zzr600 skrev:Hei sann..
Er det noen som har erfaring med slikt utstyr?
Fins det noen utenom Autocom som har talestyrt ?

Yo!
Hva er grunnen til at du vil vite om andre produsenter enn Autocom?
Ja, det er litt dyrt. Nei, det kan ikke sammenlignes med andre produkter på markedet. Skal du ha et system som støtter både intercom, mobiltelefon, MP3-spiller/diskman og lyden fra GPS-navigasjon - i høye hastigheter - da er det Autocom som gjelder.
Jeg kjøpte meg Autocom i sommer, og brukte det på min sommertur til Nice. Jeg fikk kun testet MP3 og mobiltelefon, for GPS-systemet jeg hadde med tok kvelden ganske tidlig - på grunn av software som ikke ville la seg låse opp på den lille håndholdte PCn jeg hadde med. Ingen av de andre jeg kjørte med hadde intercom, så jeg satt der i aleneheten og nynnet
Jeg kunne fint ligge i 160-170 km/t og samtidig snakke med folk på mobil - eller høre på musikk (lavt, så jeg ikke gikk glipp av ting som skjedde rundt meg). Jeg har en Caberg Justissimo åpningshjelm, og det var ganske enkelt å montere Autocom-komponentene i den. Hele hjelmen kan demonteres innvendig, og det var bare å legge ledninger på innsiden, og pakke det sammen igjen. Veldig fiffig.
Det begynner å dukke opp hjelmer med innebygget trådløs teknologi, men det er stort sett kun for bruk med mobiltelefon - pluss at det kun er noen få merker som har dette. Jeg gleder meg til hjelmprodusentene kaster seg rundt og lager løsninger som gjør det enkelt å bruke slikt utstyr på ulike hjemler/motorsykler. Kravet til at sykler mer og mer tilrettelegges navigasjonsutstyr og mobiltelefoner øker, og det er nok bare et tidsspørsmål før noe revolusjonerende skjer på dette markedet.