
TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Kommer du nedover til Stavanger på onsdag da og blir med på Revebanen?
Tenkte jeg skulle hive meg med og svi PR3 dekka mine litt, hehe.

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Tror også jeg er med på onsdag. Ser ut til at været blir bra og har også PR3 som må få svi litt. 

-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
De som følger med (i alle fall på 2012 versjonen) er Michelin Pilot Power. Kjempedekk, men slites veldig fort, ja.Snikendeugle skrev:Hvilke dekk bruker du på Duke'n din forresten?
Leser at de som følger med sykkelen (Dunlop Sportmax Alpha 10(?)) går veldig fort vekk.
Hva vil isåfall være beste matchen for en Duke 690, med forholdsvis lang levetid og godt veigrep til normal kjøring (ikke på bane)?
Jeg har fortsatt Pilot Power fronten, dette ser tilnærmet nytt ut. Ingen slitasje såvidt jeg kan se, men har hatt varmgang i dekket to ganger som har fått det til å låse tilfeldig under nedbremsing i sving. Kunne endt dårlig...
Pilot Power bakdekket fikk jeg en spiker i etter ca. 4800km. Gidder ikke å kjøre på bane med plugga dekk, så bytta på ca. 5200.
Har nå satt på Pilot POWER 3 (ikke Road), og det er helt ekstremt bra. 3000km og 3 banekvelder, ser fortsatt nytt ut. Antar jeg får rundt 6-7000 inkl. en 8 banedager (sånn roughly).
Skal definitivt ha Pilot Power 3 igjen, og det skal også på fronten når det er dags for å byttes ut!

Initiering, nedlegg (potta/pegs skraper før dekket slipper), stabilitet og "feel" er veldig bra.
Ser ut til å bli tørt og fint i morgen, så da blir det banekjøring ja!


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Ser ikke ut som det blir bane på meg i kveld likevel. Vi skal på ferie på fredag, og kona har en oppfatning om at det passet dårlig...
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Da har jeg akkurat signert en ny kontraktørstilling hos TD Williamson Offshore som IT System Administrator.
I stillingen har jeg hele ansvaret for IT systemene hos TDW, som f.eks.:
- Serverpark
- Virtualisering (vmware)
- Storage (EMC)
- Networks
- Clients
- Citrix farm
I tillegg blir jeg involvert i et SCCM prosjekt. Varighet er 6 måneder, deretter skal de ansette en i fast stilling.
Meget spennende stilling, der jeg kan få hevet kompetansen betraktelig i alle aspekter rundt IT.
Så da er det bare å se frem til oppstart 5. August!
Nå er det bare å feire dette under RoadRacing-økta etter jobb
Leit at du ikke får vært med, KydeX, men det er jo nye muligheter hver uke fremover
I stillingen har jeg hele ansvaret for IT systemene hos TDW, som f.eks.:
- Serverpark
- Virtualisering (vmware)
- Storage (EMC)
- Networks
- Clients
- Citrix farm
I tillegg blir jeg involvert i et SCCM prosjekt. Varighet er 6 måneder, deretter skal de ansette en i fast stilling.
Meget spennende stilling, der jeg kan få hevet kompetansen betraktelig i alle aspekter rundt IT.
Så da er det bare å se frem til oppstart 5. August!

Nå er det bare å feire dette under RoadRacing-økta etter jobb

Leit at du ikke får vært med, KydeX, men det er jo nye muligheter hver uke fremover


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Grattis med spennende stilling. Nesten litt misunnelig :) Si fra hvis du trenger en assistent 
Satser på å bli med på banen etter ferien.

Satser på å bli med på banen etter ferien.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Jobber du også i IT-bransjen, KydeX?

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
På en måte. Driver med kontrollsystemer og HMI systemer for boreutstyr. Da blir det administrering av mye rart både innen databaser, nettverk og andre relaterte ting. I tillegg til PLS systemer da.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Da var jeg hjemme igjen etter RoadRacinga, ikke verdens beste oppmøte, men vi var 4 som kjørte registrerte sykler og 7-8 uregistrerte.
Føler svingene begynner å sitte nå, og var ikke den som ble forbikjørt denne gangen, men heller den som kjørte forbi!
Herlig når man føler man finner litt flyt på banen.
Forøvrig måtte jeg avbryte før siste heat pga. bensinmangel. Glemte jo å fylle opp i forkant!
Da jeg kom til bensinstasjonen fylte jeg 13.59 liter i følge pumpa, ikke værst når tanken bare er 13.50L stor
Tok noen bilder fra depotet. Ikke så bra da dem kommer fra mobilkamera, men slenger dem ut anyways.
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 532c3c.jpg[/img]
To KTM-er sørger for at Yamahaen blir parkert (
)
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 47fd70.jpg[/img]
KTM rundt første sving.
Bakdekket etter jeg kom hjem (Pilot Power 3). 3300km og 4 turer på banen. MEGET imponert!
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 930a0c.jpg[/img]
Føler svingene begynner å sitte nå, og var ikke den som ble forbikjørt denne gangen, men heller den som kjørte forbi!
Herlig når man føler man finner litt flyt på banen.

