St. Peterburg - Russland- Visum

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

St. Peterburg - Russland- Visum

Legg inn av Relax »

Vi vurderer å kjøre Finland- St Petersburg - Estonia osv og må søke om visum for Russland.
De ber om bekreftelse for betalt hotell opphold i Russland for å innvilge visum!!
Vi er jo usikre på hvilken dag vi ankommer, og vil ikke bestille noe, særlig ikke 3 uker på forhånd??
Noen som vet om ambassaden er nøye og pirkete på akkurat dette punktet , eller om den biten kan stå åpen?

( Eventuelt kan man kanskje gjøre en deal med et hotell, betale for en natt eller 2 og få disse eventuelt gjort om siden)
"Do the right thing"

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 499
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: St. Peterburg - Russland- Visum

Legg inn av MGR1 »

Relax skrev:Vi vurderer å kjøre Finland- St Petersburg - Estonia osv og må søke om visum for Russland.
De ber om bekreftelse for betalt hotell opphold i Russland for å innvilge visum!!
Vi er jo usikre på hvilken dag vi ankommer, og vil ikke bestille noe, særlig ikke 3 uker på forhånd??
Noen som vet om ambassaden er nøye og pirkete på akkurat dette punktet , eller om den biten kan stå åpen?

( Eventuelt kan man kanskje gjøre en deal med et hotell, betale for en natt eller 2 og få disse eventuelt gjort om siden)
Jeg har vært i "Piter", og kjenner flere som har vært bosatt der. Dette med bekreftelse på opphold er ikke trivielt. Ambassaden (og russiske myndigheter generelt) er ekstremt opptatt av formaliteter. Jeg vil anbefale at dere ordner opphold først. Når dere er der vil hotellet, evt. en offisiell instans som dere må oppsøke selv (kalt OVIR tror jeg, anbefales ikke) forlange å stemple i passet. Mangler dere stempelet vil dere kanskje ikke få reise ut igjen.... Ikke ta dette lett; ring ambassaden først.

Svar