Noen som har erfaring med disse to produktene?
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Har ikke prøvd regndressen, men prøvde overtrekshanskene for noen år siden. Deler Dexters vurdering, og ja, jeg vet hvordan jeg skal kle på meg.
Vanntette hansker er vel noe av det vanskligste å finne. Ikke mangel på de som hevder at hanskene er tette, men i mange tilfeller blir hanskene fuktige inni, slik at så lenge man tar tørre hansker på går det greit. Dog er det problem etter en pause, hvor man da prøver på den håpløse oppgaven å ta på seg fuktige hansker.
Etter mange forsøk sitter jeg igjen med Rukka og BMW hansker. Begge i Gortex. (tynne/tykke). Kan kjøre i bøttende regn hele dagen uten å bli våt på hendene. Eneste man skal vokte seg for er å skru på varmeholkene om det regner. Siden membranen tillater damp å vandre fra varmt til kaldt gjør varmeholker at prosessen reverseres.
Alt i alt vil jeg legge til at jeg har sluttet med regntøy for flere år siden. TCX Gortex støvler, Rukka dress og hansker gjør regntøy overflødig.
Eneste gangen jeg bruker regndress er om jeg bejytter sommer-utstyret, da dette er luftig. Da har jeg god erfaring med Joffamas dress, som puster. Men den flagrer i vinden og blir ubehaglig når farten overstiger 130. (selvsagt ikke et norsk problem)
De påstår at hanskene har kommet i en ny og forbedret utgave. Men det ble verken hansker eller regndress på meg. Regndressen blir jo så stor (tar mye plass) og hanskene fant jeg ikke.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)