Jeg har siste tiden trålet det store Internett, i håp om å finne en bra løsning på å få med bagasje på sykkelen min.
Kriterier er at det enkelt kan taes av og på, og ikke er i fare for å komme borti noe av ekstrautstyret på sykkelen. Skal jeg på langtur vil jeg lett kunne ta alt utstyret av og på!
Det beste jeg har funnet til nå må være denne. http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... rinqa5gu71" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen andre som vet om noen bra løsninger? Som er litt av samme stilen?
Ser ut til å være samme som jeg monterte på min KTM Duke i går. Bestilte fra louis.de (ikke i Norge, men sender til oss). Der heter de SW Motech quick lock blaze (tror jeg).
LordShaft skrev:Jeg har siste tiden trålet det store Internett, i håp om å finne en bra løsning på å få med bagasje på sykkelen min.
Kriterier er at det enkelt kan taes av og på, og ikke er i fare for å komme borti noe av ekstrautstyret på sykkelen. Skal jeg på langtur vil jeg lett kunne ta alt utstyret av og på!
Det beste jeg har funnet til nå må være denne. http://www.sierrabmwonline.com/product_ ... rinqa5gu71" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen andre som vet om noen bra løsninger? Som er litt av samme stilen?
Savna bilder av hvordan det ser ut når bagene tas av. Dersom kravet ikke inkluderer pent utseende når du tar med veskene inn for kvelden, virker de helt ok. Sjekk med BMW forhandler, kanskje de vet hvem som kan skaffe.
MH434 skrev:Jeg er også interessert i hva slags løsninger som finnes..
Nå må jeg velge om jeg skal ta førerkort eller bankkort, for snus'n blir ikke etterlatt
Jeg brukte to bagger fra kriega når jeg dro til tyskland. Når jeg tar av disse er det selvfølgelig ingen monteringsrammer e.l. igjen på sykkelen. Veldig fint hvis man skal på bane dagen etter
Sånn ser sykkelen min ut med en 20L kriega oppå en 30L kriega
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
Sist jeg var hos AMD i Oslo, var det en lik BMW utenfor som din, Lordshaft med AKURATT de baggene :)
Aner ikke hvor de er skaffet hen dog.. Måtte bare få det ut
Det bør vel ikke være store problemene å kjøpe utenlands?
--
Om jeg først skal ha bagger på sykkelen min, så tror jeg det bare blir å stroppe fast noe bakpå, og eventuelt ha en større tankbag. Ihvertfall til å begynne med.
Neida, jeg handler lett i fra utlandet. Er helt genialt det systemet der. Bare å klipse av de stålatagene, så ser sykkelen helt vanlig ut igjen. Gjort på et par min. Tankveske er jeg ikke så fan av å kjøre med, syns den kommer så jævlig i veien Men mulig jeg bare må gå til anskaffelse av det når jeg skal på lengre turer :-)
Hvis det blir aktuelt med tankveske etterhvert kan jeg anbefale Bagster Evosign (må jo ha tanktrekk også da) http://www.google.no/search?q=bagster+e ... B600%3B360" onclick="window.open(this.href);return false; Denne er skrådd en del bak, og er derfor ikke så mye i veien. Passer derfor bedre på R-sykler enn mange andre tankvesker. I tillegg så er min bagasje-løsning et ekstra baksete med fastskrudd plate for toppboks. Bruker en 39 liters Givi Monolock. Har satt på et par fester på toppen for evt. ekstra pakksekk på toppen, som her på bildet.
SDC10002 1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av biker7 den 31 jul 2013, 11:56, redigert 1 gang totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
LordShaft skrev:Neida, jeg handler lett i fra utlandet. Er helt genialt det systemet der. Bare å klipse av de stålatagene, så ser sykkelen helt vanlig ut igjen. Gjort på et par min. Tankveske er jeg ikke så fan av å kjøre med, syns den kommer så jævlig i veien Men mulig jeg bare må gå til anskaffelse av det når jeg skal på lengre turer :-)
Takker for gode innspill folkens
Ja, på en skikkelig R sykkel så er kanskje ikke tankbag så greit, med tanke på hvor nærme en sitter tanken.
På sykkelen min kan jeg bare drømme om å komme nærme tanken, i "aggresiv" posisjon eller ikke, så bestilte likesågodt en tankbag med det samme Kjekt å ha når ferien starter og jeg skal reise litt.
Mulig irrelevant for deg, men poster det alikevel.
Jeg har nok std blinkers ja, så dette var ålreit å vite om. Spm er bare hvor mye de kommer borti.... Er det slik at de kan stå i fare for å knekke, eller bare å ha litt beskyttelse på de? Må lese litt i den tråden ser jeg
Det er utrolig mye bra på tankveske fronten, men har litt følelsen av at tanken min er litt høy, som gjør at en slik tankveske vil stikke veldig opp og forhindre at jeg klarer å ligge når jeg kjører inspirert på tur...
Må se om det ikke er mulig å prøve en ned på Ride, se hvordan det blir. Den lille som BMW har som ekstrautstyr til s1k er jo bare helt tåpelig hehe
Veldig fornøyd med Ventura-systemet. God plass, lett å montere og perfekt til køkjøring (henger ikke ut på siden) Litt vel lett på framhjulet i 280, men det kan jeg leve med
ventura.jpg
Kvinnfolket gikk for to stk pakkpølser. Funker bra det også :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.