The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av TBI81 »

biker7 skrev:Akkurat satt på samme dekket på "stor-ninjan" min. Men kjøpte 190/55-17 i stedet. Litt smalere og 4,5mm høyere enn orginal-dimmensjon 200/50. Merker at den ble litt mere sving-villig :thumleft Pris: 1360,- ferdig pålagt og balansert på den lokale dekk-sjappa her :-)
Knallbra pris :thumleft Her på den vel lokale kom det på tett under 3000,- om de skulle bestille og legge om på løst dekk .. Ble en grei workaround da :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:
TBI81 skrev:Da begynner SVen å bli klar for salg! Kjørte den ned fra Trondheim nå i helgen og har nå shinet og montert nytt batteri :thumleft Litt slitte dekk, men de får nesten følge med på kjøpet :knegg

Trivelig tur over nesten samtlige fjell. Eneste som trakk ned var springstart på Dovre (men fornøyd med at jeg klarte det) og 6grader og syndeflod over Valdresflyen. Kondolerer til han i den gule Triumphen som hadde mistet lappen tidligere på dagen og takk til alle de andre som faktisk stoppet (men ikke hadde startkabler) :roll Overrasket over hvor lite det hjelper å stå ved siden av veien med =; Ihvertfall på biler.. De fleste bare sakket litt av og kikket rart på deg mens de kjørte forbi. Samtlige med MC derimot :thumleft
2013-06-28 19.58.33 (600x338).jpg
Ellers begynner busaen å bli klar for sommern! Nytt PR3 bakdekk montert, Yuasa batteri - og ny Abus granit detecto lås. Liker den nye designen veldig godt på denne låsen - sort - mindre i størrelse, sterk, led indikator og mer lyd :thumleft
burn2 (600x346).jpg
burn3 (600x342).jpg
Røyker fælt ved oppstart altså! Har bare litt vansker med å bytte dekk før de flekker korder. Om måtte showe litt for kidsa til en kompis :knegg Særdeles overrasket over hvor lett den er å dra løs på asfalt i fart også. Aldri prøvd før, men fant ut jeg måtte teste litt i og med at bakdekket allikevel skulle byttes.. Rett til sperra i andre fra drøye 60kmt på tørr og fin asfalt var null prob med litt clutch.. Særdeles lite problematatisk .. Kunne nesten blitt en vane dersom jeg hadde vært en rik mann, above the law osv :twisted
20130628_163837 (392x600).jpg
Tett under 1300,- for dekket, 200,- for omlegging og 150,- for balansering ser jeg meg veldig fornøyd med :thumleft
Synes det er litt pinglete å måtte børne for å få fram korden, korden ska dukke opp på dekksidene først den :thumleft
Hehe, skal ta det til etterretning :knegg

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av biker7 »

TBI81 skrev:
biker7 skrev:Akkurat satt på samme dekket på "stor-ninjan" min. Men kjøpte 190/55-17 i stedet. Litt smalere og 4,5mm høyere enn orginal-dimmensjon 200/50. Merker at den ble litt mere sving-villig :thumleft Pris: 1360,- ferdig pålagt og balansert på den lokale dekk-sjappa her :-)
Knallbra pris :thumleft Her på den vel lokale kom det på tett under 3000,- om de skulle bestille og legge om på løst dekk .. Ble en grei workaround da :-)
Syk pris da ! :-k Listeprisen fra Duells, som sjappa mi tar dekkene fra, er snaut 2100,- . Så slenger dem på BRA med rabatter, og tar ingenting ekstra for pålegg/balansering på løs felg. :prf
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av TBI81 »

