Busa blogg
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Re: Busa blogg, i ferie modus
Ved neste langfri går turen sørover! Ingen tvil om det. Utrolig fine bilder Busa! Artig lesing, ble det noe video av denne turen?
- Gielas
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Fin reiseskildring Busa 

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
Hu hei hvor det går!
Jeg er også imponert
Ser ut som du hadde en fin tur og nå forstod jeg hva TheHaughom mente med kommentaren "asfaltsurfing terningkast 1"

Jeg er også imponert

Ser ut som du hadde en fin tur og nå forstod jeg hva TheHaughom mente med kommentaren "asfaltsurfing terningkast 1"

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Jeg hadde med GoProen, men det hjelper ikke når jeg glemte å ta den fremLordShaft skrev:Ved neste langfri går turen sørover! Ingen tvil om det. Utrolig fine bilder Busa! Artig lesing, ble det noe video av denne turen?

Takk for at dere liker skribleriene og bilden mine

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Ser ut som en flott tur ja
Å mye bra bilder tok du også
Åssen var banen i forhold til Våler da?

Åssen var banen i forhold til Våler da?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

-
- Motorsykkelen din: KTM
Jeg hadde også med GoProen, men skulle bli god og varm både i kropp og sykkel før jeg begynte å bruke det.
Tenkte å ta det på neste heat idet jeg deiset i bakken. Så ble ikke noe filming fra min side heller...
Tenkte å ta det på neste heat idet jeg deiset i bakken. Så ble ikke noe filming fra min side heller...

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Busa Trond

Nå går det på siste ferie uka her. Veldig heldig med været i ferien må jeg si samtidig som YR.no sier det skal være bra her resten av uka

I dag har jeg hatt fult opp med små damer i 6-7 års alderen her, bare vært fire turer på stranda å badet tror jeg

Sitter også å funderer på om jeg skal prøve og få til noe barnevakt i slutten av uka slik at jeg kan få til denne turen som en kammerat av meg jeg har hatt som sommer tur noen ganger tidligere

Har kjørt runden flere ganger på XX, så jeg tror også Exploreren skal kunne greie dette fint på en dag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- ojda
Busa Trond skrev:![]()
Sitter også å funderer på om jeg skal prøve og få til noe barnevakt i slutten av uka slik at jeg kan få til denne turen som en kammerat av meg jeg har hatt som sommer tur noen ganger tidligere![]()
Har kjørt runden flere ganger på XX, så jeg tror også Exploreren skal kunne greie dette fint på en dag.
[/url]
Vi skjønner jo hva du driver med BusaTrond
Dette er trening for å klare Tur-gjennomføring og retur
Grossglockner på ei helg

)

- PCP
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
1129 km på en dag!? Hehe, dere er jo gærne!!!Busa Trond skrev:![]()

Men det var noen flotte bilder fra Jæren, ser ut som atter et sted som bør besøkes før livet er over. Beskrivelsen av turen over var også til inspirasjon, må trosse min B-menneske status å komme meg opp tidlig en dag når ferien straks begynner. Hadde en liknende opplevelse i jobb-sammenheng med bil for noen år siden. Var tidlig i juni og vi hadde bygd om en bil til 7-seter og måtte få det godkjent før ferien, men biltilsyn Asker/Bærum, Oslo, Drammen hadde alle over 1 mnd ventetid. Med Odda trafikkstasjon kunne se på den to dager etter, hvis jeg kunne være der kl 09.00. Så dro avgårde i 03-tiden, og turen opp/over fjellet i soloppgang hvor jeg stort sett kun møtte en rev ute på morgenrunde var uforglemmelig.

(Uforglemmelig var forsåvidt også vennlighet og service-nivå på trafikkstasjonen, de har det godt ute i bygdene!

