Ja den er så stor at det er verdt å gå for de nye Z8 dekkene :-D disse er mye bedre mønster i, som drenerer vann på en bedre måte. Pluss at de er en videreføring av z6 dekkene.45316 skrev:Takk! Da går jeg for 70 profil.TheHaughom skrev:En 70 profil vil gjøre sykkelen litt høyere bak, som vil gi litt bedre svingvillighet. Ser ikke noe problem med det.45316 skrev:Jeg har nå innsett at jeg trenger nye dekk til zzr600 98 mod. Var innom en forhandler og fikk en pris på 3400 kr begge hjul med Metzeler Z6 (De tar av hjula for meg, hvis jeg kom med løse hjul var det 2800). Forhandleren anbefalte 70 profil i stedet for 60 som er standard, hva er deres tanker rundt dette? Var på jobb så hadde ikke tid til å spørre og grave så mye rundt dette.
Er forskjellen mellom Z6 og Z8 så stor at det er verdt prisforskjellen? Jeg er fremdeles så ny i gamet at jeg er vel forholdsvis langt unna å benytte hele potensialet i dekkene...
Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Trapping..dra et viskelær av den typen som sitter på enden av en blyant langs et bord. Den formen det får da, kan du sammenligne med formen blokkene i et dekk kan få..
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hvor godt kan et dekk bli egentlig? Jeg kjørte bare på Z6 på den forrige sykkelen, og om jeg husker rett så toppet Z6 alle tester ... det var spesielt egenskapene på vått føre som ble trukket fram.
Så, så veeldig stor forskjell kan det vel ikke være ... eller kan det det?
Jeg kjørte som en gris (eller et hvilket som helst annet dyr) og det gikk forholdsvis bra ..bob-bob
Så, så veeldig stor forskjell kan det vel ikke være ... eller kan det det?
Jeg kjørte som en gris (eller et hvilket som helst annet dyr) og det gikk forholdsvis bra ..bob-bob
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Er vel ikke så veldig store forskjeller, men bedre er bedre..derfor leser jeg dekktester.jhn skrev:Hvor godt kan et dekk bli egentlig? Jeg kjørte bare på Z6 på den forrige sykkelen, og om jeg husker rett så toppet Z6 alle tester ... det var spesielt egenskapene på vått føre som ble trukket fram.
Så, så veeldig stor forskjell kan det vel ikke være ... eller kan det det?
Jeg kjørte som en gris (eller et hvilket som helst annet dyr) og det gikk forholdsvis bra ..bob-bob
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
3300km og 4 RoadRacing treninger med Pilot Power 3.
MEGET fornøyd så langt.
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 930a0c.jpg[/img]
MEGET fornøyd så langt.
[img]http://i1172.photobucket.com/albums/r57 ... 930a0c.jpg[/img]

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Flanker skrev:Det der er jo en tråd fra 2006 om det originale Metzeler Tourance dekket, lenge før både EXP og Next var påtenkt... Men når det gjelder gaffelen på V-Strom er jeg helt enig. Sonic Springs og ny olje gav meg en helt ny sykkel, og når den nye bakdemperen også ramler inn døra ila. noen dager blir det enda bedre :)ojda skrev:Et søk på nettet ga da noe napp på dette, men om det er så mye å legge vekt på er en annen sak???
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=166102" onclick="window.open(this.href);return false;
Akurat V-Stromen har en veldig myk gaaffel, og har mye å hente på å
få stivet opp denneHar vært der, handlet og blitt meget fornøyd
Beklager, her var jeg nok litt i overkanten trøtt. Å leste kun de store bokstavene :-)å
Jeg får dekkene på sykkelen min nå til Onsdag, så får jeg heller se selv

Hva V-Strommens gaffel angår, monterte jeg en Fork-brace på den.
Og det var en helt annen sykkel i svingene. En annen bivirkning av dette
var også at den ble mye mindre påvirket av sidevind en tidligere

Det er ikke tvil om at det spares litt for mye, når enkelte sykkler settes sammen
å at man med relativt små midler kan få en mye bedre sykkel bare man bruker
pengene rett