biker7 skrev:
TBI81 skrev:
biker7 skrev:Akkurat satt på samme dekket på "stor-ninjan" min. Men kjøpte 190/55-17 i stedet. Litt smalere og 4,5mm høyere enn orginal-dimmensjon 200/50. Merker at den ble litt mere sving-villig :thumleft Pris: 1360,- ferdig pålagt og balansert på den lokale dekk-sjappa her :-)
Knallbra pris :thumleft Her på den vel lokale kom det på tett under 3000,- om de skulle bestille og legge om på løst dekk .. Ble en grei workaround da :-)
Syk pris da ! :-k Listeprisen fra Duells, som sjappa mi tar dekkene fra, er snaut 2100,- . Så slenger dem på BRA med rabatter, og tar ingenting ekstra for pålegg/balansering på løs felg. :prf
Ja, de var harde .. Nå var visst den prisen på sykkel når jeg tenker meg om. Og tusenlappen for omlegging på løs felg og dekk (PR DEKK) om man kom med styggdom kjøp andre plasser. Men uansett, nok om det. Jeg kan godt være kunde andre plasser :-)

Kjenner du forresten noen forskjell ellers med smalere/høyere dekk? En kompis med en K1200S som kjøpte en sykkel med smalere/høyere dekk og som mente den var mye bedre med orginaldimensjonen (på samme type dekk). Kommer sikkert mye an på dekket :-)

Prøvesatt forresten en førstegen busa med orginalhøyde idag. DET var betraktelig lavere enn min gitt. Er ikke sikker på hvor mye min er hevet bak, men det må være rundt 6cm. Fikk jo flatfoten nedi på den orginale - på min når jeg jo kun ned med tærne. Hva gjør man ikke for svingvilligheten? :knegg

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av biker7 »

Foruten bedre svingvillighet, så merket jeg faktisk på første turen at jeg har "giret" den opp ørlite grann, med 4,5mm på dekket. Men andre turen så tenkte jeg ikke mere på det. Regnet litt på det ,og rulleomkretsen har vel økt med ca 1,5%. Og nå er speedometeret nesten "spot on". Hadde jeg gått for 190/50-versjon, så hadde jeg "giret" den ned ca tilsvarende, pga. 5mm lavere dekk enn org.dim. (Kansje vurdere dette neste gang for å teste) Også håper jeg dette dekket skal vare noe lengre enn Metzler M5 som satt på før. Ca 400mil og utslitt.. Men fikk 1100mil på zx9r med PR3 i fjor, så håper jo hvertfall på 800-900mil på "storebror" :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av TBI81 »

Virker som det er meget bra holdbarhet på pr3ene. Fikk over 10k på mitt, noe jeg slettes ikke hadde forventet :thumleft Omgiring med dekk, det har jeg ikke tenkt på. Snedig. Vurderer å legge på noen ekstra tenner bak på busaen ved kjedebytte i sommer, men har ikke helt bestemt meg enda. Mer aks og hyggeligere 'kryp/tomgangkjøring', men mister litt på topp og høyner vel langkjøringsøkonomien.. nytt må jeg uansett ha snart :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av biker7 »

På min forrige,zx9r, så gikk jeg ned en tann forann. På "forrige forrige", triumph daytona 955, gikk jeg faktisk ned 1 forann og opp 2 bak. Syns det var vellykket på disse syklene. På zx9 ble det da litt mere feilvisning på speedo (ca10% tot.), mens på Triumphen var speedo-wire på framhjul, så ikke noe utslag der. Min zx12r er jo høyt nok giret på 1.gir ved krypkjøring etc, så slik sett hadde det sikkert vært greit med en tann ned forann eller 2 opp bak. Men på den annen side så er den jo bjørnesterk, så går jo helt greit. :mk
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av TBI81 »

Gikk tre tenner opp bak på sven og det ble jeg jo knallfornøyd med. Vel korte gir men sånn er det jo. Lettere framhjul og høyere toppfart. Teoretisk mindre toppfart, men i praksis ikke. Er jo nok av kraft i busaen, men er jo alltids moro å gjøre ting mer wheelie-villig. Samtidig kjedelig å miste 300+ da.. tenker det blir std, evt ei tann opp. Skal jo flytte turtallet litt opp så da går det jo opp i opp :knegg