- ojda
Detta fikser du på ei hælj BusaTrond.
Du ska få konjakk å kaffe når du kommer

Du ska få konjakk å kaffe når du kommer

)

- Busa Trond
Det der så ut som ei laaaaaang helg ojdaojda skrev:Detta fikser du på ei hælj BusaTrond.
Du ska få konjakk å kaffe når du kommer![]()

Helt klart så skulle jeg ønske at jeg hadde bedre tid til kjøring ja, men det blir nok beder med åra får jeg tro.
Når du nevner den konjakken så kom det meg for øye et skrekkelig syn i dag, var innom Sollihøgda Cafe der innehaveren hadde brukt noen flott Braastad glass som telysholdere

I tre vinduer stod dem tapet fast i blomsterbrettet

Ble også en tur innom Slottet i dag på omvisning, må få litt inspirasjon til neste Nyttårstale

Må jo si at Harald har en flott kåk, det skal han ha

- ojda
Busa Trond skrev:
At du nevner den konjakken så kom det meg for øye et skrekkelig syn i dag, var innom Sollihøgda Cafe der innehaveren hadde brukt noen flott Braastad glass som telysholdere![]()
I tre vinduer stod dem tapet fast i blomsterbrettet![]()
Jeg regner med at du opptredte på veine av
"Foreningen For Omplassering Av Misbrukte Konjakkglass"
å reddet de fra denne nedverdigende skjebne :-)å

Er sikker på at BusaKakeKona hadde fått de blanke
og fine igjen

Sist redigert av ojda den 19 jul 2013, 09:07, redigert 1 gang totalt.
)

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Er ikke dette den café n som ligger rett ved romerikeporten eller hva den heter. Lukter jo råte og vannskade på flere km avstand. Hadde meg en stopp innom der før jeg dro videre mot Bergen fra Göteborg i går. Ble ikke handlet mat der for å si det slikBusa Trond skrev:Det der så ut som ei laaaaaang helg ojdaojda skrev:Detta fikser du på ei hælj BusaTrond.
Du ska få konjakk å kaffe når du kommer![]()
![]()
Helt klart så skulle jeg ønske at jeg hadde bedre tid til kjøring ja, men det blir nok beder med åra får jeg tro.
Når du nevner den konjakken så kom det meg for øye et skrekkelig syn i dag, var innom Sollihøgda Cafe der innehaveren hadde brukt noen flott Braastad glass som telysholdere![]()
I tre vinduer stod dem tapet fast i blomsterbrettet![]()
Ble også en tur innom Slottet i dag på omvisning, må få litt inspirasjon til neste Nyttårstale![]()
![]()
Må jo si at Harald har en flott kåk, det skal han ha

- Busa Trond
@ojda.
@LordShaft. Hehe... du er inne på noe der, det står Ringeriksporten på ei gangbru like ved.
Det luktet mugg ja sikkert jordkjeller der, det er som å reise 30-40år tilbake i tid å komme inn der
Hadde et hyggelig besøk av evike og Knut Morten i ettermiddag. Dem hadde vært på tur i finværet, +25 grader og virkelig sommer ute. Vi satte oss på verandaen i skyggen med kaffe og vafler.
Her er et stemningsbilde med Fru Busa som fotograf

@LordShaft. Hehe... du er inne på noe der, det står Ringeriksporten på ei gangbru like ved.
Det luktet mugg ja sikkert jordkjeller der, det er som å reise 30-40år tilbake i tid å komme inn der

Hadde et hyggelig besøk av evike og Knut Morten i ettermiddag. Dem hadde vært på tur i finværet, +25 grader og virkelig sommer ute. Vi satte oss på verandaen i skyggen med kaffe og vafler.
Her er et stemningsbilde med Fru Busa som fotograf

