SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Snikendeugle skrev:Takk! :D Det klarte opp litt.
Da stikker jeg innom en sjappe etterpå og handler.
Ser forresten at den du linket er 20w-50 og ikke 10w-50. Har det noe å si?
Ja, det har noe å si. Tror ikke jeg hadde brukt 20w.
Men Bikerstreet har den samme i 10w :thumleft

Men ja, samme hva merke det er egentlig. 10w-60, 10w50, 10w-40 eller 15w-50 hadde jeg brukt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

:) Jeg endte med 20w-50 mineralbasert fra Castrol (den du hadde linket). 20w-50 og 10w-50 har visst bare med hvor lav temperatur oljen tåler. Jeg har ingen planer om å bruke denne oljen når det går mot kaldere tider, så det går nok helt fint.

Mottok både olje og 6x oljefilter idag.
MX24 hadde 3 pack oljefilter for 99kr, så det var jo rimelig nok :) Kjøpte dermed 3 av den lange typen og 3 av den korte.. Finner nok fort ut hvilken side av motoren de skal på (For det er to oljefilter i sykkelen, right? Manualen hintet litt vagt til det).
Sykkelen har gått snart 40 mil (på lukket privat bane selvfølgelig og eller øvelseskjørt med ledsager og L på ryggen, det er opp til fantasien :redface ), så tipper jeg skifter så snart jeg får tid. Har kjørt den forholdsvis etter MototuneUSA metoden, så er nok endel skit i olja.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av erikh »

TheHaughom skrev:Har hørt rykter om at strykprosenten er høyest på fredager.
Sensorer kan visst ikke ha 100% godkjente oppkjøringer i løpet av uka - var noen her inne som sa at sensoren selv hadde sagt det. Mandag var visst optimalt for oppkjøring...
Å jeg som har oppkjøring nå på lørdag :-(

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Er kun løse rykter, vet ikke om det er håndfaste bevis. Visste ikke at trafikkstasjoner hadde oppkjøring på lørdager. Imponert :P :p
Lykke til, i alle fall!



20w-50 olje funker nok det også, SneakyOwl. En 20w olje er en del tykkere enn 10w olje, som gjør at den tåler lavere temperaturer før den fryser. Dog gir det også mer slitasje frem til oljen er varm, spesielt akkurat når man starter opp.
Men, som sagt, gjør nok ikke noe å bruke det i 500km f.eks.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av erikh »

Er vell unntaket, hadde egentlig fredag, men sensor ble syk og fikk ny time lørdag..

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Bestilt meg et par RHOK Jeans nå : )
( http://www.ebay.co.uk/itm/RHOK-Gen3-PEK ... 5f804645ce" onclick="window.open(this.href);return false; )

Kjøpte ikke fra Ebay siden, siden de ikke hadde størrelsen tilgjengelig. Men etter kontakt med RHOK Australia, så ordnet han så de skulle sende rett fra fabrikken for 175 AUD (Paypal).

Buksene har fått veldig bra omtale, og ser ut til å holde det de lover, så da er det bare å glede seg til test. : )

Jeg liker å gå med Dainese P.Tomsk Ddry buksen som jeg allerede har, men kan bli noget varm og klam når en ikke kjører.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Jeg har lyst på denne Dainese dressen. For bruk på bane primært.
Passer nok Duken bra :thumleft

Bilde
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Mmm lekker den der : )
Ville helst hatt todelt dress, men om det skal hovedsakelig brukes på banen, da har det ikke så mye å si
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Snikendeugle skrev:Mmm lekker den der : )
Ville helst hatt todelt dress, men om det skal hovedsakelig brukes på banen, da har det ikke så mye å si
Den der er todelt :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av LordShaft »

Fordelen med å ha todelt dress er at det er mye lettere for oss som er riktig laget, men feil sammensatt å få dressen til å passe riktig.
Sliter med at heldressene blir for kort i bena og stor rundt magen.

