Carpa skrev:...
Ok, det er garantert at man ikke får bot når man står på den trekantede plassene hos Europark?
Jeg er jo vant til å kjøre ut og inn av slike parkeringshus med kort bom siden kjøreskolen hadde kjøregård og startpunkt i et slikt hus.
De kan da ikke være så sære på mc parkering på Fornebu!!! Tenkt om flere hadde kjørt mc inn dit, da hadde ikke køen vært så lang/treg
Ja, Europark er greie der det er lagt opp til det med korte bommer. Har hatt flere heldags parkeringer når jeg har vært på jobb på Aker Brygge. De plassene som er beregnet på MC'er litt spredt rundt, men det er bare å kjøre så ser du dem. Verste opplevelsen var på vei ut en dag det var kø oppover hele "spiralen" pga noe bomproblemer. Da ble det finsliping av bakkestart.
Ad IT FBU, så har de nok bare bestemt seg for at det skal være kun sykkelstativ og bilparkeringer med betaling på gateplan. MC'er er visst noen skitne, oljedryppende, støyende greier som ikke passer inn i den "perfekte" visjonen for IT-Fornebu. Personlig tror jeg det blir feil fordi et levende og trivelig miljø ikke skal reguleres ihjel på den måten. Det blir bare sterilt. Det er f.eks. flere sykkelstativ som står helt tomme, og mitt argument var å erstatte eller få noen små MC-parkeringer på siden av disse.
Jeg ser heller på en rekke interessante MC'er enn på kjedelige biler på min vei til kantina. Motargument ellers fra IT FBU var at nytt Profilbygg blir klart i august og at de nye ansatte da vil bruke de tomme sykkelstativene som forøvrig er
lengst vekk fra det nye bygget. Ikke
veldig logisk spør du meg.... Omtrent like logisk som at "Profilbygget" markedsføres som et
miljøbygg, samtidig som som det faktisk "flyter" på en bensinstasjon som er byggets fundament på bakkeplan...

(jfr arkitektens egne ord her:
http://www.sj-arkitekter.no/Rolfsbuktveien_2.html )
Er som sagt ellers MC-parkering inne i P-huset, men for min egen del ganske langt å gå og dermed tidkrevende/upraktisk. Ved å måtte gå gjennom hele P-huset (MC parkering lengst vekk fra oppgang) får en også en god dose diesel-eksos. (Aker Brygge er bedre ventilert)
For besøkende er problemet at det hverken er skiltet eller intuitivt. Så de parkerer der det ser passende ut på gateplan, til null hinder for noen, men får da gebyr...