- Busa Trond
Tiger Safari til Atlanterhavsveien
Den som ikke blir imponert av å se og høre hva MLeikarnes holder med på mcfronten har ikke interesse for mc. Var heldig å få besøke denne karen på hjemmebane i garasjen sin, det å høre ham fortelle om alt han og faren hans har holdt på med samt så viste han meg en stor vegg med bilder fra treff og byggeprosjekter dem har hatt fingrene i. Her kjøres det på treff sommer som vinter
Satte på vekkerklokka 04.30 på torsdag kveld før jeg la meg tidlig. Fredagen kom plutselig og rett i dusjen før en god frokost mens resten av huset lå å sov. Da jeg satt på sykkelen klar for avreise og programmerte GPSen så viste kl 05.15. Som jeg har nevnt før i bloggen min ved reiser så er det helt fantastisk å reise så tidlig, da er man helt alene på veien. Det er kanskje å ta i litt men tror ikke jeg kjørte forbi mer en 10 biler før jeg kom til Geiranger. Helt alene opp Ådalen, mellom Sørum og Bagn er det en del veiarbeider men dem lå nok å sov enda så der gikk det som ei kule igjennom. Bagnskleivene er mc eldorado med tanke på svinger, mår man passerer Leira begynner man å se fjelltopper med snø på og smilet kommer for da er jeg på tur.
Første stopp er oppe på utkikkspunktet på Valdresflye.

Stedvis ny asfalt over der var det meget behagelig å kjøre, men der asfalten var noe år gammel kjenner jeg at jeg ikke skal bli mye feiter før jeg vurdere BH neste gang
Det kom en del kraftige vindkast oppe på toppen der så virkelig måtte holde godt i styret, men er helt sikker på at Flye er på sitt vakreste når man kjører nordover.
Andre stoppet kom på Lom, bensin og kaffe. Tankene mine gikk til PreHøstTuren når jeg stod der, på denne stasjonen her pleier vi å ha stopp på den turen.

Så bar det videre på en bilfrivei videre mot Grotli og Geiranger. Hadde kjørt et godt stykke på den veien man tar av fra veien videre ned mor Stryn før tåka kom i artige små kladder.
Dalsnibba var bare å glemme denne dagen.

Tåka lettet på nedstigningen til Geiranger og følte nesten det måtte bli en kaffekopp der også.

I bakkene opp fra Geiranger møtte jeg en annen Tiger som virket veldig glad for å se en annen Tiger, her var det tommelopp og alt det der, hehe... var litt moro det
Så var det om bord på ferga som det går noen rykter om at man ikke skal snike i køen. Kjørte forsiktig litt ut bakerst i køen og ble vinket om bord med en gang.

Så bar det mot Trollstigen med en trafikk som begynte å ta seg opp. Først Valldal også en stopp på Gudbrandsjuvet.

Noen bilder fra Trollstigen. Tåka lå på toppen som vanlig men litt lenger ned var det flott utsikt.

Veien videre mot Molde gikk på helt greie veier, egentlig godt å få litt god asfalt under dekka igjen etter all fjellkjøringa. Valgte å ta straka veien og måtte da om bord på ei ferge til som jeg også kjørte rett om bord i. Her var prisen for meg å sykkelen 49,- , kontra den forrige som kostet 46,-

Da var det ikke lenge før jeg var fremme hos MLeikarnes. Fikk øye på et skilt som det stod Elnesvågen på, det er noe som sier meg at man skal være var på gassen da
Det var hyggelig og blid gutt som møtte meg når jeg kom frem. Praten gikk lett, og med en omvisning i garasjen hans hvor han fortalte å viste bilder samt en stor endunker DR750, første med nebb var det ikke. Vi så på forstilling til sidevogns sykler pluss mye mer. Her snakker vi entusiast ja. Vi kikket litt på kartet om hvordan jeg best skulle komme meg til Oppdal. Det ble til at han skulle vise meg Atlanterhavsveien også rettlede meg litt på vei før vi skilte lag.
Vi prøvde på et Midgetbanner bilde, noe som sier meg at det ble litt uheldig for min del. Ser ut som om jeg skal være med i neste episode av TykkHolmen slanke program
.

