Klubber/miljø i Kongsberg området

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
MåsaBjønn
Motorsykkelen din: Honda Shadow VT750C 2004

Klubber/miljø i Kongsberg området

Legg inn av MåsaBjønn »

Har nå vært lykkelig eier av en Honda Shadow i ca. 14 dager og har fått meg noen småturer for å riste av litt rust, da jeg ikke har kjørt sykkel siden slutten av 70 tallet (ja kall det gjerne 50 års krise :-) )

Skjønner vel egentlig ikke hvorfor jeg ikke kjøpte sykkel før, men det kan jo ha noe med at begge ungene flytter hjemmefra denne sommeren og man får tid til mye mer enn før :P :p
Må si jeg koser meg på veien og håper at fruen har lyst til å være med på tur av og til. Men uansett kunne det være fint å finne et miljø med likesinnede, så jeg lurer på om noen vet om klubber eller miljø i nærheten Kongsberg som de kan anbefale?

Brukeravatar
JRO
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013

Re: Klubber/miljø i Kongsberg området

Legg inn av JRO »

MåsaBjønn skrev:Har nå vært lykkelig eier av en Honda Shadow i ca. 14 dager og har fått meg noen småturer for å riste av litt rust, da jeg ikke har kjørt sykkel siden slutten av 70 tallet (ja kall det gjerne 50 års krise :-) )

Skjønner vel egentlig ikke hvorfor jeg ikke kjøpte sykkel før, men det kan jo ha noe med at begge ungene flytter hjemmefra denne sommeren og man får tid til mye mer enn før :P :p
Må si jeg koser meg på veien og håper at fruen har lyst til å være med på tur av og til. Men uansett kunne det være fint å finne et miljø med likesinnede, så jeg lurer på om noen vet om klubber eller miljø i nærheten Kongsberg som de kan anbefale?
Hei MåsaBjønn, vi er flere fra Kongsberg her på MCsiden.no. Når det gjelder MC klubber her så er det ikke så mange. Jeg vet om AG mc men det er en lukket klubb som en må inviteres inn i. Heng deg med på MCsidens turer så treffer du mange likesinnede.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

:vs
Velkommen hit og gratulerer med motorsykkelhandel :prf

Det arrangeres fine turer her på MCsiden og du kan gjerne invitere til slike turer selv. Du finner også en oversikt her inne over diverse kaffesteder hvor det samles likesinnede.

Jeg vet ikke om noe MC klubb i Kongsberg men jeg vet at noen fra Kongsberg har valgt å være medlemmer av http://www.smia-mc.org/ som ligger på Berger i Vestfold, en flott liten kjøretur fra Kongsberg.
Vi er flere fra MCsiden som gjerne reiser ut dit for kaffe, vafler og hyggelig selskap en søndag i ny og ne.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det er jo ikke så langt fra Kongsberg og ned til Vindfjell-tunet, drar du dit en tirsdagskveld i sommerhalvåret, så treffer du masse mc-folk. Bruker ofte å være noen fra MCsiden der også :thumleft

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Meheia MC er en aktiv klubb i Kongsberg-traktene:

https://www.facebook.com/groups/105820199474216/" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

MåsaBjønn
Motorsykkelen din: Honda Shadow VT750C 2004

Legg inn av MåsaBjønn »

Takk for gode tips, må nok sjekke ut flere av disse etterhvert. Synd jeg ikke visste om Vindfjelltunet tidligere i dag, siden jeg passerte avkjøringen på Steinsholt i kveld og det bare hadde vært en liten omvei opp der. Blir vel flere turer nedover der så skal nok stikke innom da.

Svar