Dette var helt nytt for meg som trodde disse var utviklet av BMW.
Det engelske firmaet Ricardo Engineering har jobbet mye med BMW fra den gang BMW ville ha "orden på" dems nokså lurvete K1200 serie og frem tom K1600:
http://www.ricardo.com/en-GB/Our-Market ... e-Studies/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvem designet motor og gir i de nye BMW K'ene..
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Hvem designet motor og gir i de nye BMW K'ene..
Dette slo ned som julaften på kjerringa, trodde BMW stod for motorene sine selv jeg også.ZZR-Erling skrev:Dette var helt nytt for meg som trodde disse var utviklet av BMW.
Det engelske firmaet Ricardo Engineering har jobbet mye med BMW fra den gang BMW ville ha "orden på" dems nokså lurvete K1200 serie og frem tom K1600:
http://www.ricardo.com/en-GB/Our-Market ... e-Studies/" onclick="window.open(this.href);return false;
En annen ting som overasket meg , var når du gikk fra ZZR1400 til Tiger800, hvordan liker du tigern? 800 er det funksjonerbart eller blir motoren pinglete ?
Prøvde iår en Bonneville, aldri før frøvd Triumph, flott sykkel med fin balanse, lettkjørt i by og landevei.
hørtes ut som en put put maskin, ville nok helst hatt annet exsosanl. på den og jeg savnet nok mere moment i motoren, men i bunn og grunn en helt grei sykkel
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
Re: Hvem designet motor og gir i de nye BMW K'ene..
Dette er som de sier et samarbeid. BMW, i likhet med de fleste andre, kjøper mye utenfra. Gearkassene lager de ikke selv hverken på mc (Getrag) eller bil (ZF). Styring komponenter til BMW biler har ofte blitt produsert i Norge etc..
Tror det bli mer og mer sånt. Mini med bensin motor har (eller kansje hadde) drivverk fra Chrysler Neon!!
Andre halvdelen har en Toyota Corolla diesel hvor motor og drivverk ikke har noe med det påståtte japanske kvalitetsmerket å gjøre.
Det står Bosch overalt i motorommet og motoren er en Isuzu som også brukes i Opel Astra 1,4 diesel.
Tror det bli mer og mer sånt. Mini med bensin motor har (eller kansje hadde) drivverk fra Chrysler Neon!!
Andre halvdelen har en Toyota Corolla diesel hvor motor og drivverk ikke har noe med det påståtte japanske kvalitetsmerket å gjøre.
Det står Bosch overalt i motorommet og motoren er en Isuzu som også brukes i Opel Astra 1,4 diesel.
Re: Hvem designet motor og gir i de nye BMW K'ene..
BMW bruker Rotax i sine 800, og har jo heller ikke designet hverken girkasse eller motor i 1600'en, det siste trodde jeg faktisk de hadde gjort, men ja, det blir mer og mer av slikt. Det BMW er best på er "branding". De selger en mc som folk tror de har utviklet, men det er jo helt feil..FJZZR skrev:Dette er som de sier et samarbeid. BMW, i likhet med de fleste andre, kjøper mye utenfra. Gearkassene lager de ikke selv hverken på mc (Getrag) eller bil (ZF). Styring komponenter til BMW biler har ofte blitt produsert i Norge etc..
Tror det bli mer og mer sånt. Mini med bensin motor har (eller kansje hadde) drivverk fra Chrysler Neon!!
Andre halvdelen har en Toyota Corolla diesel hvor motor og drivverk ikke har noe med det påståtte japanske kvalitetsmerket å gjøre.
Det står Bosch overalt i motorommet og motoren er en Isuzu som også brukes i Opel Astra 1,4 diesel.
De sa til Ricardo Engineering hva de ville ha, og Ricardo laget gir og motor prototype.