Atlanterhavsveien

Da hadde vi tatt farvel. Takk for et flott kort møte MLeikarnes
Han ledet meg bort til denne bru her, også skulle jeg ta til høyre. Denne brua er mer imponerende i virkeligheten en på bilde her.

Det er når man minst venter det at opplevelsen blir stor. Kjempe flott høyfartsvei og et mektig syn helt til Oppdal, også nesten ikke biler på veien. Mektig fabrikk nede i Sunndalsøra, tror det var noe Hydro greier
En røyk ble det også tid til ved ei sjarmerende kirke.

Det ble ingen flerre bilder før jeg kom til Otta. Men helt klart når man kjører over Dovre på vei sørover så er det et vakkert skue. Møtte en gjeng over der, dem med skinn, lenker og HD. Jeg hilste, men dem gjorde det ikke. Tenker for meg selv at er det mulig å bli så tøff og høy på seg selv at det ikke går an å hilse på andre sykler
Bilde fra Otta.
Nede på Lillehammer ble det litt mat, eller hva man skal kalle det på MC-Donald. Liker veldig godt dem små burgera best. Nokså møkkete rundt på bakken der, men maten smakte den. Når jeg reiste derfra hadde trafikken stilnet og det var klar bane nedover. I motsetning til den kø kjøringa mellom Dovre og Lillehammer.

Siste stopp var på Lunner rett før klokka tolv. Der ble det nachspiel med Vestlandsfanden. Dem hadde ogs et kaffestopp. Det hadde blitt mørkt ute nå så det mørke visiret mitt var ikke helt heldig på dem siste milene hjem.

Klokken ble ca. halv et når jeg kom hjem. Tokk en rask pils og var enig med meg selv at jeg hadde hatt en flott dag og tur. Mange mil i et flott land
Den som ikke blir imponert av å se og høre hva MLeikarnes holder med på mcfronten har ikke interesse for mc. Var heldig å få besøke denne karen på hjemmebane i garasjen sin, det å høre ham fortelle om alt han og faren hans har holdt på med samt så viste han meg en stor vegg med bilder fra treff og byggeprosjekter dem har hatt fingrene i. Her kjøres det på treff sommer som vinter

Satte på vekkerklokka 04.30 på torsdag kveld før jeg la meg tidlig. Fredagen kom plutselig og rett i dusjen før en god frokost mens resten av huset lå å sov. Da jeg satt på sykkelen klar for avreise og programmerte GPSen så viste kl 05.15. Som jeg har nevnt før i bloggen min ved reiser så er det helt fantastisk å reise så tidlig, da er man helt alene på veien. Det er kanskje å ta i litt men tror ikke jeg kjørte forbi mer en 10 biler før jeg kom til Geiranger. Helt alene opp Ådalen, mellom Sørum og Bagn er det en del veiarbeider men dem lå nok å sov enda så der gikk det som ei kule igjennom. Bagnskleivene er mc eldorado med tanke på svinger, mår man passerer Leira begynner man å se fjelltopper med snø på og smilet kommer for da er jeg på tur.
Første stopp er oppe på utkikkspunktet på Valdresflye.

Stedvis ny asfalt over der var det meget behagelig å kjøre, men der asfalten var noe år gammel kjenner jeg at jeg ikke skal bli mye feiter før jeg vurdere BH neste gang

Det kom en del kraftige vindkast oppe på toppen der så virkelig måtte holde godt i styret, men er helt sikker på at Flye er på sitt vakreste når man kjører nordover.
Andre stoppet kom på Lom, bensin og kaffe. Tankene mine gikk til PreHøstTuren når jeg stod der, på denne stasjonen her pleier vi å ha stopp på den turen.

