Ønsker å kjøpe denne sykkelen registrert som mellomtung. Har ikke sett en eneste på Finn.no, om den i det heletatt finnes som mellomtung?
Kan også evt være interessert i andre Sport/Touring sykler som har god mulighet for passasjer samt et sportslig utsteende. (ønsker ikke streetfighter, nude og liknende.
Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
Sorry, VFR 800 som mellomtung(A2) kan du nok bare glemme.
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Det betyr at 95,2 hk er maks, og VFR 800 har vel aldri hatt så lav effekt...Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
Hva med BMW F800GT?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
Banditmannen skrev:Sorry, VFR 800 som mellomtung(A2) kan du nok bare glemme.
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;Det betyr at 95,2 hk er maks, og VFR 800 har vel aldri hatt så lav effekt...Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
Uff dette hører jeg alt for mye. Jo det er mulig.
Jeg kan kjøre en motorsykkel som er nedplombert til 34 hk og registrert som mellomtung før de nye reglene kom i Januar2013. Gamle regler er ikke tilbakevirkende. Om den nå skulle nedplomberes, er det ikke mulig. Før de nye reglene kom var det ingen regler om at den ikke måtte nedplomberes med mer enn halve effekten.
Nye regler fra januar 2013, da endres reglene for mellomklasse. Da er maks effekt 35kw istede for 25kw. Om jeg er sikker? Ja. Har til og med hørt med vegvesenet.
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
Njæ ikke heeeelt min smak.Epylypzon skrev:Hva med BMW F800GT?
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
Så flott! da er det jo håp.... :-)Svenn1n skrev:Banditmannen skrev:Sorry, VFR 800 som mellomtung(A2) kan du nok bare glemme.
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;Det betyr at 95,2 hk er maks, og VFR 800 har vel aldri hatt så lav effekt...Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
Uff dette hører jeg alt for mye. Jo det er mulig.
Jeg kan kjøre en motorsykkel som er nedplombert til 34 hk og registrert som mellomtung før de nye reglene kom i Januar2013. Gamle regler er ikke tilbakevirkende. Om den nå skulle nedplomberes, er det ikke mulig. Før de nye reglene kom var det ingen regler om at den ikke måtte nedplomberes med mer enn halve effekten.
Nye regler fra januar 2013, da endres reglene for mellomklasse. Da er maks effekt 35kw istede for 25kw. Om jeg er sikker? Ja. Har til og med hørt med vegvesenet.
Du kan jo høre med Kellox om de vet hvor mange VFR800 med 25kW det er reistrert.
Da kan du finne ut om det er realistisk å håpe, eller om du bør se deg om etter et alternativ. :-)
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
hehe, er akkurat det som er problemet. Tror ikke akkurat det finnes så mange nedplomberte VFR'er på markedet, derfor er jeg litt skeptisk. Kunne du utdypet litt mer hva Kellox er for noe?Banditmannen skrev:Så flott! da er det jo håp.... :-)Svenn1n skrev:Banditmannen skrev:Sorry, VFR 800 som mellomtung(A2) kan du nok bare glemme.
http://nmcu.org/definisjonen-av-mellomtung-motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;Det betyr at 95,2 hk er maks, og VFR 800 har vel aldri hatt så lav effekt...Etter nedtrimming kan motorsykkelens tidligere effekt ha vært høyst det dobbelte av nåværende effekt.
Uff dette hører jeg alt for mye. Jo det er mulig.
Jeg kan kjøre en motorsykkel som er nedplombert til 34 hk og registrert som mellomtung før de nye reglene kom i Januar2013. Gamle regler er ikke tilbakevirkende. Om den nå skulle nedplomberes, er det ikke mulig. Før de nye reglene kom var det ingen regler om at den ikke måtte nedplomberes med mer enn halve effekten.
Nye regler fra januar 2013, da endres reglene for mellomklasse. Da er maks effekt 35kw istede for 25kw. Om jeg er sikker? Ja. Har til og med hørt med vegvesenet.
Du kan jo høre med Kellox om de vet hvor mange VFR800 med 25kW det er reistrert.
Da kan du finne ut om det er realistisk å håpe, eller om du bør se deg om etter et alternativ. :-)
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
http://www.kellox.no/" onclick="window.open(this.href);return false; :-)Svenn1n skrev:Kunne du utdypet litt mer hva Kellox er for noe?
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Honda VFR 800 (Mellomtung) Ø.K
Er ikke veldig bevandret i mellomtung og hva som finnes der av muligheter, men første som slo meg som et alternativ er Honda CBR600F? Eventuelt så har du jo den nye CBR500R som er mellomtung per ny definisjon. Vet ikke hva budsjettet ditt er, men.