
Ellers spekulerer jeg litt i hva som er korrekt slakk på kjedet - burde lest litt rundt, men akkurat nå finpusses det litt på pedagogikkeksamenen - vi har hjemmeeksamen, og været er knallbra. Straks helt ferdig, så da blir det kjøring :-D
For øvrig har jeg hentet alt kjøreutstyret. Splitter nytt, og kanskje i overkant kostbart, men jeg ser på det som en investering.
For øvrig veldig fornøyd med Ståle på Bikerstreet i Trondheim - skal dere ha noe der; snakk med Ståle! :-D
Håper dere som leser er velsignet med pent vær og lekkasjefri motorsykkel.

Fortsatt god sesong så lenge.

Sist redigert av AleksanderRH den 29 mai 2013, 20:51, redigert 1 gang totalt.
Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
er det ikke 2-3 cm slakk som er det vanlige da?
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Det var hvertfall så mye jeg strammet det til, fungerte fjell.gorbys skrev:er det ikke 2-3 cm slakk som er det vanlige da?
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Nå har jeg kjørt litt over 6000 km hittil i sesongen, og sykkelen er lagt ut for salg. Mulig det kommer ei dame og kjøper den fredag - for jeg har kjøpt meg ny sykkel.
Denne gangen ble det en Kawasaki ZZR 600 1998-modell med rundt 35000 km bak seg. :-)
Regner med dette blir et av de siste bildene jeg tar av sykkelen før den forsvinner;

Har vært et hyggelig bekjentskap, vært veldig fornøyd med den, men føles for liten for mine lange bein..
Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Skole, Stjørdal ?
Det må være trafikklærerskolen. Æ hadde sikkert funnet ut av det hvis æ bladde tilbake til side en..
Og, joda, æ har starta sesongen med lekkasjefri sykkel og været e sånn at æ begynne nesten å håpe
på varige, menneskeskapte klimaendringer, som det heter.
Det må være trafikklærerskolen. Æ hadde sikkert funnet ut av det hvis æ bladde tilbake til side en..
Og, joda, æ har starta sesongen med lekkasjefri sykkel og været e sånn at æ begynne nesten å håpe
på varige, menneskeskapte klimaendringer, som det heter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Hehehe. Ja, jeg synes det hadde vært greit med litt varmere vær. Men troen på menneskeskapte klimaendringer er jeg litt skrantende til, for det har vært slike perioder før vår tid også uten at det nødvendigvis skyldes mennesker.Jompa skrev:Skole, Stjørdal ?
Det må være trafikklærerskolen. Æ hadde sikkert funnet ut av det hvis æ bladde tilbake til side en..
Og, joda, æ har starta sesongen med lekkasjefri sykkel og været e sånn at æ begynne nesten å håpe
på varige, menneskeskapte klimaendringer, som det heter.

Trafikklærer ja, ferdig neste år. :-)
Suzukien er forsvunnet, og nå har jeg Kawasakien. Meget fornøyd. V-Twin i Horten har jeg svært gode erfaringer med, det må sies. :-)
Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Nå har jeg herjet litt på Ebay.
Bestilt tankpad, sotede blinklysglass foran, sotet vindskjerm, kortere hendeler og annet snacks.
Akkurat nå ser sykkelen slik ut.

Kommer til å legge inn bilde når jeg har fått satt på alt jeg har bestilt, har troen på at det blir bra.
Sånn ellers lurer jeg på å sette på slip-ons eller helst komplett anlegg hele veien. Lurer på å ta turen over til Sverige, for jeg finner ikke så mye i bruktmarkedet.
Er det slik å forstå at en egentlig kan tilpasse det meste av annen eksos?
Opplever at bremsene lugger ved nedbremsing, skal visst være en vanlig ting på ZZR 600. Mistenker at bremseskivene ikke er helt rene, og tror ikke det er noe i veien med hjullageret. Klossene vet jeg ikke så mye om. Noen som har tips? Kunne målt om skiven var like tykk hele veien også.

