Pris på Harley Davidson forsikring?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Psytex
Innlegg: 3
Registrert: 29 sep 2012, 19:41
Motorsykkelen din: Monkey Bike

Pris på Harley Davidson forsikring?

Legg inn av Psytex »

Jeg visste ikke hvilke andre steder jeg skulle skrive dette, så håper det var riktig kategori.

Vel nå har fingra virkelig begynt å klø etter å få skaffa seg motorsykkel, og jeg har da bestemt meg for å skaffe meg Harley i løpet av de nærmeste åra, men siden jeg har fått vite at det er best å kjøpe Harley fra 1986 og oppover (pga kjente motor-problemer med modellene før 1986), så er det jo ikke mulig å få skaffet noe veteranforsikring (da måtte jeg isåfall ventet noen år om sykkelen ikke blir veteran før jeg får tatt lappen på tungsykkel, men det har jeg ikke tålmodigheten til), så da lurer jeg på sånn ca hvor mye en forsikring på en Harley Sportster fra 1986 eller nyere kommer til å koste i måneden?
Har søkt litt rundt, men finner ingen steder som sier hvor mye det koster i måneden.

Brukeravatar
Super Glide Custom
Innlegg: 58
Registrert: 04 mai 2013, 15:58
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2016
Sted: Lillestrøm

Re: Pris på Harley Davidson forsikring?

Legg inn av Super Glide Custom »

Sjekk med Gjensidige, de skal vistnok være billigst på Harley forsikringer. Min Dyna Super Glide Custom 2008 med TwinCam 96cci motor betaler jeg ca kr 4600,- i året for full kasko med 50% bonus. Alder på fører, utstyr som alarm og startsperre osv er med å avgjøre prisen. Ingen fasit på dette tror jeg ;-)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Pris på Harley Davidson forsikring?

Legg inn av Zadnez »

jeg betaler 2600 for en fatbob hos gjensidige
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Psytex
Innlegg: 3
Registrert: 29 sep 2012, 19:41
Motorsykkelen din: Monkey Bike

Re: Pris på Harley Davidson forsikring?

Legg inn av Psytex »

Super Glide Custom skrev:Sjekk med Gjensidige, de skal vistnok være billigst på Harley forsikringer. Min Dyna Super Glide Custom 2008 med TwinCam 96cci motor betaler jeg ca kr 4600,- i året for full kasko med 50% bonus. Alder på fører, utstyr som alarm og startsperre osv er med å avgjøre prisen. Ingen fasit på dette tror jeg ;-)
Takker, forsikringa var ikke så ille som jeg trodde, så tror nok det blir en Harley fra 1986 eller nyere. :D

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: Pris på Harley Davidson forsikring?

Legg inn av superduper »

Bruk forsikringskalkulatoren til IF for å beregne forsikringssummen.. IF er det billigste selskapet med mindre du har alt samlet hos et annet selskap (samlerabatt) eller har samarbeidsavtale..

Når det gjelder pålitelighet og sportster.. Det du skal se etter er harley med evo eller twincam motor. 1. generasjon evo ble produsert mellom 86-91 og hadde litt problemer med lading samt at det er 4-trinns kasse.. 2. generasjon har 5-trinns kasse og er generelt ganske solid.. Problemet er dog at sportstere med evo motor ikke har gummi-motorfester så det vibrerer verre enn en dildo.. Du må passe på å etterstramme diverse deler slik at det ikke detter av under kjøring.. Det måtte hvertfall jeg.. Sportstere med twincam motor har gummi-motorfester og vibrerer ikke i samme grad. Generelt rasler og lekker Harleyer litt, men til gjengjeld er dem utrolig lette å skru på og vedlikeholde.. Og kjøregleden dem gir deg er det veldig lite som slår!!

Svar