Så bar det videre på en bilfrivei videre mot Grotli og Geiranger. Hadde kjørt et godt stykke på den veien man tar av fra veien videre ned mor Stryn før tåka kom i artige små kladder.
Dalsnibba var bare å glemme denne dagen.

Tåka lettet på nedstigningen til Geiranger og følte nesten det måtte bli en kaffekopp der også.

I bakkene opp fra Geiranger møtte jeg en annen Tiger som virket veldig glad for å se en annen Tiger, her var det tommelopp og alt det der, hehe... var litt moro det

Så var det om bord på ferga som det går noen rykter om at man ikke skal snike i køen. Kjørte forsiktig litt ut bakerst i køen og ble vinket om bord med en gang.

Så bar det mot Trollstigen med en trafikk som begynte å ta seg opp. Først Valldal også en stopp på Gudbrandsjuvet.

Noen bilder fra Trollstigen. Tåka lå på toppen som vanlig men litt lenger ned var det flott utsikt.

Veien videre mot Molde gikk på helt greie veier, egentlig godt å få litt god asfalt under dekka igjen etter all fjellkjøringa. Valgte å ta straka veien og måtte da om bord på ei ferge til som jeg også kjørte rett om bord i. Her var prisen for meg å sykkelen 49,- , kontra den forrige som kostet 46,-

Da var det ikke lenge før jeg var fremme hos MLeikarnes. Fikk øye på et skilt som det stod Elnesvågen på, det er noe som sier meg at man skal være var på gassen da

Det var hyggelig og blid gutt som møtte meg når jeg kom frem. Praten gikk lett, og med en omvisning i garasjen hans hvor han fortalte å viste bilder samt en stor endunker DR750, første med nebb var det ikke. Vi så på forstilling til sidevogns sykler pluss mye mer. Her snakker vi entusiast ja. Vi kikket litt på kartet om hvordan jeg best skulle komme meg til Oppdal. Det ble til at han skulle vise meg Atlanterhavsveien også rettlede meg litt på vei før vi skilte lag.
Vi prøvde på et Midgetbanner bilde, noe som sier meg at det ble litt uheldig for min del. Ser ut som om jeg skal være med i neste episode av TykkHolmen slanke program

Atlanterhavsveien

Da hadde vi tatt farvel. Takk for et flott kort møte MLeikarnes

Han ledet meg bort til denne bru her, også skulle jeg ta til høyre. Denne brua er mer imponerende i virkeligheten en på bilde her.

Det er når man minst venter det at opplevelsen blir stor. Kjempe flott høyfartsvei og et mektig syn helt til Oppdal, også nesten ikke biler på veien. Mektig fabrikk nede i Sunndalsøra, tror det var noe Hydro greier

En røyk ble det også tid til ved ei sjarmerende kirke.

Det ble ingen flerre bilder før jeg kom til Otta. Men helt klart når man kjører over Dovre på vei sørover så er det et vakkert skue. Møtte en gjeng over der, dem med skinn, lenker og HD. Jeg hilste, men dem gjorde det ikke. Tenker for meg selv at er det mulig å bli så tøff og høy på seg selv at det ikke går an å hilse på andre sykler

Bilde fra Otta.

Nede på Lillehammer ble det litt mat, eller hva man skal kalle det på MC-Donald. Liker veldig godt dem små burgera best. Nokså møkkete rundt på bakken der, men maten smakte den. Når jeg reiste derfra hadde trafikken stilnet og det var klar bane nedover. I motsetning til den kø kjøringa mellom Dovre og Lillehammer.

Siste stopp var på Lunner rett før klokka tolv. Der ble det nachspiel med Vestlandsfanden. Dem hadde ogs et kaffestopp. Det hadde blitt mørkt ute nå så det mørke visiret mitt var ikke helt heldig på dem siste milene hjem.

Klokken ble ca. halv et når jeg kom hjem. Tokk en rask pils og var enig med meg selv at jeg hadde hatt en flott dag og tur. Mange mil i et flott land