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Dette var nyttig info ... takk for detojda skrev:Flanker skrev:Det der er jo en tråd fra 2006 om det originale Metzeler Tourance dekket, lenge før både EXP og Next var påtenkt... Men når det gjelder gaffelen på V-Strom er jeg helt enig. Sonic Springs og ny olje gav meg en helt ny sykkel, og når den nye bakdemperen også ramler inn døra ila. noen dager blir det enda bedre :)ojda skrev:Et søk på nettet ga da noe napp på dette, men om det er så mye å legge vekt på er en annen sak???
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=166102" onclick="window.open(this.href);return false;
Akurat V-Stromen har en veldig myk gaaffel, og har mye å hente på å
få stivet opp denneHar vært der, handlet og blitt meget fornøyd
Beklager, her var jeg nok litt i overkanten trøtt. Å leste kun de store bokstavene :-)å
Jeg får dekkene på sykkelen min nå til Onsdag, så får jeg heller se selv![]()
Hva V-Strommens gaffel angår, monterte jeg en Fork-brace på den.
Og det var en helt annen sykkel i svingene. En annen bivirkning av dette
var også at den ble mye mindre påvirket av sidevind en tidligere![]()
Det er ikke tvil om at det spares litt for mye, når enkelte sykkler settes sammen
å at man med relativt små midler kan få en mye bedre sykkel bare man bruker
pengene rett

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Joda, det har du rett i ... bedre er alltid bedre.ZZR-Erling skrev:Er vel ikke så veldig store forskjeller, men bedre er bedre..derfor leser jeg dekktester.jhn skrev:Hvor godt kan et dekk bli egentlig? Jeg kjørte bare på Z6 på den forrige sykkelen, og om jeg husker rett så toppet Z6 alle tester ... det var spesielt egenskapene på vått føre som ble trukket fram.
Så, så veeldig stor forskjell kan det vel ikke være ... eller kan det det?
Jeg kjørte som en gris (eller et hvilket som helst annet dyr) og det gikk forholdsvis bra ..bob-bob
Jeg tenkte bare .... et landeveisdekk som er kjent for gode egenskaper, spesiellt på vått, blir dyrere ... og bedre? "Er det værdt prisforskjellen" var spørsmålet. "Ja" var svaret.
Er det noen som har opplevd noe "skummelt" pga litt for dårlige egenskaper på Z6? Eller kanskje det var pga egen adferd ... tilfeldigvis med Z6 på sykkelen?
LordShaft mener det er værdt prisforskjellen, og at det er et mye bedre mønster på Z8 ... er dette egne erfaringer, eller noe som Metzler påstår?
Det kan være både artig og interessant å vite bakgrunnen for folks meninger/påstander
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har kjørt med z6 dekkene. Disse er jo hel i midten, altså ingen mønster eller drenering i store deler av kjørebanen på dekket. Hatt en del ekkle bakhjulslipp med disse dekkene. Jeg har ikke kjørt med z8, men flere sett av M5. Dette er ikke samme dekkene, men de har omtrent helt likt spor, mønster, drenering.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Javel, fikk en liten mistanke om du har et velfungerende håndledd på høyreside
... du har jo også en "velfungerende" motor på sykkelen din ... for å si det pent
Sjøl har jeg ingen skumle opplevelser ... som kan tilskrives dekkene.

