Er du en ATGATT-kjører på MC?
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Kjører vel All The Gear Almost All The Time... :-)å
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja.
(Kjører forresten ikke korte turer med MCene. De er KUN for tur og fritid, ikke nytte)
(Kjører forresten ikke korte turer med MCene. De er KUN for tur og fritid, ikke nytte)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja
Jeg har sett for mye stygt til å tørre noe annet.

Jeg har sett for mye stygt til å tørre noe annet.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Må ærlig innrømme at jeg ikke alltid er ATGATT-kjører, det hender jeg tar en handletur til byen, parkerer på "kubikken", men har glemt og ta på kjørebukse og kjøresko. Jakke hjelm og hansker er alltid på!
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 447
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Kjører nesten alltid med fullt utstyr. Har hendt at jeg har kjørt i butikken(5 km) uten MC bukse og MC sko. Alltid Hjelm, Hansker, Ryggskinne og MC jakke.
I don`t care about little things.....
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Er på vei til å gjøre et lite kompromiss denne sesongen - dvs jeg kjøpte meg en slik jeans med kevlar innvendig (...og litt stusselig knepadding) på MC-messa. Planen er å bruke den på fine solskinnsdager når jeg skal i kundemøter.
Kan til og med hende jeg kompromisser på sko også - dvs kjøper noen lave MC-sko a la Alpinestars Afrika
Kan til og med hende jeg kompromisser på sko også - dvs kjøper noen lave MC-sko a la Alpinestars Afrika
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Se på Alpinestars Mille istf. De få cm med høyere skaft kan du sette pris på om du får en regnskurRuneMC skrev: Kan til og med hende jeg kompromisser på sko også - dvs kjøper noen lave MC-sko a la Alpinestars Afrika

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Kjører med fullt utstyr, enten turen er kort eller lang. men lurer litt på dongeri/kevlar bukse på varme dager.
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Jeg har Alpinestars afrika. Er kjempefornøyd med de. MEN ! som Joo sier. De er litt lave.
Buksekanten kryper fort på oversiden av skaftet og da renner de fulle av vann gitt
Buksekanten kryper fort på oversiden av skaftet og da renner de fulle av vann gitt

-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Bra med fullt kjøreutstyr til enhver tid, men det hender at jeg blir forbikjørt av en mopedist kun iført t-skjorte, slippers, shorts og hjelm i sommervarmen og rushtrafikken i Oslo.
Jeg får nesten heteslag i fullt kjøreutstyr...!
Hva er mest trafikkfarlig?
Jeg får nesten heteslag i fullt kjøreutstyr...!
Hva er mest trafikkfarlig?
Veien er viktigere enn målet.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja, det vil jeg nesten si at jeg er.
Er det forresten noen som her som har link til ei nettside som omhandler viktigheten i bruk av ryggskinne? Har noen kjørekompiser som ikke engang har vurdert dette, enda jeg har hatt så og si ubrukt skinne tilsalgs som ble for stor for meg. Tenkte å drive litt skremselspropaganda...
Er det forresten noen som her som har link til ei nettside som omhandler viktigheten i bruk av ryggskinne? Har noen kjørekompiser som ikke engang har vurdert dette, enda jeg har hatt så og si ubrukt skinne tilsalgs som ble for stor for meg. Tenkte å drive litt skremselspropaganda...
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
@Rottenikken - Har Dainese's mesh-jakke for varme dager. En helt annen verden når det gjelder luftighet, uten at man kompromisser for mye på sikkerhet (skikkelige skulder/albubeskyttere, pluss stoffet er solid).
@Epylypzon - ryggskinne oppgraderte jeg fra "Bullshit" sin til en testvinner fra Halvarsson's i fjor. Føler meg naken uten, og er alltid på. Sunn fornuft egentlig - ryggraden med alle nervene til ben og armer, blir det brudd der pga at du lander på en liten stein eller lign, så kan det være rullestol. Kjøreskolelæreren fortalte historien om en han kjente som kjørte med uknuselig termos i ryggsekken sin. Det stemte det. Men ryggraden var ikke uknuselig...
@Epylypzon - ryggskinne oppgraderte jeg fra "Bullshit" sin til en testvinner fra Halvarsson's i fjor. Føler meg naken uten, og er alltid på. Sunn fornuft egentlig - ryggraden med alle nervene til ben og armer, blir det brudd der pga at du lander på en liten stein eller lign, så kan det være rullestol. Kjøreskolelæreren fortalte historien om en han kjente som kjørte med uknuselig termos i ryggsekken sin. Det stemte det. Men ryggraden var ikke uknuselig...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Må sjekke det klesplagget, Rune, ellers prøver jeg å holde farta oppe for å eliminere problemet på den måten :-)RuneMC skrev:@Rottenikken - Har Dainese's mesh-jakke for varme dager. En helt annen verden når det gjelder luftighet, uten at man kompromisser for mye på sikkerhet (skikkelige skulder/albubeskyttere, pluss stoffet er solid).
Veien er viktigere enn målet.
- RoJo
- Innlegg: 217
- Registrert: 18 okt 2009, 22:46
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
- Bosted: Stord
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Er nok det, kjører ikke uten utstyr, blir som oftes 4-5 mil når jeg tar ut.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Har ikke noen nettside å vise til, men jeg er vel kanskje selv et godt eksempel (ikke til etterfølgelse)Epylypzon skrev:Ja, det vil jeg nesten si at jeg er.
Er det forresten noen som her som har link til ei nettside som omhandler viktigheten i bruk av ryggskinne? Har noen kjørekompiser som ikke engang har vurdert dette, enda jeg har hatt så og si ubrukt skinne tilsalgs som ble for stor for meg. Tenkte å drive litt skremselspropaganda...
Jeg kjørte utfor for 12 år siden, gjorde noen rundkast og landet flatt på ryggen ... uten ryggskinne, og brakk ryggen.
Jeg hadde landet på en liten spiss stein.
Det var riktigbok innsydd en 5 cm bred og 3 mm tykk plaststrimmel i ryggen på jakka, i både jakka og denne plaststrimmelen var det hull etter denne steinen ... som stemte nøyaktig overens med bruddet.
Det var et ganske fint brudd, på en måte marginalt i den forstand at bare et litt svakere støt, eller en litt mindre stein, eller en ryggskinne ville forhindret dette bruddet ... i følge alt helsepersonell som mente de hadde kompetanse nok til å uttale seg.
Jeg kjører nå med ryggskinne ... alltid
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja.
Det er jeg. Tør ikke noe annet.
Hatt noen fall på Crossbanen og priser utstyret der. Og asvalten er ikke noe mykere så ATGATT er påkrevd.
Det er jeg. Tør ikke noe annet.
Hatt noen fall på Crossbanen og priser utstyret der. Og asvalten er ikke noe mykere så ATGATT er påkrevd.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Da er chaps'en tatt fram og tatt i bruk også denne sesongen.
Utrolig deilig plagg på dager som i dag (30 varmegrader...):