Med todelt kan du kjøpe forskjellig størrelse på bukse og jakke.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

TheHaughom skrev:
Snikendeugle skrev:Mmm lekker den der : )
Ville helst hatt todelt dress, men om det skal hovedsakelig brukes på banen, da har det ikke så mye å si
Den der er todelt :prf
Ahh, ja da er det jo bare fryden :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Skifta olje og oljefilter på sykkelen nå. Olja var temmelig skitten, så det er godt det er så fine magnetløsninger på Duke'n til å samle opp mesteparten av sponet som flyter rundt der inne..
Fikk bare byttet det ene filteret (lange), siden det korte filter nr 2 jeg hadde bestilt fra 24mx ikke var av samme typen, men til Duke 690 2008-2011 mod. (2012-2013 mod. har hull rett igjennom, hvorav denne ikke hadde det).
[video]https://www.youtube.com/watch?v=v8lbgUhjoSg[/video]

Sendte en mail til 24mx nå og spurte om jeg kan få tilsendt riktig type..

Forresten:
Den katalysatoren på Duke 690'en gjør oljeskiften til rene helvettet, halvparten av olja renner ned på den istedenfor, siden den er så bred.. :-#

Trodde også at 750ml olje skulle være nok, men niks, den ligger litt under minimum på måleren, tsk tsk. Får handle mer i morgen. :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Gjør det noe om om den renner på katalysatoren? Brenner jo vekk rimelig kjapt når du varmer opp eksosen :prf
Men nå har ikke jeg katalysator, så oljeskift går lett som en plett! :vs
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Tjææ jo, ryker jo deretter, og blir en god del søl ^^

Ser nå i manualen at det står 1.7l olje (??). Fylt på 750ml, og den indikerer litt under minimum, huhh..
EDIT:
Tror det bare har lagt seg et par dråper inne ved "måler vinduet", så det så ut som om det var på minimum.. Jeje, kjøpe mer i morgen!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

1.7l olje stemmer, IKKE kjør/start om du bare har 750ml!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Gjorde ikke det heldigvis :)
Fylte opp nå. Ble nærmere 1.5l (nå er måleren faktisk riktig, og endrer seg når sykkelen tilter) :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Så starter du sykkelen en 5 minutter slik at oljen får sirkulere. Deretter lar du den hvile et lite minutt og etterfyller. :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Mistanken om lille oljelekken (som nevnt i HaugHom in logg) var som jeg trodde. Rotet igjennom bøtta jeg tømte oljen i, og fant jammen denne rakkeren:

Bilde

Har heldigvis ikke skrudd til så særlig hardt enda.
Venter på at sykkelen skal kjøle seg ned en smule, så tar jeg det nå snart så er jeg ferdig med det.

Så da er ukens "noobing" fullført.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av pelsen »

Snikendeugle skrev:Mistanken om lille oljelekken (som nevnt i HaugHom in logg) var som jeg trodde. Rotet igjennom bøtta jeg tømte oljen i, og fant jammen denne rakkeren:

Har heldigvis ikke skrudd til så særlig hardt enda.
Venter på at sykkelen skal kjøle seg ned en smule, så tar jeg det nå snart så er jeg ferdig med det.

Så da er ukens "noobing" fullført.
det er nok lurt å få inn den pakningen igjen, men all olja kommer jo ut, du får sørge for at oljetrauet er helt rent hvis du har tenkt å gjenbruke olja.
Ny sykkel og oljeskift, skal ikke denne inn til service pga garanti?
Når det gjelder innkjøring etter motomanmetoden bruker jeg det på motorer jeg har bygd selv, ny sykkel kjører jeg inn etter instruksjonsboken. Dessuten, på en strupet versjon får du ikke opp samme sylindertrykket som en fulleffektversjon gir for en rask innkjøring av stempelfjærer.
Motomanmetoden handler bare om innkjøring av stempelfjærer for å få de til og tette skikkelig , på en ny sykkel skal alt kjøres inn - hele motoren og girkassa :vs

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Fatter'n meldte seg frivillig til å holde igjen olja med fingeren mens jeg satt på ringen :), så slapp heldigvis å miste for mye olje. Kastet det som ble sølt ut, og fylte heller på nytt av det som manglet.