Sjøl har jeg ingen skumle opplevelser ... som kan tilskrives dekkene.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Haha jeg har ikke prøvd disse dekkene på denne sykkelen. Disse erfaringene gjorde jeg meg på vfr 800 og Ducatien min :-)
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Her er vi helt enige! En fork brace er den beste oppgraderingen jeg har gjort så langt. Som natt og dag :)ojda skrev:Flanker skrev:Det der er jo en tråd fra 2006 om det originale Metzeler Tourance dekket, lenge før både EXP og Next var påtenkt... Men når det gjelder gaffelen på V-Strom er jeg helt enig. Sonic Springs og ny olje gav meg en helt ny sykkel, og når den nye bakdemperen også ramler inn døra ila. noen dager blir det enda bedre :)ojda skrev:Et søk på nettet ga da noe napp på dette, men om det er så mye å legge vekt på er en annen sak???
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=166102" onclick="window.open(this.href);return false;
Akurat V-Stromen har en veldig myk gaaffel, og har mye å hente på å
få stivet opp denneHar vært der, handlet og blitt meget fornøyd
Beklager, her var jeg nok litt i overkanten trøtt. Å leste kun de store bokstavene :-)å
Jeg får dekkene på sykkelen min nå til Onsdag, så får jeg heller se selv![]()
Hva V-Strommens gaffel angår, monterte jeg en Fork-brace på den.
Og det var en helt annen sykkel i svingene. En annen bivirkning av dette
var også at den ble mye mindre påvirket av sidevind en tidligere![]()
Det er ikke tvil om at det spares litt for mye, når enkelte sykkler settes sammen
å at man med relativt små midler kan få en mye bedre sykkel bare man bruker
pengene rett
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Fikk satt på Bridgestone BT023 i dag, er mye rett opp og ned kjøring på motorvei til og fra jobb hvær dag, så jeg måtte visst ha ett noe mer slite sterkt dekk på.. Får se hvordan det funker, er spent :)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Tror ikke det er det verste dekket Robin :-)
Blir det mye kjøring på deg for tiden?
Blir det mye kjøring på deg for tiden?
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det blir det, kjører 10mil hver dag uansett vær og vind (jobb) og selfølgelig prøver jeg så godt jeg kan å snike meg ut innimellom bleie skift og mating når sola skinner. Hatt ett par turer rundt Hardanger-Voss-Gamleveien til Nestun og hjem. Modalen etc, er jo ikke akkurat bortskjemt med solskinnsdager her så må ta de som er på 2 hjul :)
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Joda, det har du rett i ... bedre er alltid bedre.jhn skrev:ZZR-Erling skrev:Er vel ikke så veldig store forskjeller, men bedre er bedre..derfor leser jeg dekktester.jhn skrev:Hvor godt kan et dekk bli egentlig? Jeg kjørte bare på Z6 på den forrige sykkelen, og om jeg husker rett så toppet Z6 alle tester ... det var spesielt egenskapene på vått føre som ble trukket fram.
Så, så veeldig stor forskjell kan det vel ikke være ... eller kan det det?
Jeg kjørte som en gris (eller et hvilket som helst annet dyr) og det gikk forholdsvis bra ..bob-bob
Jeg tenkte bare .... et landeveisdekk som er kjent for gode egenskaper, spesiellt på vått, blir dyrere ... og bedre? "Er det værdt prisforskjellen" var spørsmålet. "Ja" var svaret.
Er det noen som har opplevd noe "skummelt" pga litt for dårlige egenskaper på Z6? Eller kanskje det var pga egen adferd ... tilfeldigvis med Z6 på sykkelen?
LordShaft mener det er værdt prisforskjellen, og at det er et mye bedre mønster på Z8 ... er dette egne erfaringer, eller noe som Metzler påstår?
Det kan være både artig og interessant å vite bakgrunnen for folks meninger/påstander. . [/quote]
Nei, har ikke hatt slipp på hverken Z6 eller Z6 Interact. Har kjørt mye med de på K1200S og ZZR1400. Lages det Z6I ennå? Et annet bra dekk er Angel ST.
Dette blir etterhvert avløst av Angel GT.
Etter endel episoder, en alvorlig, ligger jeg langt unna frisk kjøring i kjøligere vær
med sportsdekk, feks Metzelers M serie. Dette er dekk som blir senere varm/myk.
- TFJ
- Innlegg: 47
- Registrert: 26 aug 2012, 11:26
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
- Bosted: Leines. Steigen
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nå nærmer jeg meg 5000km på Tiger 800'en og dekkene (pirelli scorpion trail) ser fortsatt ut som de skal holde et stykke til. Dekkene føles trygge og jeg har ikke hatt noe dårlig erfaring med dem. Men jeg har allerede begynt å tenke på nye dekk, jeg kjører mer enn 99% på asfalt og toucher så vidt grus, så jeg lurer kanskje på om det ville være mer hensiktsmessig å skifte til asfaltorienterte dekk? Tiger 800 har nå blitt solgt i et par år, så jeg regner med at noen har skiftet dekk, og kanskje prøvd andre typer dekk på denne sykkelen også, det fins jo en del eiere med både den nevnte mc og eiere av mc'er i samme segment her på siden. Noen erfaringer og/eller gode råd når det gjelder PST dekk eventuelt skifte til andre dekk.
God helg og godt veigrep.