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av Voodoodoo »

TBI81 skrev:Virker som det er meget bra holdbarhet på pr3ene. Fikk over 10k på mitt, noe jeg slettes ikke hadde forventet :thumleft Omgiring med dekk, det har jeg ikke tenkt på. Snedig. Vurderer å legge på noen ekstra tenner bak på busaen ved kjedebytte i sommer, men har ikke helt bestemt meg enda. Mer aks og hyggeligere 'kryp/tomgangkjøring', men mister litt på topp og høyner vel langkjøringsøkonomien.. nytt må jeg uansett ha snart :)
PR3 er helt ok, litt skuffet over at korden dukket opp etter 7' . Strengt tatt så burde jeg ha gitt meg på 6' med de dekka.
Nå kjører jeg endel med passasjer og det påvirker jo slitasjen. En tur på autobahn og ringen er jo ikke akkurat noe som sparer dekka det heller.
Prøver et sett med Bridgestone BT023gt nå. (hadde egentlig tenkt å legge på pirelli angel gt men de blei forsinka)
Førsteinntrykket er ok. Men det er det bestandig med helt fersk gummi.
Betalte 2900,- ferdig pålagt for et sett så jeg tenkte ok hvorfor ikke..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Klar for salg og sommer!

Legg inn av TBI81 »

Vel blåst Europa! Tilbake fra to uker på landeveien i Danmark og Tyskland. Skal hive ut mer info, ruter, bilder og film etter hvert. Ble stopp på ringen i år også og det er jo selvsagt særs underholdende :thumleft
300 (600x417).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - Europa og ringen!

Legg inn av LordShaft »

Akkurat dette gleder jeg meg til å få referat fra:yahoo

Det du ikke mener passer her tar jeg gjerne imot på Facebook inbox'en min :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Europa og ringen!

Legg inn av TBI81 »

Det meste passer vel inn her? ;-) Skal få lagt inn litt info så snart jeg har hatt et par dager hjemme. Ble rett opp til Trondheim å hente flyttelass og vaske ut leilighet så har vært litt lite med tid :-)

Her var en bil jeg gjerne skulle kjørt litt med på ringen. Trivelig nederlands par som bodde på Ringvilla da vi var der. Herlig nybygd bil som var på testetur. Troor jeg klarte å overtale han til å ta en runde på ringen ;-)
AC.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Europa og ringen!

Legg inn av TBI81 »

Inspirert av skaftetryne her måtte jeg ut å skrubbe litt busa - Skal jaggu ikke mange landene til før det er sinnsykt møkkete (for ikke å snakke om 'fluete') :knegg
bugs.jpg
20130722_213216 (566x600).jpg
Med ett mycket bettre! I morgen blir det grundig polering :thumleft

Nye blinklys ble også montert gitt - de gamle tok kvelden rett før vi ankom autobahn. Trodde først det bare var pæra, men problemet lå i sokkelen :-k Hadde heldigvis følge av en hyggelig er6 med blinklys - det holdt i massevis :knegg
20130703_173402 (600x338).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Europa og ringen!

Legg inn av TBI81 »

Presents fra UK! Dette skal bli godt å få på om noen uker!
2013-08-15 16.33.28 (281x500).jpg
D.I.D ZVMX 530 og karbonforsterket 17-43 tenner. Tre mer enn orginalt bak så bør vel kjøpe en speedohealer også nå tenker jeg. Evt bare tro på det nåla viser og spare litt prikker :knegg

Nå er det bare å vente på bremseskivene så er vi snart på veien igjen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Ja, og siden sist så er SVen solgt. Litt vemodig, men får bruke høsten på å snuse på potensielle nye prosjekter. Hadde vært knallmoro med en gammel caferæser eller crosser til jobb og skogbruk - evt bane. Er jo mye crossing bortpå Karmøy så det kunne jo være moro å kastet seg med på. Aldri knekt et bein, så er jo nesten på tide :knegg

Svar