ZZR-Erling skrev:Andreas skrev:
Fått prøvd Multistrada?
Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
Rare greier det der med å prøve sykler og hva man ender opp med til slutt.
Som alle vet havnet det en Stelvio 8V, 2012 mod. i garasjen hos meg. Og det skjedde etter en (altfor kort) testtur med Multistrada 1200 (i fulleffekt mode) høsten 2011 og senere lengre test- og prøvekjøringer med Tiger 800, Tiger Explorer 1200 og endelig Moto Guzzi Stelvio 8V.
Tidligere sykler: Yamaha TDM 900 (2006 mod) og Triumph Tiger 1050 (2010).
Jeg endte opp med den tyngste og tregeste (i hvert fall når det gjelder 0-100...

), men med den sykkelen som "snakket til meg", for å si det sånn, i løpet av testen.
En god nr. to var faktisk Tiger 800! En skikkelig morsomt, sprek, villig og letthåndterlig sykkel.
Ble faktisk, av en eller annen grunn, ikke fascinert på samme måte av de to andre.
Synes dog fortsatt trippelmotoren er en artig sak :-) . Og særlig 1050 utgaven. Den har noen helt klare racing-gener i konstruksjonen! Og er av enkelte "kjennere" vurdert som verdens beste MC-motor. Men
det er det helt klart delte meninger om...
Trives veldig godt med Stelvio'en. Snart 9000 kjørte km. siden slutten av september 2012 og sen sesongstart i år, taler trolig sitt klare språk i så måte...
Men igjen artig å lese om folks opplevelser av syklene de prøver og hva de ender opp med