God helg og godt veigrep.
Håper sommeren blir lang.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nå kjører jeg en litt tyngre sykkel en deg, men jeg fikk en sjikkelig Aha-opplevelse
etter at jeg byttet til Metzeler Tourance NEXT for ei drøy uke siden.
De føltes litt underlige de første milene, litt vinglete liksom
Og veldig glatte den første betan på våt veg
Men så, etter at jeg hadde "kjørt inn" dekkene noen mil på tørr asfalt kom
smilet fram. De var 100% stabile uansett nedlegg, de gamle Touranse-dekkene,
og forsåvidt også Michellin Anakee-II har en sånn litt ustø følelse når de blir presset.
Grepet er og kjennes veldig sikkert, det er ingen dekkstøy. Dessuten er det
grovt dypt mønster som drenerer mye vann. Bakdekket har to typer
gummi/silica som skal sikre godt svinggrep og lang levetid.
Har forøvrig fått veldig bra omtale av våtegenskapene.
De vant forøvrig testen over de vanligste allroaddekkene
Disse dekkene er veldig asfaltorienterte, men har fortsatt
et godt grovt mønster
Så mitt råd.................
etter at jeg byttet til Metzeler Tourance NEXT for ei drøy uke siden.
De føltes litt underlige de første milene, litt vinglete liksom


Og veldig glatte den første betan på våt veg

Men så, etter at jeg hadde "kjørt inn" dekkene noen mil på tørr asfalt kom
smilet fram. De var 100% stabile uansett nedlegg, de gamle Touranse-dekkene,
og forsåvidt også Michellin Anakee-II har en sånn litt ustø følelse når de blir presset.
Grepet er og kjennes veldig sikkert, det er ingen dekkstøy. Dessuten er det
grovt dypt mønster som drenerer mye vann. Bakdekket har to typer
gummi/silica som skal sikre godt svinggrep og lang levetid.
Har forøvrig fått veldig bra omtale av våtegenskapene.
De vant forøvrig testen over de vanligste allroaddekkene
Disse dekkene er veldig asfaltorienterte, men har fortsatt
et godt grovt mønster

Så mitt råd.................
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Angående Metzeler Z6 vs Z8, så avløser vel Z8 Z6, slik at når de har tømt lageret for Z6 er det vel Z8 som gjelder.
Har kjørt i flere år på Z6 og Z8. Generelt gode dekk å kjøre på, men mot slutten forsvant mønsteret uvanlig kjapt.
Sammenlignet med Pirelli, Michelin og Brigdestone hvor slitasjen var mere linjær. På Z6 og Z8 kunne man se på dekket, og se at slitasjemerket nærmet seg. Deretter var det nesten som gummien forsvant på 1-2-3. Opplevde et par ganger at man dro avgårde og mente at der var rikelig gummi for en runde til, for så å oppdage at i løpet av 50 mil kjørte man på korden.
Bortsett fra slitasjen synes jeg at Z6 og Z8 var gode dekk.
Har kjørt i flere år på Z6 og Z8. Generelt gode dekk å kjøre på, men mot slutten forsvant mønsteret uvanlig kjapt.
Sammenlignet med Pirelli, Michelin og Brigdestone hvor slitasjen var mere linjær. På Z6 og Z8 kunne man se på dekket, og se at slitasjemerket nærmet seg. Deretter var det nesten som gummien forsvant på 1-2-3. Opplevde et par ganger at man dro avgårde og mente at der var rikelig gummi for en runde til, for så å oppdage at i løpet av 50 mil kjørte man på korden.
Bortsett fra slitasjen synes jeg at Z6 og Z8 var gode dekk.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nå har jeg kjørt ca. 1700 km på Pirelli Angel GT, og er meget fornøyd med de. Skal nå nevnes at jeg ikke har noe annet å sammenligne med enn de ganske slitte Pirelli Diablo Rosso 2 som satt på da jeg fikk den. Har vel kanskje heller ikke nok erfaring på sykkel til å kunne bedømme dekk så godt, men jeg føler meg nå komfortabel på sykkelen med de på!
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har også de dekka på mopeden min og er godt fornøyd så langt, to uker, men nå er jo nye dekk er nesten alltid OK, gjenstår å teste de på vått føre noe det heldigvis ikke har vært i det siste.
Veien er viktigere enn målet.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Pirelli Angel GT kom på førsteplass i test i siste Motorrad, så det bør være et trygt valg. Michelin Pilot Road 3 kom på sisteplass, så det sier vel litt om hvor gode dekkene er blitt de senere år og at det er små nyanser vi snakker om.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har ikke hatt PR3, men PR2 hadde jeg god erfaring med, ihvertfall den sportslige delen av dekket, kjørte på Rudskogen med det dekket uten å gå på snørra.. 

