@PCP - ja, pleier ihvertfall å ta gamleveien fra avkjøring Vestfossen og til Skollenborg. Egentlig kunne det jo vært fine felt for MC her og der hvor det er bred veiskulder eller bredt nok "midtfelt"

Sauene ja, de pleier å ligge i veien på ettermiddagen om det har vært sol på dagen... god varme fra asfalten som lokker tror jeg...
Idag var det tilbake til jobblivet, så den som har ferie får benytte seg av den - værmeldingen er jo ikke verst heller

På vei mellom to jobber idag stakk jeg innom MCOslo pga at jeg har merket et par tendenser til startfusk, som typisk betyr at batteriet begynner å bli dårlig.
Testet også igår med å lade batteriet fullt (tok mistenkelig kort tid) og deretter slå på tenningen så lysene er på noen sekunder (50W ca) og da markerte batteriladeren umiddelbart halvfullt batteri, så det er nok straks ved veis ende.
Var heldig å få kølapp rett etter en som stod i kassa som klaget på støy i hjelmen han hadde kjøpt (hallo, normalt, kommer an på vindskjerm/turbulens, bruk ørepropper...). Retur var ikke mulig, men han i kassa skulle forsøke noen modifikasjoner, som bare skulle ta en halvtime... og borte ble han (!)... så der ble jeg stående å blomstre i 5-10 min før andre betjeningen ble ledig. Batteriet skulle være på lager, men etter endel minutters kikking hadde de visst ikke likevel... (selv om det skulle være 5 på lager) ... så da fikk jeg bestilt opp til imorgen istedenfor. 15-20 min brukt på bomtur som burde tatt maks 5 min og ikke vært bomtur...
Tror fortsatt det er stort potensiale for dobling av salget i den butikken, med a) mer parkering (kilent å finne ledig plass selv med MC og selv med ekstra plasser som de har fått over gata) og b) betjening som holder seg bak disken for å ta imot betaling fra alle som vet hva vi skal ha (og selvfølgelig ha på lager det som står skal være på lager)

Metoden inntil videre er å gi litt gass når jeg starter i fri (kreves mindre moment i fri enn i første) - da starter den på første forsøk... men litt ekstra rusing blir det jo et halvt sekund - med tilhørende grom lyd. V-Strom'en er ganske lydløs på lavere turtall, men våkner til liv på litt høyere turtall - typisk ved forbikjøring og det er jo ikke dumt så blir det litt ekstra varsel til bilen en kjører forbi.