Harry-plagg? Mulig det, men det er tross alt et klesplagg med en lang historie som slett ikke er så fjernt å relatere til det å ri en MC
:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaps" onclick="window.open(this.href);return false;
Utrolig deilig plagg på dager som i dag (30 varmegrader...):

Harry-plagg? Mulig det, men det er tross alt et klesplagg med en lang historie som slett ikke er så fjernt å relatere til det å ri en MC


http://en.wikipedia.org/wiki/Chaps" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Har ingen ting på en MC å gjøre som sikkerhetsplagg de "beinbeskytterene" du har på deg der. De er laget for å ri hester med og ikke så mye annet. Hva er det du seiler på dersom MCen svikter under deg. Der er du ikke beskyttet av noe annet enn en dongribukse eller noe annet.
Dette er beregnet på ryttere som rir ute i terrenget mellom tordnekratt og andre dyr og ingen ting annet og beskytter da beina. Disse beskytter ingen ting i en velt på MC. Ikke sitter de fast med annet enn ett belte, ikke er knærne beskyttet spesielt, nei dette er dårlig beskyttelse slik jeg ser det...
Dette er beregnet på ryttere som rir ute i terrenget mellom tordnekratt og andre dyr og ingen ting annet og beskytter da beina. Disse beskytter ingen ting i en velt på MC. Ikke sitter de fast med annet enn ett belte, ikke er knærne beskyttet spesielt, nei dette er dårlig beskyttelse slik jeg ser det...
Sist redigert av Duville den 21 jul 2013, 15:32, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Det var en gang en nettside som viste veldig intime bilder av alt du kunne tenke deg av mc ulykker. Alt fra små velter med asfalt eksem (og hvordan pasienten gradvis ble bedre) til rene dødsfall der sjåfør og passasjer var delt i biter. Stygge hodeskader osv.Epylypzon skrev:Ja, det vil jeg nesten si at jeg er.
Er det forresten noen som her som har link til ei nettside som omhandler viktigheten i bruk av ryggskinne? Har noen kjørekompiser som ikke engang har vurdert dette, enda jeg har hatt så og si ubrukt skinne tilsalgs som ble for stor for meg. Tenkte å drive litt skremselspropaganda...
Jeg skjønner at dette ikke er ønskelig å se av de fleste, men det gir en alvorlig vekker på hva sikkerhetsutstyr og fart kan gjøre med kroppen, på godt og vondt. Vet ikke om denne eksisterer lengre, men skal se hva jeg finner.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Bruker alt, alltid. Kan være riktig plagsomt i rushtrafikken når det er nærmere 30 grader. Har riktignok kjøpt ny og tynnere jakke fra Jofama, i en fargekombo som gjør at refleksvesten henger i skapet 
Sent from my GT-I9300