Forøvrig måtte jeg avbryte før siste heat pga. bensinmangel. Glemte jo å fylle opp i forkant!

Da jeg kom til bensinstasjonen fylte jeg 13.59 liter i følge pumpa, ikke værst når tanken bare er 13.50L stor


Tok noen bilder fra depotet. Ikke så bra da dem kommer fra mobilkamera, men slenger dem ut anyways.
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 532c3c.jpg[/img]
To KTM-er sørger for at Yamahaen blir parkert (


[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 47fd70.jpg[/img]
KTM rundt første sving.
Bakdekket etter jeg kom hjem (Pilot Power 3). 3300km og 4 turer på banen. MEGET imponert!
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 930a0c.jpg[/img]
Sist redigert av TheHaughom den 27 jun 2013, 10:48, redigert 1 gang totalt.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Leste tråden fra start til slutt nå..
Nice work..
Nice work..

-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Hyggelig å høre at noen setter pris på skribleriene mine :)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Ser ut til å bli ny runde ute på Revebanen i morgen for min del, så lenge været holder!
Noen andre som ønsker å være med?
Må bare huske å fylle bensin denne gangen
Har forøvrig meldt meg inn i Stavanger RoadRacing i dag
Noen andre som ønsker å være med?
Må bare huske å fylle bensin denne gangen


Har forøvrig meldt meg inn i Stavanger RoadRacing i dag


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Hvordan er det å kjøre endunker på bane mot 600 og 1000cc.
Duke 690 er jo rå, men antall sylindre må vel bli en utfordring mot de med flere sylindre?
Duke 690 er jo rå, men antall sylindre må vel bli en utfordring mot de med flere sylindre?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Går egentlig helt greit. 1000-kubikkere kan ikke konkurrere på den lille, tekniske banen jeg kjører på. De blir for store og tunge.
Mot rene R-maskiner (type R6) varierer det i henhold til kjøreerfaring. Generelt drar de fra meg på sletta, og så bruker jeg resten av runden på å hente inn igjen i svingene.
Fordelen med endunker er smidighet. Det er en veldig lett sykkel, så jeg kan begynne å bremse flere meter etter R-maskinene. I tillegg er gasskontrollen instant, på twin - og spesielt firere - tar det tid før ting skjer (1:1 powerstroke på singel, 1:4 powerstroke på firer). Det betyr at jeg har bedre feel for hvor nær grensa jeg er, som igjen betyr at jeg kan pushe sykkelen hardere både i og ut av svinger.
Er også lettere å redde seg inn med en singel om du f.eks. skulle gi på litt for tidlig ut av svingen og drifte litt sidelengs. Når man ikke har så altfor mange timer på banen er det som regel for sent for en firer å hente seg inn når bakdekket har sluppet.
Hadde det vært lengre strekk på banen og generelt høyere fart hadde jeg nok ikke hatt en sjanse. Små tekniske baner med korte straights er ideelt for singel-sykler. De har og drag fra bunnen, men blir parkert når man kommer over 80-ish. Jeg når 120km/t på rettstrekket om jeg får en god utgang, R-syklene ligger oppi 140.
Mot rene R-maskiner (type R6) varierer det i henhold til kjøreerfaring. Generelt drar de fra meg på sletta, og så bruker jeg resten av runden på å hente inn igjen i svingene.
Fordelen med endunker er smidighet. Det er en veldig lett sykkel, så jeg kan begynne å bremse flere meter etter R-maskinene. I tillegg er gasskontrollen instant, på twin - og spesielt firere - tar det tid før ting skjer (1:1 powerstroke på singel, 1:4 powerstroke på firer). Det betyr at jeg har bedre feel for hvor nær grensa jeg er, som igjen betyr at jeg kan pushe sykkelen hardere både i og ut av svinger.
Er også lettere å redde seg inn med en singel om du f.eks. skulle gi på litt for tidlig ut av svingen og drifte litt sidelengs. Når man ikke har så altfor mange timer på banen er det som regel for sent for en firer å hente seg inn når bakdekket har sluppet.
Hadde det vært lengre strekk på banen og generelt høyere fart hadde jeg nok ikke hatt en sjanse. Små tekniske baner med korte straights er ideelt for singel-sykler. De har og drag fra bunnen, men blir parkert når man kommer over 80-ish. Jeg når 120km/t på rettstrekket om jeg får en god utgang, R-syklene ligger oppi 140.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Været ser litt trist ut, så spørs om jeg ikke dropper RR-treningen i dag...
Og jeg begynner å bli lei av å vente på ting fra Posten.
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... aa2e7d.png[/img]
For følgende ordre:
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... ebc2f7.jpg[/img]
Og jeg begynner å bli lei av å vente på ting fra Posten.

[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... aa2e7d.png[/img]
For følgende ordre:
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... ebc2f7.jpg[/img]

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!