Da høres det ut som at det har sine fordeler med endunkerTheHaughom skrev:Går egentlig helt greit. 1000-kubikkere kan ikke konkurrere på den lille, tekniske banen jeg kjører på. De blir for store og tunge.
Mot rene R-maskiner (type R6) varierer det i henhold til kjøreerfaring. Generelt drar de fra meg på sletta, og så bruker jeg resten av runden på å hente inn igjen i svingene.
Fordelen med endunker er smidighet. Det er en veldig lett sykkel, så jeg kan begynne å bremse flere meter etter R-maskinene. I tillegg er gasskontrollen instant, på twin - og spesielt firere - tar det tid før ting skjer (1:1 powerstroke på singel, 1:4 powerstroke på firer). Det betyr at jeg har bedre feel for hvor nær grensa jeg er, som igjen betyr at jeg kan pushe sykkelen hardere både i og ut av svinger.
Er også lettere å redde seg inn med en singel om du f.eks. skulle gi på litt for tidlig ut av svingen og drifte litt sidelengs. Når man ikke har så altfor mange timer på banen er det som regel for sent for en firer å hente seg inn når bakdekket har sluppet.
Hadde det vært lengre strekk på banen og generelt høyere fart hadde jeg nok ikke hatt en sjanse. Små tekniske baner med korte straights er ideelt for singel-sykler. De har og drag fra bunnen, men blir parkert når man kommer over 80-ish. Jeg når 120km/t på rettstrekket om jeg får en god utgang, R-syklene ligger oppi 140.

Ser jo også på bildene at det er motards ute på banen, så da har det sikkert noe for seg.
Forøvrig sitter jeg og venter på pakke selv. FedEx brukte 27 timer på å få den opp fra Italia til Trondheim, etter det har Bring sittet på den i en dag uten å gjøre noe og i dag fikk jeg følgende feilmelding: "Sendingen er forsøkt levert. Adressen er ufullstendig og vil bli forsøkt rettet opp. Sendingen vil deretter bli utkjørt på nytt
03.07.2013 11:04"
Jeg hater å vente på pakker, de kommer uansett ikke fort nok fram.