Veien er viktigere enn målet.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det er sikkert skrevet noe om ferske/gamle dekk i denne tråden.
Hentet meg en R1150GS i på østlandet for en måneds tid siden,der bakdekket var rimelig nedslitt på midten. Men kom meg da hjem over fjellet med det.
Pleier vanligvis å handle dekk hos motorsykkeldekk.com og legge om selv,men denne gangen hadde jeg ikke tid å vente.Ville jo kjøre litt med nyinvesteringen.
Så kjørte innom nærmeste dekksjappa for å se hva de kunne tilby av noe grovmønstret. Det eneste de hadde som lignet Tourance som stod på,var et Pirelli Scorpion (AT,tror jeg) og det var produsert i begynnelsen av 2009!!,men lagret i en mørk kald kjeller. Det skulle jeg få for 1350 ferdig omlagt hvis jeg kom med hjulet løst. Og fattig som jeg er så slo jeg til.
Egentlig skulle man tro at jeg skulle kjørt ut i første rundkjøringa,men etter 2-3 tusen km så har jeg enda ikke opplevd noe "skummelt" med det. Det skumleste jeg har opplevd var da kjærringa begynte å dunke meg i ryggen da hun hørte en skrapelyd gjennom en sving ned mot Lysebotn. Ingenting som feilte dekket ihvertfall.
Hentet meg en R1150GS i på østlandet for en måneds tid siden,der bakdekket var rimelig nedslitt på midten. Men kom meg da hjem over fjellet med det.
Pleier vanligvis å handle dekk hos motorsykkeldekk.com og legge om selv,men denne gangen hadde jeg ikke tid å vente.Ville jo kjøre litt med nyinvesteringen.
Så kjørte innom nærmeste dekksjappa for å se hva de kunne tilby av noe grovmønstret. Det eneste de hadde som lignet Tourance som stod på,var et Pirelli Scorpion (AT,tror jeg) og det var produsert i begynnelsen av 2009!!,men lagret i en mørk kald kjeller. Det skulle jeg få for 1350 ferdig omlagt hvis jeg kom med hjulet løst. Og fattig som jeg er så slo jeg til.
Egentlig skulle man tro at jeg skulle kjørt ut i første rundkjøringa,men etter 2-3 tusen km så har jeg enda ikke opplevd noe "skummelt" med det. Det skumleste jeg har opplevd var da kjærringa begynte å dunke meg i ryggen da hun hørte en skrapelyd gjennom en sving ned mot Lysebotn. Ingenting som feilte dekket ihvertfall.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det er nok ikke mange som trur på julenissen her inneJuleniss1 skrev:Det er sikkert skrevet noe om ferske/gamle dekk i denne tråden.
Hentet meg en R1150GS i på østlandet for en måneds tid siden,der bakdekket var rimelig nedslitt på midten. Men kom meg da hjem over fjellet med det.
Pleier vanligvis å handle dekk hos motorsykkeldekk.com og legge om selv,men denne gangen hadde jeg ikke tid å vente.Ville jo kjøre litt med nyinvesteringen.
Så kjørte innom nærmeste dekksjappa for å se hva de kunne tilby av noe grovmønstret. Det eneste de hadde som lignet Tourance som stod på,var et Pirelli Scorpion (AT,tror jeg) og det var produsert i begynnelsen av 2009!!,men lagret i en mørk kald kjeller. Det skulle jeg få for 1350 ferdig omlagt hvis jeg kom med hjulet løst. Og fattig som jeg er så slo jeg til.
Egentlig skulle man tro at jeg skulle kjørt ut i første rundkjøringa,men etter 2-3 tusen km så har jeg enda ikke opplevd noe "skummelt" med det. Det skumleste jeg har opplevd var da kjærringa begynte å dunke meg i ryggen da hun hørte en skrapelyd gjennom en sving ned mot Lysebotn. Ingenting som feilte dekket ihvertfall.
