Bruker du refleksvest når du kjører?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Toalmar
Innlegg: 372
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Toalmar »

Hei

Ja jeg bruker refleksvest når jeg kjører, og jeg synes også jeg har sett mye mere seter ute i trafikken nå enn tidligere.
Dette tror jeg kommer av at det nå er ny sesong og mange tenker, nå skal jeg bruke vest.

Dette er hva jeg tror skjer i sommer.
Mange vester nå, men betydelig mindre utover sesongen.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Intruder »

Her kommer jeg-kjørere starter ikke enda,og har de vest får de jo ikke vist fram den nye kule skinnvesten...

og dette er og er ment som..en :lol

Vest...ja takk !!!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Æljen »

Vet ikke om dette har blit nevnt tidligere, men hva med å bruke gult kjørelys :-k
Jeg så en en sykkel med dette for en liten stund siden og jeg la godt merke til han for han skilte seg ut fra mengden :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Intruder »

Kjære skogens kongle,alt gult mottas med takk i trafikken !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Jinta »

Kjem aldri til å bruke gul flagrevest nei :-)å
Av den enkle grunn at rett og slett synes det ser helt forferdelig ut :-#

Imidlertid så kunne je godt ha tenkt meg ei ny jakke med rød fluoriserende detaljer som gjør at man synes bedre :thumleft Nå er jeg helt svart og ser klart at det ikke er lurt.
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Intruder »

Kjørt litt uten vest i det siste,senest i dag ble jeg "neglisjert" av to burister på Hamar...de gadd rett og slett ikke å stoppe....
Prøvde etter beste evne å indikere at jeg anså at5 deres IQ er tilnærmet lik skostørrelsen min.... :-# :[-( :redface :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Robin79 »

Kommer aldri til å bruke noe gul vest når jeg kjører nei. Fikk en Bullfighter vest av svigers til jul, den ligger lengst bak i skapet. Kjøpe noen?
Jeg skal ærlig innrømme at det er forfengeligheten det kommer av, jeg invisterer ikke i bra og dyrt utstyr som appåtil ser litt kult ut, for så å ikle meg en refelks vest. Men all kred til de som velger å kjøre med det, men dessverre så er ikke det alle du ser uansett hvor gul de er, kommer de på en stor sykkel med stor kåpe og vindskjerm så ser du ikke den gule mannen bak anyways.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Duville »

Utrolig hva enkelte kommer ut for av "opplevelser" i trafikken. Kjørte 35 mil i går kveld, helt uten refleksvest og til og med med svart hjelm på toppen og opplevde ikke en eneste som ikke så meg eller som hadde kurs mot meg for å kjøre meg ned, Ikke en eneste på 350 km!!!! Alle så meg ---- tror jeg ganske så visst.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av JohnnyTh »

Robin79 skrev:Kommer aldri til å bruke noe gul vest når jeg kjører nei. Fikk en Bullfighter vest av svigers til jul, den ligger lengst bak i skapet. Kjøpe noen?
Jeg skal ærlig innrømme at det er forfengeligheten det kommer av, jeg invisterer ikke i bra og dyrt utstyr som appåtil ser litt kult ut, for så å ikle meg en refelks vest. Men all kred til de som velger å kjøre med det, men dessverre så er ikke det alle du ser uansett hvor gul de er, kommer de på en stor sykkel med stor kåpe og vindskjerm så ser du ikke den gule mannen bak anyways.
finnes det sykkler med så stor kåpe og vindskjerm? selv på en goldving så ser du vesten..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av JohnnyTh »

Duville skrev:Utrolig hva enkelte kommer ut for av "opplevelser" i trafikken. Kjørte 35 mil i går kveld, helt uten refleksvest og til og med med svart hjelm på toppen og opplevde ikke en eneste som ikke så meg eller som hadde kurs mot meg for å kjøre meg ned, Ikke en eneste på 350 km!!!! Alle så meg ---- tror jeg ganske så visst.
Nå er jo ikke 350km så veldig mye. Hvis du kjører 350 000km så kanskje du treffer den ene som ikke ser deg. Du trenger bare en.

Har du aldri opplevd folk kjører forbi når du kommer imot? Det har hendt meg endel ganger. Spesielt i Romania er det veldig mye agresive forbikjøringer. Jeg syntes det var godt at kanskje jakken min førte til at de så meg litt lettere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av mekkern »

JohnnyTh skrev:Har du aldri opplevd folk kjører forbi når du kommer imot? Det har hendt meg endel ganger.
han jeg stoppet og snakket med så MEG men ikke problemet-for JEG kunne bare legge meg ut til siden når han kjørte forbi imot...det var jo plass.. ](*,)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev:
JohnnyTh skrev:Har du aldri opplevd folk kjører forbi når du kommer imot? Det har hendt meg endel ganger.
han jeg stoppet og snakket med så MEG men ikke problemet-for JEG kunne bare legge meg ut til siden når han kjørte forbi imot...det var jo plass.. ](*,)

Og det vil det lltid være for oss alle uansett?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av LordShaft »

Når du kjører en normal sykkel og blir sett rett forfra.... Hvor mye ser du da av refleksvester? Eller fra siden?

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av mekkern »

JohnnyTh skrev:Og det vil det lltid være for oss alle uansett?
formidlet bare en selvopplevd historie.føreren dreit i 2hjulinger bare det var plass til å presse forbi-polisen var for øvrig ikke helt enig i praksisen hans.....
JohnnyTh skrev:Har du aldri opplevd folk kjører forbi når du kommer imot? Det har hendt meg endel ganger. Spesielt i Romania er det veldig mye agresive forbikjøringer. Jeg syntes det var godt at kanskje jakken min førte til at de så meg litt lettere.
men de kjørte forbi allikevel... :mk

DERFOR advarer jeg om å ha altfor høy tro på de "livreddende egenskapene" til en refleksvest/bekledningsfarge-ikke at det ikke KAN ha en funksjon, men det kan ikke bli en sovepute for manglende oppmerksomhet.

forøvrig leste jeg litt om fargevalg i "MC-Avisen" der en undersøkelse fant ut at folk kræsjet oftere i ambulanser når de ble lakkert om til fluoriserende farge i USA-dette fordi de ikke ennå hadde etablert seg i bilførerne som "farlige i trafikken", konklusjonen var vel at dette gikk på automatiske "fryktreaksjoner": mulig disse vestene kan synes bedre fordi vi oppfatter dem "automatisk" som politi/biltilsyn/toll? :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Intruder »

Duville skrev:Utrolig hva enkelte kommer ut for av "opplevelser" i trafikken. Kjørte 35 mil i går kveld, helt uten refleksvest og til og med med svart hjelm på toppen og opplevde ikke en eneste som ikke så meg eller som hadde kurs mot meg for å kjøre meg ned, Ikke en eneste på 350 km!!!! Alle så meg ---- tror jeg ganske så visst.
Nå hadde vel jeg og Duville ikke samme kjørerute ? :-k

Og situasjonen kan jo være litt ulik på våre stå/kjøresteder....

sånn er det med den saken.. :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar