jhn skrev:Jeg har jo registrert i andre tråder at folk øver på kneskrap, stoppies og bakhjulskjøring osv, kan det tenkes at den ekstra risikoen juleniss1 og andre nakenkjørere utsettes for i rolig tempo ikke er større enn den disse utsetter seg for? Gjerne på sykler med en Hk pr kg sykkel. Det handler ikke bare om utstyr, men også adferd forøvrig.
Ellers så synes jeg folk har altfor sterke meninger om andres klesdrakt, men siden det tydeligvis er helt ok, så synes jeg at å ta på et skinnforkle og samtidig kalle seg ATGAT ... ja, det er noe skikkelig merkelige greier
Mhp risiko som man utsetter seg for er du vel inne på noe, det
er jo endel forskjeller der, både eget maskineri og andre trafikanter, og ikke minst
hvor man kjører
Er oppvokst i Halden, og det var ikke spesiell fare ved å ta på meg hjelmen og kjøre en tur ned til Torget uten skinndress, 50-sone hele veien og lite trafikk. Vil ikke tro det er farligere der nå enn på 80-tallet.
Nå bor jeg i Oslo, skal jeg ut med sykkel er det Ring 3 og E18 eller E6 osv. jeg kjører på før det dukker opp noe som er verdt å kalle motorsykkelveier. Risikoen med å kjøre her styrer jeg ikke selv så her kjører jeg med hodet, støvler, skinndress, ryggskinne, hansker og hjelm på når jeg skal ut og lufte en sykkel.
Jeg ser stadig mc-førere på ring 3 iført t-skjorte og shorts, og synes at de ser ut som noen duster, mens samme settingen ute på landet er helt greit for meg.
Et lite pluss med skikkelig polstring er jo at man kan strekke strikken enda litt lenger på veien