Haha! Tror ikke den skal stikke rett opp egentlig, men det er dekompresjons hendelen. For å få start på den store 1syl. motoren må den dekomprimeres! Det er en spesiell prosedyre å få den til å starte! Dekompresjon, choke og clutch samtidig som man trykker inn startknappen, og jeg har ikke tre hender... Choken er litt slitt så den holder seg ikke ute, så ved kaldstart må clutchendelen bindes fast helt inntrykt for å få start...TheHaughom skrev:Hvorfor har du en hendel stikkende rett opp?![]()
![]()
Fancy! Glad jeg slipper det, men nå er singel-sylinder biken min noen år nyere, med innsprut og har "bare" 690ccMLeikarnes skrev:Haha! Tror ikke den skal stikke rett opp egentlig, men det er dekompresjons hendelen. For å få start på den store 1syl. motoren må den dekomprimeres! Det er en spesiell prosedyre å få den til å starte! Dekompresjon, choke og clutch samtidig som man trykker inn startknappen, og jeg har ikke tre hender... Choken er litt slitt så den holder seg ikke ute, så ved kaldstart må clutchendelen bindes fast helt inntrykt for å få start...TheHaughom skrev:Hvorfor har du en hendel stikkende rett opp?![]()
![]()
Har bestilt ny choke, men foreløbig kjører jeg med ett tau i lomma for å starte... (kan vel også koble ut clutch bryteren...)
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
TheHaughom skrev:Fancy! Glad jeg slipper det, men nå er singel-sylinder biken min noen år nyere, med innsprut og har "bare" 690cc
Grattulerer, og lykke tilMLeikarnes skrev:I dag hadde jeg fagprøve som motormann, og fagbrevet fikk jeg så da må det jo ha vært bra nok utført! Skulle egentlig ha 2 dager men det var relativt kjappe oppgaver å gjennomføre så jeg ble ferdig idag!
2/3 av utdanningen er nå ferdig, bare 2 år til på skole så har jeg sertifikat som maskinist! 6 års utdanning kryper mot slutten! :-D
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
L-NA skrev:Grattulerer, og lykke til
SuperMorten skrev:Gratulerer :-)
Sent from my GT-I9300
Takker!Jompa skrev:Er maskinistutdanninga 6 år ? Eller er det videregående pluss 3 år ?
Bildet ditt av Suzukien i solnedgang var topp, nesten som klipt ut av ei brosjyre![]()
Er GS500 -motoren en større modell av den gamle GS 400 ?
Den ser veldig lik ut, ihvertfall utvendig.
Heisann Arild650spleisn skrev:![]()
![]()
Alle her på Serenaden takker for god innsats og gratulerer så mye med fagbrevet
Takker! Da ses vi senere idag da!Busa Trond skrev:![]()
Masse flotte bilder som vanlig![]()
Kommer en tur oppover i morgen å inspisere DR750'n. Grovt tippe jeg er der ved ett-to tiden.
Opptatte dager kan man godt si, men gjør så lite som mulig... passer hunden mens resten av familien er på ferie...joo skrev:Opptatte dager du har![]()
Men jeg må innrømme at jeg ikke visste der var Fortjenestemedalje i friluftsliv. Der lærte jeg jaggu noe nytt i dag også, altså var det verdt å stå opp
Pappa var i speideren når det startet opp her på slutten av 70-tallet, så han sendte meg på speidermøte med engang jeg begynte i 3. Klasse. Har aldri hatt interesse for fotball og annen sport, har vært i speideren i 12 år nå, fra småspeider til Rover og Leder som jeg er nå.Duville skrev:Det gav en del flashback, du.... Var på første landsleir på Røros på 70 tallet i forrige århundre. Kretsleir i Mandal osv. Ukes kanotur i Haldensvassdraget, Pinseleir hvert år i mange år. Hadde begge ungene der og var med som leder (på det praktiske, det andre hadde andre ansvaret for). Ikke mye som er former ungene og gjøre dem selvstendige og sjølhjulpne som en runde i Speideren i riktig alder.....