Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av RuneMC »

Ble vitne til et par som stod parkert ved en buss-stopp og helt uaffisert kastet kvist fra sin bil-tilhenger ned en skråning.

Personlig synes jeg der er en uting - når det er lagt opp til at hageavfall kan leveres gratis på miljøstasjonen i kommunen (10 min kjøring unna, men selvfølgelig ikke åpent nå på søndag...).

Jeg tutet, men de fortsatte (mann og kone). Jeg tok foto og da kom gubben gående i stadig raskere takt mot meg.
Fikk på meg hanskene og kjørte forbi ham akkurat som han langet ut mot MC'n.... f.... hvis han hadde fått tak i noe og fått meg til å velte akkurat nå som jeg har fått på nytt blinklys og girpedal :evil

Hjemme igjen sjekket jeg regnr fra foto og ser at det er to prakt-borgere som bor under 500m unna der de dumpet hageavfallet.

Hva synes folket om sånt?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Duville »

RuneMC skrev:Ble vitne til et par som stod parkert ved en buss-stopp og helt uaffisert kastet kvist fra sin bil-tilhenger ned en skråning.

Personlig synes jeg der er en uting - når det er lagt opp til at hageavfall kan leveres gratis på miljøstasjonen i kommunen (10 min kjøring unna, men selvfølgelig ikke åpent nå på søndag...).

Jeg tutet, men de fortsatte (mann og kone). Jeg tok foto og da kom gubben gående i stadig raskere takt mot meg.
Fikk på meg hanskene og kjørte forbi ham akkurat som han langet ut mot MC'n.... f.... hvis han hadde fått tak i noe og fått meg til å velte akkurat nå som jeg har fått på nytt blinklys og girpedal :evil

Hjemme igjen sjekket jeg regnr fra foto og ser at det er to prakt-borgere som bor under 500m unna der de dumpet hageavfallet.

Hva synes folket om sånt?
Er vel ganske så ulovlig både å kaste avfall og forsøke å "ta" deg selv om du stod og fotograferte...

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av teeU »

Heng opp bildet på nærbutikken :knegg

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av jongsanim »

Syntes ikke noe om slikt, det er gratis på miljøstasjoner (som du skriver) og da skal det ikke mye vilje til for å få det til. Hadde kanskje sendt bildet til natur og miljøetaten? :)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Carpa »

Ikke akseptabelt nei. Her som vi har gratis levering, og så kjekt og enkelt system så er det helt uforståelig at de gidder å gjøre det.

Men, tror kanskje ikke de gjør det igjen, det er jo tydelig at han følte at han ble tatt for noe ulovlig :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Snikendeugle »

Om du har veldig lite å gjøre, så kan du samle opp alt de dumpet, og slenge det på plenen dems en natt.. 8)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av RuneMC »

Vi får se.. da var jeg ihvertfall ikke helt i utakt med gjengs oppfatning.

Fikk egentlig mest puls av at han forsøkte å stoppe meg - ikke akseptabelt!

Men OK, de som dumper avfall langs veien har kanskje i utgangspunktet ikke så mye "skamvett", så er sannsynligvis bedre å bare knipse bildet og kjøre stille bort (istedenfor å tute og vise finger'n som jeg gjorde :knegg )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av erikh »

RuneMC skrev:Vi får se.. da var jeg ihvertfall ikke helt i utakt med gjengs oppfatning.

Fikk egentlig mest puls av at han forsøkte å stoppe meg - ikke akseptabelt!

Men OK, de som dumper avfall langs veien har kanskje i utgangspunktet ikke så mye "skamvett", så er sannsynligvis bedre å bare knipse bildet og kjøre stille bort (istedenfor å tute og vise finger'n som jeg gjorde :knegg )
Hvorfor ikke anmelde forholdet? Virker på meg som du har to forhold som taler for en lett "seier"
Første forhold som går på ulovlig dumping av hageavfall..
Andre som går på veitrafikkloven..

Jeg hadde hvertfall meldt i fra til politiet om hva som skjedde, så kommer de med en anbefaling om hva du burde gjøre..
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

BikerSamen
Innlegg: 21
Registrert: 19 mai 2013, 15:56
Motorsykkelen din: ingen

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av BikerSamen »

Send inn bildet med noen ord om hva som skjedde til Drammens Tidende, garantert førsteside stoff nå på sommeren.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av RuneMC »

Har sendt et tips til kommunen - men avventer om det er noen reell interesse fra den kanten før jeg går videre. Godt mulig at kvist blir for lite alvorlig - og at de heller legger kruttet på de som dumper inventar/hvitevarer etc.