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Er du en ATGATT-kjører på MC?
Ja. Alltid på meg fullt utstyr, og sommervarmen er ikke noe stort problem. Jeg kjører med jakke/bukse UTEN membran, med massive muligheter for lufting. Regner det så ligger alltid regndressen fra Jofama i toppboksen, og tar kun 2-3 min. å få på seg. Temperaturer fra 3-30 grader går helt fint...
Ryggskinna er integrert i jakka, men jakka sitter godt på kroppen og skinna er ei SAS-Tech level 2 skinne, som skal være noe av det beste penger kan kjøpe. Med en sånn løsning er jeg ihvertfall sikret at jeg alltid har den på meg!
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Ryggskinna er integrert i jakka, men jakka sitter godt på kroppen og skinna er ei SAS-Tech level 2 skinne, som skal være noe av det beste penger kan kjøpe. Med en sånn løsning er jeg ihvertfall sikret at jeg alltid har den på meg!
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sist redigert av Flanker den 21 jul 2013, 17:20, redigert 1 gang totalt.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Vanligvis, men tenk; i dag har jeg kjørt uten hansker for første gang.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
I går ble jeg forbikjørt på motorveien av en nyere Suzuki R-ettellerannet med en kar som hadde hjelm, joggesko, shorts, og en heftig flagrende og svært fargerik "Hawaii-skjorte". Han var sikkert en av disse engstelige utrente sjåførene som er redd for å ikke bli sett, som vi har lest om i refleksvest-tråden.
Uansett, litt misunnelig ble jeg, for jeg har i senere år bli forknytt i å alltid ha på alt utstyr, og selv om det er veldig bra med lufting på Halvarssons dressen blir det ganske hett på turer som i går, med vedvarende 27-28 grader. Hadde da en nær kast hanskene-opplevelse, men beholdt de på, pliktoppfyllende som jeg er. Heldigvis er jeg som Joo en ren tur-kjører, og det er ikke minst fordi jeg syns det er styrete med alt utstyr/varme for korte svippturer til jobb, butikken, etc.
Har veltet mange ganger i yngre dager, for det meste i veldig sakte fart, men hadde en velt i ca 50 kmt med CB100 og olabukse, og fant vel da ut at bedre beskyttelse er en bra ting. Har ryggskinne som sitter i egen lomme på dressen, og som jeg ser kommer godt ut av tester, men i forhold til den løse jeg hadde under skinndress i "gamledager" syns jeg denne ryggskinnen går litt kort ned mot rumpe/korsrygg.
Er det bare sånn det er, eller bruker mange av dere løse ryggskinner istedenfor innsydd i jakke/tekstildress?

Uansett, litt misunnelig ble jeg, for jeg har i senere år bli forknytt i å alltid ha på alt utstyr, og selv om det er veldig bra med lufting på Halvarssons dressen blir det ganske hett på turer som i går, med vedvarende 27-28 grader. Hadde da en nær kast hanskene-opplevelse, men beholdt de på, pliktoppfyllende som jeg er. Heldigvis er jeg som Joo en ren tur-kjører, og det er ikke minst fordi jeg syns det er styrete med alt utstyr/varme for korte svippturer til jobb, butikken, etc.
Har veltet mange ganger i yngre dager, for det meste i veldig sakte fart, men hadde en velt i ca 50 kmt med CB100 og olabukse, og fant vel da ut at bedre beskyttelse er en bra ting. Har ryggskinne som sitter i egen lomme på dressen, og som jeg ser kommer godt ut av tester, men i forhold til den løse jeg hadde under skinndress i "gamledager" syns jeg denne ryggskinnen går litt kort ned mot rumpe/korsrygg.
Er det bare sånn det er, eller bruker mange av dere løse ryggskinner istedenfor innsydd i jakke/tekstildress?
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Har du kjøredress fra Revit! ?Flanker skrev:Ja. Alltid på meg fullt utstyr, og sommervarmen er ikke noe stort problem. Jeg kjører med jakke/bukse UTEN membran, med massive muligheter for lufting. Regner det så ligger alltid regndressen fra Jofama i toppboksen, og tar kun 2-3 min. å få på seg. Temperaturer fra 3-30 grader går helt fint...
Ryggskinna er integrert i jakka, men jakka sitter godt på kroppen og skinna er ei SAS-Tech level 2 skinne, som skal være noe av det beste penger kan kjøpe. Med en sånn løsning er jeg ihvertfall sikret at jeg alltid har den på meg!
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?
Jeg kjører med fullt utstyr men fy flate det var ikke særlig fristende å dra på seg kjøreklærne etter noen timer på stranda i dag :-)å
Skjønner at folk faller for fristelsen til å kjøre kun i shorts og t-shirt på en dag med 30 varmegrader, vindstille, og skyfri himmel
Skjønner at folk faller for fristelsen til å kjøre kun i shorts og t-shirt på en dag med 30 varmegrader, vindstille, og skyfri himmel
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)