V-strom "skyter" - LØST
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
V-strom "skyter" - LØST
Noen ganger så "skyter" motoren ved lavt turtall, spesielt i det jeg skal gi på etter et kryss eller lignende. Noen som har tips om hva det kan skyldes?
Sist redigert av olepeder den 05 jul 2013, 00:55, redigert 1 gang totalt.
Re: V-strom "skyter"
Hva mener du med "skyter" - at det smeller i eksospotta ?
Hvis så er det gjerne uforbrent bensin som antennes i potta - vanlig problem ved uoriginale potter f.eks. hvor mottrykket til motoren blir forskjellig fra originalen... derfor bør det brukes mapping av motorstyringen som passer pottene.
Hvis så er det gjerne uforbrent bensin som antennes i potta - vanlig problem ved uoriginale potter f.eks. hvor mottrykket til motoren blir forskjellig fra originalen... derfor bør det brukes mapping av motorstyringen som passer pottene.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: V-strom "skyter"
Godt spurt, er sannelig ikke sikker på hvor det skyter der jeg sitter med ørepropper og radio på. Virker nesten mer som det er på innsugningssiden, men det er vel temmelig usansynlig. Jeg må forske litt mer på det.RuneMC skrev:Hva mener du med "skyter" - at det smeller i eksospotta ?
Hvis så er det gjerne uforbrent bensin som antennes i potta - vanlig problem ved uoriginale potter f.eks. hvor mottrykket til motoren blir forskjellig fra originalen... derfor bør det brukes mapping av motorstyringen som passer pottene.
Forøvrig er alt originalt på sykkelen.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: V-strom "skyter"
1000 kubik 'Stromen? Mener jeg nettopp har lest en tråd om noe liknende på http://www.stromtrooper.com" onclick="window.open(this.href);return false; - Ta en titt og se hva du finner i DL1000 seksjonen.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: V-strom "skyter"
Jeg fant denne som ser ganske relevant ut...
(min fargelegging)
(min fargelegging)
I want to share my experiences and impresions so far about my 2005 black DL1000. Bought the bike off the showroom floor in December 2004. The bike misfired a lot in the 3K RPM range. Called the shop's service manager and he said that's normal and I should just keep the RPM higher!
Based on what I read on these web sites, I guess it can be normal, but it should not be so. I tried different octane fuel, set the throttle cable slack, then bought a manometer and synchronzed the throttle bodies. None of these had any real effect. Then after about 500 miles I installed a Powercommander III with stock mapping and still saw no improvement UNTIL I adjusted the PC III to make the mixture richer, especially in the low and mid RPM ranges. After that, the engine runs perfect at all RPMs. A BIG THANKS to those who previously posted their recommendation of the Powercommander!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: V-strom "skyter"
Har opplevd at min "skyter" enkelte ganger. Tror det har skjedd 3 ganger på 17000 km. Skjer på kald motor, hvis jeg slipper gassen, f.eks ved stopp på rødt lys like etter oppstart. Ett smell og motoren stopper.
Sent from my GT-I9300
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: V-strom "skyter"
Min v strom hadde det samme problemet. Hørtes ut som den blåste tilbake i innsuget. Tror den er litt magert satt opp på lavt turtall. Det hjalp når dette ble justert. Det skjedde kanskje to tre ganger i uken, det gikk altså godt å leve med, men greit å få ordnet.olepeder skrev:Godt spurt, er sannelig ikke sikker på hvor det skyter der jeg sitter med ørepropper og radio på. Virker nesten mer som det er på innsugningssiden, men det er vel temmelig usansynlig. Jeg må forske litt mer på det.RuneMC skrev:Hva mener du med "skyter" - at det smeller i eksospotta ?
Hvis så er det gjerne uforbrent bensin som antennes i potta - vanlig problem ved uoriginale potter f.eks. hvor mottrykket til motoren blir forskjellig fra originalen... derfor bør det brukes mapping av motorstyringen som passer pottene.
Forøvrig er alt originalt på sykkelen.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: V-strom "skyter"
Noen god grunn til at blandinga skal variere med turtallet ?
Det skal vel være 1:14 uansett turtall, unntatt under akselerasjon der det må være feitere blanding ?
