TheBandit skrev:Da har jeg brukt opp nok ett bakdekk (ca 8000 km er ikke verst det) og må ha nytt. Har i dag Michelin Anakee 2 og har mye godt å si om det, men jeg føler meg ikke helt trygg på det når det er vått. Men slitestyrken og komforten på trønderske veier med stort sett dårlig standard er jeg fornøyd med.![]()
Så det jeg sitter å funderer på er om jeg skal fortsette med anakee 2 (evt 3), eller om man skal gå over til mitt favorittdekk på Bandit'en, altså Metzeler Z6.Jeg var veldig fornøyd med både grepet på våt vei og ikke minst hvor fantastisk det var å presse det i svingene.
Så hva mener dere om hvilket dekk jeg bør sette på V-strom'en? Jeg kjører 99% av tiden på asfalt (eller noe som ligner på asfalt ihvertfall). Sporttouring (Z6) eller dual-sport dekk (Anakee2)?
EDIT: Jeg ser at Z6 er ikke tilgjengelig som fordekk, så da er Pilot Road 3 en kandidat istede for Z6
Hva med å putte på Metzeler Tourance Next.
Har kjørt 2 sett med Tourance EXP nå, og bestilt Tourance Next som kommer på neste Onsdag

Kjempefornøyd med våtgrepet på de, de nye skal visnok være enda bedre :-)
Holder for øvrig 16000km, inkludert en god dose autobahn m passasjer + pikkpakk. Å I følge BusaTrond
også testvinnere av Allroad-dekk

[video]http://www.youtube.com/watch?v=rWBdV2F3aNk[/video]