Bestilt tankpad, sotede blinklysglass foran, sotet vindskjerm, kortere hendeler og annet snacks.

Akkurat nå ser sykkelen slik ut.

Kommer til å legge inn bilde når jeg har fått satt på alt jeg har bestilt, har troen på at det blir bra.

Sånn ellers lurer jeg på å sette på slip-ons eller helst komplett anlegg hele veien. Lurer på å ta turen over til Sverige, for jeg finner ikke så mye i bruktmarkedet.
Er det slik å forstå at en egentlig kan tilpasse det meste av annen eksos?
Opplever at bremsene lugger ved nedbremsing, skal visst være en vanlig ting på ZZR 600. Mistenker at bremseskivene ikke er helt rene, og tror ikke det er noe i veien med hjullageret. Klossene vet jeg ikke så mye om. Noen som har tips? Kunne målt om skiven var like tykk hele veien også.

Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Luggende bremser kan skyldes at skivenene henger fast på en eller flere av boltene, sånn at de kaster litt
sidelengs.
Hadde selv "hakkende skiver" på min, men den har ikke flytende skiver.
Skreiv litt om det i bloggen min.
Etter at eg bytta bort "racingklossene" fra Wemoto med orginale klosser, rettet skivene etter fattig evne og manglende forstand, bytta styrelagere og skrudde fast øvre gaffelbru blei det vesentlig bedre.
Det har nok lite hensikt å prøve å måle tykkelsen, vanskelig å få noe sikkert mål på slitte skiver.
De variere nok uansett bare etpar hundredeler i tykkelsen, men sjekk uansett klossene.
Klarer du å se klossene når de står i caliperne på din sykkel ?v
sidelengs.
Hadde selv "hakkende skiver" på min, men den har ikke flytende skiver.
Skreiv litt om det i bloggen min.
Etter at eg bytta bort "racingklossene" fra Wemoto med orginale klosser, rettet skivene etter fattig evne og manglende forstand, bytta styrelagere og skrudde fast øvre gaffelbru blei det vesentlig bedre.
Det har nok lite hensikt å prøve å måle tykkelsen, vanskelig å få noe sikkert mål på slitte skiver.
De variere nok uansett bare etpar hundredeler i tykkelsen, men sjekk uansett klossene.
Klarer du å se klossene når de står i caliperne på din sykkel ?v
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AleksanderRH
- Innlegg: 53
- Registrert: 01 apr 2013, 13:52
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
- Bosted: Gursken/Stjørdal
Re: Vegen mot erfaring, opplevelser og lykke
Tusen takk for svært konstruktivt svarJompa skrev:Luggende bremser kan skyldes at skivenene henger fast på en eller flere av boltene, sånn at de kaster litt
sidelengs.
Hadde selv "hakkende skiver" på min, men den har ikke flytende skiver.
Skreiv litt om det i bloggen min.
Etter at eg bytta bort "racingklossene" fra Wemoto med orginale klosser, rettet skivene etter fattig evne og manglende forstand, bytta styrelagere og skrudde fast øvre gaffelbru blei det vesentlig bedre.
Det har nok lite hensikt å prøve å måle tykkelsen, vanskelig å få noe sikkert mål på slitte skiver.
De variere nok uansett bare etpar hundredeler i tykkelsen, men sjekk uansett klossene.
Klarer du å se klossene når de står i caliperne på din sykkel ?v

Ser klossene, de virker noe rustne, men det er en del belegg igjen.
Får sjekke gaffelbruen også.

Edit:
Veldig lyst på nytt eksosanlegg.


Noen som har tips til anlegg? Kikket på Barracuda, Raptor, Eagle og Cobra-anlegg - er det noen som har erfaringer med noe av dette? Prisen var ganske grei, men kunne tenkt meg å kjøpe brukt eller rabattert.

Kawasaki ZZR 600 1998
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS
2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS