æg hissa mæ fan ikkje opp, æ bærre seia koss det è (glemte å sette på denne:Juleniss1 skrev:Ka e dæ du hissa de opp etterDuville skrev:Juleniss1 skrev:Hjelm på knotten,og du er innenfor kravene.Duville skrev:Hvilke krav stilles egentlig til MC-utstyr??? ?
Å kalle folk som ruller seg en tur lettkledt stille og rolig i 40-50 kmt for idioter syns jeg er ufint. Samme personer skryter ofte over saftige nedlegg når dem selv er ute og loffer.
Og så har vi han som garanterer at han ABSOLUTT ALDRI vil kjøre uten fullt utstyr, i en annen tråd forteller han om hvordan han skal frakte en liten guttunge til barnehagen. Tipper guttungen også har fullt utstyr? Aner man en bitteliten dobbeltmoral her?
Det er vel ingen som har kalt noen for idioter her, men handlingen å kjøre uten deler av eller hele sikkerhetsutstyret er kalt idioti. Det er milevis av avstand mellom disse to tingene. Vi gjør alle feil og til dels idiotiske feil uten at vi nødvendigvis er idioter av den grunn tror jeg det kan være enighet om... å mene at handlingen å kjøre uten fullt utstyr er idioti må være lov. At enkelte ikke er enige må også være lov....

elles va det den "bortdefinisjonen" jeg påpekte. Helt greit å kjøre akkurat som man vil, kjører selv en liten tur til sentrum i kortbukse om det passer seg sånn - her er det stort sett 30 sone som ikke overholdes helt alltid, MEN så sykler jeg også samme strekket noen ganger til og med ute sykkelhjelm...... Galskap og idioti, tja - kalkulert risiko kan man vel også si, og den risikoen er ikke stor.