Den skal inn på 1.gangsservice på 1000km mener jeg, men slik olja så ut når jeg byttet den her forleden, så angrer jeg ikke på at jeg gjorde det :). Det går såvidt meg bekjent ikke utover garanti om en bytter oljen selv. Sålenge sykkelen har førstegangsservicen så er vel garantien opprettholdt.

Kjører som folk selvom jeg delvis har tatt en motoman-innledning for sykkelen, så tviler på at resten av motoren og girkassa kvier seg for mye. : )

Fikk forresten en mail av 24mx.no idag. De skulle sende meg riktig type oljefilter (av den korte typen) til sykkelen så snart de fant den på lageret. Men om 1000km kommer før den tid, da blir den byttet på servicen uansett tipper jeg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av TheHaughom »

Haha, må ha vært et kult syn å se dere stå der med skrua i hånden og fingern pressa i hullet :P :p

Mekanikeren min anbefalte å bytte olje selv mellom hver service. Jeg byttet to ganger før førstegangsservice (200 og 500km ca). Det går ikke utover garanti om du skifter olje mellom servicene selv, så lenge verkstedet også skifter på servicene :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Jupps :)
-------

Satt å lurte litt på renhold og vedlikehold på sykkelen rundt dette, og fant etter litt forumsøk mye rundt "Swissvax".
Er det verdt å investere i dette kit'et?
http://www.swissvax.no/produkter/motors ... orbike-kit" onclick="window.open(this.href);return false;

Og.. Brukes alle produktene i én prosess hver gang jeg vasker sykkelen? Skal voks påføres på annet enn kåper og ramme?

Eventuelt:
Andre tips til vaske kit og hele prosessen rundt en rengjøring og vedlikehold av det ytre på sykkelen?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Bosted: Bjørkelangen

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Plumber »

Snikendeugle skrev:Jupps :)
-------

Satt å lurte litt på renhold og vedlikehold på sykkelen rundt dette, og fant etter litt forumsøk mye rundt "Swissvax".
Er det verdt å investere i dette kit'et?
http://www.swissvax.no/produkter/motors ... orbike-kit" onclick="window.open(this.href);return false;

Og.. Brukes alle produktene i én prosess hver gang jeg vasker sykkelen? Skal voks påføres på annet enn kåper og ramme?

Eventuelt:
Andre tips til vaske kit og hele prosessen rundt en rengjøring og vedlikehold av det ytre på sykkelen?
Dette er absolutt ett sett å satse på !!! Har brukt det i en god stund, og kjempefornøyd med bagen. Hvis du leser på sidene til Swisswax, står hva som skal brukes hvor. Settet har bare en liten flaske med Shampo, ellers er det forskjellige polisher / rensemidler.
Ved vanlig vask av MC bruker jeg grønnsåpe.
Det finnes en del vaskesett på for eksempel Biltema som er fine:

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Vask-o ... -MC-82181/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Vask-o ... lMC-82428/" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av Snikendeugle »

Ah :)
Da skal jeg lete litt mer (fant ingen veiledninger for MC på swissvax ved første øyekast).:)

Kan godt hende jeg kjøper noe Biltema stuff også. kjekt å ha, når det går såppass billig. Ihvertfall selve vaskeutstyret.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013 mod.!

Legg inn av KydeX »

Hadde jeg hatt en dyr bil, så hadde jeg kanskje vurdert swisswax for bedre holdbarhet. Mc'en tar det imidlertid ca. 10 minutt å vokse hele sykkelen, så det kan jeg gjøre hver uke om jeg gidder. Derfor bruker jeg bare vanlig turtle wax.

Svar