Veitrafikkloven blir litt verre - tipper vel motparten vet å vinkle situasjonsbeskrivelsen til egen fordel. Husk at han var fotgjenger når han forsøkte stoppe meg. Fotgjengere får nesten alltid medhold.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av erikh »

RuneMC skrev:Har sendt et tips til kommunen - men avventer om det er noen reell interesse fra den kanten før jeg går videre. Godt mulig at kvist blir for lite alvorlig - og at de heller legger kruttet på de som dumper inventar/hvitevarer etc.

Veitrafikkloven blir litt verre - tipper vel motparten vet å vinkle situasjonsbeskrivelsen til egen fordel. Husk at han var fotgjenger når han forsøkte stoppe meg. Fotgjengere får nesten alltid medhold.
Ja nå er ikke jeg jussekspert, men rart hvis de skal få fordelen når de aktivt med viten og vilje "oppsøker" situasjonen på den måten du forteller.. Mn som sagt ikke sikker..
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av SuperMorten »

Hva hvis de fikk nummeret ditt? Sover du med hagla under puta?

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Duville »

erikh skrev:
RuneMC skrev:Vi får se.. da var jeg ihvertfall ikke helt i utakt med gjengs oppfatning.

Fikk egentlig mest puls av at han forsøkte å stoppe meg - ikke akseptabelt!

Men OK, de som dumper avfall langs veien har kanskje i utgangspunktet ikke så mye "skamvett", så er sannsynligvis bedre å bare knipse bildet og kjøre stille bort (istedenfor å tute og vise finger'n som jeg gjorde :knegg )
Hvorfor ikke anmelde forholdet? Virker på meg som du har to forhold som taler for en lett "seier"
Første forhold som går på ulovlig dumping av hageavfall..
Andre som går på veitrafikkloven..

Jeg hadde hvertfall meldt i fra til politiet om hva som skjedde, så kommer de med en anbefaling om hva du burde gjøre..
Er vel kommunens jobb å anmelde. Det er deres eiendom som er "krenket" og dem som må rydde opp etter knekten. Ønsker de ditt bevismateriale og vitnemål i forbindelse med en sak så får du beskjed.
Ønsker du å stå frem i avisa så får du sikkert førstesida men om du vil være anonym så blir det neppe noen sak ut av det. Kvister er jo ikke kjøleskap om annet skitt og sees vel ikke på så veldig alvorlig (blir jo til jord ganske snart).

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:Hva hvis de fikk nummeret ditt? Sover du med hagla under puta?

Sent from my GT-I9300
Det hadde jeg gjort.
Ytterligående hageavfallfundamentalister kan være livsfarlige.
Og de bruker grusomme metoder, som å stikke syringreiner langt opp i ræva di og dumpe deg i
ei veiskråning etterpå.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av JohnnyTh »

Duville skrev:
erikh skrev:
RuneMC skrev:Vi får se.. da var jeg ihvertfall ikke helt i utakt med gjengs oppfatning.

Fikk egentlig mest puls av at han forsøkte å stoppe meg - ikke akseptabelt!

Men OK, de som dumper avfall langs veien har kanskje i utgangspunktet ikke så mye "skamvett", så er sannsynligvis bedre å bare knipse bildet og kjøre stille bort (istedenfor å tute og vise finger'n som jeg gjorde :knegg )
Hvorfor ikke anmelde forholdet? Virker på meg som du har to forhold som taler for en lett "seier"
Første forhold som går på ulovlig dumping av hageavfall..
Andre som går på veitrafikkloven..

Jeg hadde hvertfall meldt i fra til politiet om hva som skjedde, så kommer de med en anbefaling om hva du burde gjøre..
Er vel kommunens jobb å anmelde. Det er deres eiendom som er "krenket" og dem som må rydde opp etter knekten. Ønsker de ditt bevismateriale og vitnemål i forbindelse med en sak så får du beskjed.
Ønsker du å stå frem i avisa så får du sikkert førstesida men om du vil være anonym så blir det neppe noen sak ut av det. Kvister er jo ikke kjøleskap om annet skitt og sees vel ikke på så veldig alvorlig (blir jo til jord ganske snart).
Vet vi at det er kommunens eiendom? Jeg har og en skråning jeg kaster kvist og løv og sånt i. Tror jeg hadde blitt iritert hvis noen anklaget meg for å gjøre noe ulovlig. Men mulig det finnes en lov om at jeg ikke kan kaste mine egne kvister på egen eiendom.. hadde ikke blitt forundret. Men spora litt av her å.

Høres ikke ut som en akseptabel oppførsel. MEn jeg ser ikke helt alvort i litt kvist. Har hatt problemer med avfall hos meg og men det var jernskrammel. Og synd han ikke traff rette personen når han langet ut etter deg jeg kjenner et par som hadde stoppet og slengt ham i kvisthaugen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar