Snikendeugle skrev:Mistanken om lille oljelekken (som nevnt i HaugHom in logg) var som jeg trodde. Rotet igjennom bøtta jeg tømte oljen i, og fant jammen denne rakkeren:
Har heldigvis ikke skrudd til så særlig hardt enda.
Venter på at sykkelen skal kjøle seg ned en smule, så tar jeg det nå snart så er jeg ferdig med det.
Så da er ukens "noobing" fullført.
det er nok lurt å få inn den pakningen igjen, men all olja kommer jo ut, du får sørge for at oljetrauet er
helt rent hvis du har tenkt å gjenbruke olja.
Ny sykkel og oljeskift, skal ikke denne inn til service pga garanti?
Når det gjelder innkjøring etter motomanmetoden bruker jeg det på motorer jeg har bygd selv, ny sykkel kjører jeg inn etter instruksjonsboken. Dessuten, på en strupet versjon får du ikke opp samme sylindertrykket som en fulleffektversjon gir for en rask innkjøring av stempelfjærer.
Motomanmetoden handler bare om innkjøring av stempelfjærer for å få de til og tette skikkelig , på en ny sykkel skal alt kjøres inn - hele motoren og girkassa
