PCP skrev:
Sachs SIS TC50 kan jeg ikke huske. Det er kanskje bare fargene som lurer meg, men syns den minner litt om Yamaha DT50. Var den Sachc'en et vanlig innslag, eller var det litt "eksotisk"?

Neida, han så slik ut. Kan ikke huske den kom i andre farger. Relativt dyr, men ikke den dyreste, 9.000,- pluss pluss i 1985. Gikk sånn passe greit. 4 girs Sachs-maskin. Likte dårlig å krasje inn i siden på en Honda Civic i 30KM/t

For å si det slik: Jeg var årsaken til at de lysregulerte det krysset jeg krasjet i

16 år og ingen opplæring. Dårlig kombo. Tok lappen på lett mens jeg tutlet rundt på "restene" av Sachsen, og fikk meg et nydelig eksemplar av '80 CB100 K3. Den ble stjålet 5 dager etter jeg fikk lappen, til tross for solide kjettinger som lås. Så var det å skrape sammen rester av formue, og handle et vrak av en Yamaha RS100 fra 1976. Det var da jeg fikk lære meg å mekke, på den litt småbrutale måten. Plukket den 100% fra hverandre, uten så mye som et papir å se på når jeg skulle sette den sammen igjen. Byttet alt av lagre, pakninger etc, og fikk en meget pålitelig liten sak som holdt 30.000KM(!) før jeg solgte den som 18-åring. Tenk deg, 30 KKM uten feilslag å snakke om, etter at jeg hadde overhalt skiten, med null erfaring og knapt noe hjelp. Tror du jeg var stolt som en hane? Kykkelikyyy! Eller råflaks, som andre ville kalt det
RS-en gikk ikke akkurat som en kule, men fikk da 110-115, så bedre enn original var den.