Hadde oppkjøring i kjøregård for noen uker siden og strøk..... :-)å Fordi kjørelæreren hadde kun gitt beskjed og opplæring i kun halvparten av oppgavene som skulle gjennomføres der. Er det sånn at man plikter selv å lære seg på egenhånd hvilke oppgaver man skal gjøre under oppkjøringen ??? Da skjønner jeg i såfall ikke vitsen med kjøreskolene lengre. Rimelig irritert da ja. Men fått ny tid til oppkjøring , så i mellomtiden er det vel bare å putre rundt med L på ryggen.
Hadde bare gått gjennom kjeglekjøring i gangfart og unnamanøver i 50 km/t. Så jeg ble litt stressa når sensoren sa jeg skulle kjøre svin, bremse i sving og ha en kontrollert bremsing fra 50 km/t kan du si....og da kom nervene
Kjøregården gikk jeg ihvertfall igjennom på helt vanlige kjøretimer.
Sikkerhetskurs bane var noe av det samme, men ikke helt identiske oppgaver. For min del ihvertfall.
Hmm, det gir jo ingen mening... : )
Jeg syns sikkerhetskurs på bane var gull verdt til å bli bedre kjent med sykkelen, ved høye og lave hastigheter, og bli mer sikker i presis kjøring, aka veldig kjekt til kjøregårdsoppkjøringen. Meeen, nå bestod jeg ikke oppkjøringen min, men det var av mange andre dumme grunner som jeg egentlig ikke burde ha feilet på.
Regner med du har todelt oppkjøring? Merkelig det opplegget der altså. Min oppkjøring tok 45 minutter (inkludert all snakk etc etc) totalt. Kan ikke se noen god grunn til at de skal dele opp i så små biter når det uansett ikke tar noe særlig lang tid til å begynne med.
Alle de oppgavene var faktisk det første jeg gjorde på kjøreskolen, utenom unnamanøver. Begynte først med bremsingen, og læreren forsikret seg om at det var noe jeg fikk til før vi i det hele tatt var ute i trafikk.
Bubbel skrev:Men sikkerhetskurs på bane kommer etter oppkjøring i kjøregården her jeg bor hvertfall
Det høres vanvittig rart ut. Bor du ikke i Norge? "Kurs i presis kjøreteknikk", som det egentlig heter, er en del av trinn tre i opplæringen, og jeg kan da aldri tro det skal være mulig å kjøre opp uten å gjennomgå dette.
Det er en prøveordning noen trafikkstasjoner holder på med, todelt oppkjøring.
Først kjører man opp i kjøregården, deretter tar man lang og banekjøring for så å ta siste oppkjøring på vei. Ikke det at jeg ser poenget med det...
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000