Duville skrev:
DETTE er riktig innstilling - kjøp en GS og grav den ned
Gratulerer med ny MC

Jo, takk... Og nå er jeg faktisk ferdig å grave den ned også! Tror du gravlaks er godt? Da har du ikke prøvd gravet BMW
Jeg har nemlig mekket meg en egen MC garasje i krypkjelleren på huset, til bruk i sesongen. V-Strom'en gikk inn døra med et nødskrik, men GS'en var håpløst. Ihvertfall med høy vindskjerm. Så frem med spade og hakke. Et par liter svette, en vannblemme og litt banning senere er sykkelen på plass i "garasjen" sin, fikk den inn med 3,5 mm. klaring til toppen av skjermen. Den tversgående grøfta på parkeringsplassen som måtte til ser kanskje fullstendig dust ut, men who cares. Jeg skal jaggu poste et bilde av det hele senere
Det ble en 2006 mod. R 1200 GS på denne karen ja, etter egentlig å ha jaktet på en Yamaha Super Tenere. BMWen var egentlig første sikleobjekt, men etterhvert overtok Super Tenere'en. Sistnevnte ble prøvekjørt på Speed i Sandefjord for noen uker siden, og jeg var meget fornøyd. Så hvorfor ble det en BMW?
Først og fremst har BMW'en mange av de samme kvalitetene som jeg likte med Super Tenere:
- Lavt tyngdepunkt
- Masse dreiemoment
- Behaglig kjørestilling
- God fjæring ... bare for å nevne noe
I tillegg fant jeg raskt ut at BMWen også føles dønn stabil, nesten som et lokomotiv. Men i tillegg er den enda mer svingvillig enn Yamaha'en var, selv med et godt slitt fordekk. Der var jeg omtrent solgt. For en fantastisk kombinasjon av egenskaper! Motoren har en dose mer karakter, lyden er herlig (med Leo Vince slipon). Hvis jeg skal peke på noe som jeg likte bedre med Yamaha, så er det følelsen oppå sykkelen. Den føles utrolig smal og kompakt "mellom beina", selv om det er en massiv sykkel. BMWen kjennes derimot ut som det monsteret den er, og det er såvidt jeg får tåballene i bakken på denne. Nå kan selvfølgelig det ha mye med Bagster salen på BMWen å gjøre også, den er rimelig høy virker det som.
Siden jeg hentet den på onsdag denne uka har jeg ca. 40 mil på BMWen, og har ingenting negativt å bemerke annet enn at ræva fortsatt ikke har tilpasset seg salen 100% (eller omvendt)

Ellers er sykkelen kanonbra, og den første sykkelen jeg har opplevd at bilister skygger unna. Bet meg merke i det inn til Oslo på torsdag, selv om det kan ha vært helt tilfeldig. Men bilistene gav meg mer rom enn jeg er vant med, kanskje fordi sykkelen er diger?
Sykkelen har fått alle servicer på merkeverksted, med unntak av 60000km. service som jeg greit fikser selv. Kanskje får jeg dynamoreima gjort hos Speed, men resten fikser jeg! Den er så godt som strøken og tatt godt vare på av 2 voksne eiere før meg. At prisen var rimelig god og at den kom med en solid dose ekstrautstyr hjalp også på når beslutningen om å sette signaturen på kjøpekontrakten ble tatt. Følgende er installert:
- Fullt BMW Vario koffertsett med innervesker
- Öhlins bakdemper
- Leo Vince slipon
- Bagster sal for både fører og passasjer
- Org. BMW høy vindskjerm
- BMW "winglets" fra GS Adventure
- Ymse Touratech beskyttere her og der
+ sikkert noe jeg har glemt i farta
Skal få knipset noen bilder etterhvert, jeg må bare beklage at jeg ikke har noe slikt å hvile øynene på enda! Planen nå er å få satt på nytt Tourance Next fordekk, kjøre mye og trinn for trinn gjøre 60000km. service selv... Olje, filter, girolje, kardang, ventiler, luftfilter osv. Bare venter på litt deler kjøpt via eBay fra UK
Hvis noen har smarte tips til hvordan man kan sette på ei ny dynamoreim uten blod, svette og tårer er jeg lutter øre

Og hvis noen ønsker en strøken 2006 V-Strom 650 med
mye utstyr er det bare å ta kontakt. Den kommer ut på Finn.no om ikke lenge...