oppkjøring juni

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Sted: Fredrikstad

oppkjøring juni

Legg inn av Stianlarsn »

Hei, har skrevet mange andre innlegg under emne (oppkjøring i Mai) men vil gjerne dele noen spm jeg ville hatt svar på fra erfarne førere og de som ikke er så erfarne.

egentlig har jeg ingen spm å komme med konkret. men jeg har oppkjøring om 11 dager, noe jeg er nervøs for. og jeg lurte på om dere som har hatt oppkjøring (bestått eller ei) kan si hvilken tilbakemeldinger dere fikk av sensoren, hva han sadere gjorde bra og det han sa dere gjorde dårlig. jeg vil gjerne lære litt av andres opplevelser, det hadde vært veldig kjekt med svar! :vs

Ps: har hatt alle de obligatoriske kjøretimene, og har allerede øvelseskjørt i et helt år privat. har langkjøring igjen den 20. Juni, har altså selve oppkjøringa 25. juni, klokka 09:25.

takk på forhånd! :)
Sist redigert av Stianlarsn den 14 jun 2013, 16:44, redigert 1 gang totalt.
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: oppkjøring juni

Legg inn av Snikendeugle »

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=21&t=5628" onclick="window.open(this.href);return false;

Les igjennom den : ) Mye av det samme


Begynner å bli på tide for meg å skumlese den litt jeg også.. Oppkjøring neste fredag :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: oppkjøring juni

Legg inn av E-strom »

Det lenkes til en bra tråd over her - anbefales...!

Etter min oppkjøring ble jeg bedt om å kommentere min egen kjøring. Kommenterte da blant annet dette med sporvalg fordi jeg ikke mente det var optimalt, og beskrev hva jeg ville gjort annerledes under andre trafikale forhold. Fikk god tilbakemelding fra sensor på det.

Sensor skal vurdere om du er klar for å slippes ut i trafikken - om du er "trafikksikker". På mitt vurderingsskjema praktisk prøve står det at "kjøremåten er sikker og samsvarer bra med andre".

Videre har sensor kommentert:
- plassering / sporvalg i kurver
- fartsavpassing foran kryss og kurver
- trafikktilpasning / feltskifter / flyt i kjøringen
- sikkerhetskontroll
- daglig kontroll
- kjøregård
Så det vurderte sensor deg gangen jeg kjørte opp - og ikke et ord om at jeg var nedi med foten på krypkjøringa :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Sted: Fredrikstad

Re: oppkjøring juni

Legg inn av Stianlarsn »

Takk takk, lest igjennom den, men har liksom ikke fått noen svar på hva sensoren hadde å si om kjøringa til hver enkelt. de fleste skriver bare de har bestått og om hvordan man kjører i trafikken. vil helst ha erfaring etter hva sensor har bedømt de fleste på hva han hadde å si som var dårlig og bra.

ja, får nok skum lese litt selv!
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Sted: Fredrikstad

Re: oppkjøring juni

Legg inn av Stianlarsn »

E-strom skrev:Det lenkes til en bra tråd over her - anbefales...!

Etter min oppkjøring ble jeg bedt om å kommentere min egen kjøring. Kommenterte da blant annet dette med sporvalg fordi jeg ikke mente det var optimalt, og beskrev hva jeg ville gjort annerledes under andre trafikale forhold. Fikk god tilbakemelding fra sensor på det.

Sensor skal vurdere om du er klar for å slippes ut i trafikken - om du er "trafikksikker". På mitt vurderingsskjema praktisk prøve står det at "kjøremåten er sikker og samsvarer bra med andre".

Videre har sensor kommentert:
- plassering / sporvalg i kurver
- fartsavpassing foran kryss og kurver
- trafikktilpasning / feltskifter / flyt i kjøringen
- sikkerhetskontroll
- daglig kontroll
- kjøregård
Så det vurderte sensor deg gangen jeg kjørte opp - og ikke et ord om at jeg var nedi med foten på krypkjøringa :prf
Dette var akkurat det jeg lette etter, tusen takk for det. ja, jeg lurte på hva han kommenterte og hva han skrev på arket.
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

Svar