I dag var første vårdag på sykkelen for mitt vedkommende.
Det var ca 13 grader og været var aldeles nydelig!
Jeg fikk ikke tid til så lang tur, men småturer er jo greit til å starte med. Mye som skal kjøres inn på sykkelen nå.

Endelig på veien!
Sykkelen ville først ikke starte... Hans Petter mistenkte fort at noe var galt med bensintilførselen. Etter å ha sjekket sykkelen for bensin, og skiftet plugger også, så fikk han raskt mistanke om at det kunne være en slange i klemme et sted.
Av med tanken. Da startet sykkelen villig. På med tanken og den stoppet.
Vi flyttet ledningen noen plasser til den ble ledig.
Utover det? Den gikk som en klokke!
Myk og god, og lettstyrt som bare det.
Men det er nok best å ta det forsiktig noen mil med tanke på at den har nytt framdekk, nye styrelagre, nye bremseklosser bak, og ikke balansert framdekk.
Utover disse tingene er det gjort service, varmehåndtak (som jeg forøvrig å glemte å prøve...), lakk, nye speil med mer.
Speilene er avrundede og det er uvant å se ting i vidvinkel. Det som er aberet er at jeg ikke kan lese av avstanden til det bak meg, da det virker så uendelig mye lenger vekk enn det egentlig er.
Den STORE fordelen med å flytte speilene dit jeg har dem nå fikk jeg oppleve i dag.
Når solen sto lavt over horisonten, og jeg normalt sett skulle blitt blendet av speilene, satt speilene så lavt at jeg bare kunne heve hjelmen så vidt det var, så var den sjenerende solen vekk fra å blende meg i sidespeilene. Ellers har jeg vært nødt til å flytte speilene med hendene, noe som er upraktisk med høyre hånd enkelte ganger.
Jeg er derfor meget fornøyd med plasseringen av speilene. Jeg er også meget fornøyd over at de viser i vidvinkel så jeg ser godt dødsonene nå.
Jeg møtte Bimma på Ringvoll for å levere noen varer hun hadde kjøpt av meg. Vi kjørte til Tyrigrava, der det satt ca 5 andre. Så kom noen et par kjente og en som hadde med sin datter på 10 år likte sykkelen min så godt at pappaen måtte måtte kommentere det til meg. Det synes jeg var svært hyggelig.
Det kommer nok flere bilder fra dagen i bloggen til Bimma etterhvert tenker jeg.
Flott vær i dag! Som for øvrig ikke ser ut til å holde særlig lenge...
Men jeg håper selvsagt at det finnes en mulighet for opphold og litt varme på onsdag slik at man kan ta en tur ut til Tyrigrava til onsdagen (for oss som ikke på påskefjellet da).
Når det først er sagt har vi planlagt å få ryddet og gjort litt i hagen eller så i påsken.
Så folkens; En riktig god påske til dere alle!!!