Det skal vel være 1:14 uansett turtall, unntatt under akselerasjon der det må være feitere blanding ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: V-strom "skyter"
aro skrev:Min v strom hadde det samme problemet. Hørtes ut som den blåste tilbake i innsuget. Tror den er litt magert satt opp på lavt turtall. Det hjalp når dette ble justert. Det skjedde kanskje to tre ganger i uken, det gikk altså godt å leve med, men greit å få ordnet.olepeder skrev:Godt spurt, er sannelig ikke sikker på hvor det skyter der jeg sitter med ørepropper og radio på. Virker nesten mer som det er på innsugningssiden, men det er vel temmelig usansynlig. Jeg må forske litt mer på det.RuneMC skrev:Hva mener du med "skyter" - at det smeller i eksospotta ?
Hvis så er det gjerne uforbrent bensin som antennes i potta - vanlig problem ved uoriginale potter f.eks. hvor mottrykket til motoren blir forskjellig fra originalen... derfor bør det brukes mapping av motorstyringen som passer pottene.
Forøvrig er alt originalt på sykkelen.
Det vet jeg ikke . Jeg kan skrive det litt annerledes (riktig). Det kunne virke som den fikk litt for lite bensin når jeg kjørte på lavt turtall. Under ca 3500omdr.Jompa skrev:Noen god grunn til at blandinga skal variere med turtallet ?
Det skal vel være 1:14 uansett turtall, unntatt under akselerasjon der det må være feitere blanding ?
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: V-strom "skyter"
Jeg opplever det på samme måte.aro skrev:aro skrev:Min v strom hadde det samme problemet. Hørtes ut som den blåste tilbake i innsuget. Tror den er litt magert satt opp på lavt turtall. Det hjalp når dette ble justert. Det skjedde kanskje to tre ganger i uken, det gikk altså godt å leve med, men greit å få ordnet.olepeder skrev:Godt spurt, er sannelig ikke sikker på hvor det skyter der jeg sitter med ørepropper og radio på. Virker nesten mer som det er på innsugningssiden, men det er vel temmelig usansynlig. Jeg må forske litt mer på det.RuneMC skrev:Hva mener du med "skyter" - at det smeller i eksospotta ?
Hvis så er det gjerne uforbrent bensin som antennes i potta - vanlig problem ved uoriginale potter f.eks. hvor mottrykket til motoren blir forskjellig fra originalen... derfor bør det brukes mapping av motorstyringen som passer pottene.
Forøvrig er alt originalt på sykkelen.Det vet jeg ikke . Jeg kan skrive det litt annerledes (riktig). Det kunne virke som den fikk litt for lite bensin når jeg kjørte på lavt turtall. Under ca 3500omdr.Jompa skrev:Noen god grunn til at blandinga skal variere med turtallet ?
Det skal vel være 1:14 uansett turtall, unntatt under akselerasjon der det må være feitere blanding ?
Hvordan får en justert til fetere blanding, flashe ECU? Evt. hvor?
Re: V-strom "skyter"
Flashe ECU vil jeg tro er en mulighet hvis noen kan gjøre det... forhandler?
Ser at SuperMorten har opplevd problemet en gang. Jeg har ikke opplevd det, så tipper det er mest et problem for 1000 cc'en (DL1000) - og/eller at det er fikset i senere ECU (min er en '08 modell)
Ser at SuperMorten har opplevd problemet en gang. Jeg har ikke opplevd det, så tipper det er mest et problem for 1000 cc'en (DL1000) - og/eller at det er fikset i senere ECU (min er en '08 modell)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: V-strom "skyter"
Hvis sykkelen har TPS, throttle position sensor, kan man muligens vri litt på den å "lure" innsprøitinga til å gi litt feitere blanding i hele turtallsregistret.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: V-strom "skyter"
Jeg har aldri opplevd dette. Jeg har enn 1000ccm, 07 mod.RuneMC skrev:Flashe ECU vil jeg tro er en mulighet hvis noen kan gjøre det... forhandler?
Ser at SuperMorten har opplevd problemet en gang. Jeg har ikke opplevd det, så tipper det er mest et problem for 1000 cc'en (DL1000) - og/eller at det er fikset i senere ECU (min er en '08 modell)
Men det ser ut som om 3500 rpm er et slags nøkkeltall ... under 3500 går den ganske rykkete og ujevnt
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: V-strom "skyter"
I mitt tilfelle skjedde det 5 sek etter start, i første gear. Kjører ut av oppkjørselen, og clutsjer/slipper gassen for å vente på trafikk. Da kommer det ett smell, og motoren stopper. Starter greit med engang igjen, og ikkeno problem ellers.
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: V-strom "skyter"
Helt ukjent problemstilling på min 2003, modell, DL-1000
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125