Høydejustering Honda VFR 800

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Swat55
Innlegg: 6
Registrert: 01 aug 2013, 00:40
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 99mod.
Sted: Lillehammer

Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av Swat55 »

Hei.

Har kjøpt meg en 98mod Honda VFR 800. Jeg sitter utrolig godt på sykkelen, men sku hatt vinkelen på knær litt slakkere da jeg er 197cm. Er det noen som har vært borti å flytte ned fothvilerne litt? Eventuelt om det er no kitt å få kjøpt til det?

Håper noen har noen gode forslag her :[-o<

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av SuperMorten »

Swat55 skrev:Hei.

Har kjøpt meg en 98mod Honda VFR 800. Jeg sitter utrolig godt på sykkelen, men sku hatt vinkelen på knær litt slakkere da jeg er 197cm. Er det noen som har vært borti å flytte ned fothvilerne litt? Eventuelt om det er no kitt å få kjøpt til det?

Håper noen har noen gode forslag her :[-o<
Hei og velkommen hit :thumleft

Har ikke mye greie på VFR, men et kjapt søk på Ebay ga med dette:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Swat55
Innlegg: 6
Registrert: 01 aug 2013, 00:40
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 99mod.
Sted: Lillehammer

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av Swat55 »

Takk for svar. Men kan ikke skjønne dessa passer. Må nok kikke litt nærmere på den saken. Rart det ikke er fler inne her som har samme problem å veit noe om dette?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av Banditmannen »

De SuperMorten linker er justerbare, men virker vel omtrent som disse:
http://moto-rush.com/showthread.php?304 ... 0-footpegs" onclick="window.open(this.href);return false;

De vil altså kunne forskyve fotvileren 25 mm opp eller ned(eller bak, eller fram, eller hvilken vei du vil) i forhold til orginalvileren.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av PCP »

Men hvis 5.generasjon VFR har noenlunde lik klaring og fothvilerposisjon som min 4.gen, så tenker jeg at du bør passe godt på hvor du har føttene om fothvilere skal senkes 25mm.

Nå har vel jeg lenger føtter enn jeg er høy, men jeg subber føttene i bakken av og til i svingene. Og jeg har vel ca 5-10 mm ubrukt gummi (eller kylling-striper) på dekksiden. Skal ikke påstå at det er uunngåelig, men en som har 5-10mm bredere "comfort-sone" enn meg, og 25mm lavere fothvilere, bør nok passe tærne i begynnelsen.

Swat55
Innlegg: 6
Registrert: 01 aug 2013, 00:40
Motorsykkelen din: Honda VFR 800 99mod.
Sted: Lillehammer

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av Swat55 »

Fant noen bilder og tegninger på diverse nå så da skjønte jeg litt mer :prf Så nå må jeg bare finne ut hvordan man enklest får tak i det :-) Når det gjelder føtter så tror jeg ikke det er noen fare for med. Jeg får nok slitasje midt på dekket jeg. Er ikke noen roadracing fører :mk Men skal prøve meg frem litt å se. Takk for gode svar å gi gjerne lyd hvis noen snubler over noen slike jeg kunne få kjøpt. Er ikke så dreven på eBay :sorry

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av SuperMorten »

Swat55 skrev:Er ikke så dreven på eBay :sorry
Det var ikke jeg heller, men det er veldig lett. Hvis du ikke har det, oppretter du en Paypal-konto, og knytter et kredittkort til denne. Så er det bare å opprette en bruker på Ebay. Da blir shopping så lett at det er nesten skummelt. En kan bli avhengig :prop: Jeg kjøper bil/MC deler og gadgets fra hele verden litt for ofte.. (sier kjerringa) :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av erikh »

SuperMorten skrev:
Swat55 skrev:Er ikke så dreven på eBay :sorry
Det var ikke jeg heller, men det er veldig lett. Hvis du ikke har det, oppretter du en Paypal-konto, og knytter et kredittkort til denne. Så er det bare å opprette en bruker på Ebay. Da blir shopping så lett at det er nesten skummelt. En kan bli avhengig :prop: Jeg kjøper bil/MC deler og gadgets fra hele verden litt for ofte.. (sier kjerringa) :knegg
Kjent fenomen :-P

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av PCP »

Swat55 skrev: Når det gjelder føtter så tror jeg ikke det er noen fare for med. Jeg får nok slitasje midt på dekket jeg. Er ikke noen roadracing fører :mk Men skal prøve meg frem litt å se.
Ok, ville bare nevne det. Men når jeg nå ser på bildene er det ikke umulig at føttene kommer litt høyere på 5.gen. I alle fall er selve fothvileren mye tykkere/høyere enn mine, og jeg har heller ikke noe gummikloss oppå som vel er et ledd i å gjøre den mer touring-vennlig/mindre vibrasjoner.

Uansett, det greieste er vel bare å prøve noe enkelt som andre har foreslått, men du får jo ellers også fulle "rearsets" til din modell, som kan justeres alle veier, og tar med seg brems og gir-pedal. Se eventuelt bilder og forskjellige løsninger feks i denne tråden; http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... -rearsets/

Bjørn Tore
Innlegg: 80
Registrert: 04 jan 2012, 11:30
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
Sted: STRØMMEN

Re: Høydejustering Honda VFR 800

Legg inn av Bjørn Tore »

Jeg har kjøpt fra louis.de de har til masse forskjellige sykkler

Bjørn

Svar