I praksis så bli det nøkkel eller støtte som brukes, kan ikke si jeg merker noe forskjell

Den er vel der for at du skal ha en mulighet til å stoppe mottorn i en eventuell nødsituasjon mens sykkern er i bevegelse, uten å måtte flytte en hånd fra styret.Elolz skrev:Takk for svar, har alltid bare brukt nøkkelen. Skjønner ikke heeelt vitsen med den nødstopp greien
Også morsom å bruke til å fylle potta med bensin i parkeringshus/tuneller :)ArcticTiger skrev:Den er vel der for at du skal ha en mulighet til å stoppe mottorn i en eventuell nødsituasjon mens sykkern er i bevegelse, uten å måtte flytte en hånd fra styret.Elolz skrev:Takk for svar, har alltid bare brukt nøkkelen. Skjønner ikke heeelt vitsen med den nødstopp greien
Og....ellers så.....går det.....Greit....jhn skrev:Det varierer mellom nødstopp og støtta ... tror nesten aldri jeg bruker nøkkelen ... det blir for tungvindt.
Jeg har aldri glemt tenninga på ... ingen problemer der.
Men jeg synes ikke det er bare lurt å "automatisere" stoppen ... eller forsåvidt andre heller ... om man har en liten periodisk feil opp under "topplokket" kan man fort glemme et eller annet.
I de fleste tilfeller synes jeg det er absolutt best å være bevisst på hva man gjør ... man er jo ofte bevisst selv om man gjør ting på automatikken, men likevel ....
Enig. Og parkerer man i urbane strøk på østlandet nytter det ikke med automatikk. Der bør man etter at man er ferdig med å parkere, gå over det hele en gang til:jhn skrev:Det varierer mellom nødstopp og støtta ... tror nesten aldri jeg bruker nøkkelen ... det blir for tungvindt.
Men jeg synes ikke det er bare lurt å "automatisere" stoppen ... eller forsåvidt andre heller ... om man har en liten periodisk feil opp under "topplokket" kan man fort glemme et eller annet.
I de fleste tilfeller synes jeg det er absolutt best å være bevisst på hva man gjør ... man er jo ofte bevisst selv om man gjør ting på automatikken, men likevel ....
Njæa, vetta fanArcticTiger skrev:Og....ellers så.....går det.....Greit....jhn skrev:Det varierer mellom nødstopp og støtta ... tror nesten aldri jeg bruker nøkkelen ... det blir for tungvindt.
Men jeg synes ikke det er bare lurt å "automatisere" stoppen ... eller forsåvidt andre ting heller ... om man har en liten periodisk feil opp under "topplokket" kan man fort glemme et eller annet.