Tips til hansker for Touring kjøring

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Tips til hansker for Touring kjøring

Legg inn av olepeder »

Toalmar skrev:
olepeder skrev:Jeg har bestilt Rukka R-Star som er 2 hansker i en der du stikker hånden inn i ulike kammer avhenig av temperatur, blir spennende å prøve.
http://www.youtube.com/watch?v=kGbMpOdcCJM" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei olepeder

Har du fått testet disse med "2 kammer"
Venter i spenning på din feedback
Hei.

Endelig har jeg fått prøvd hanskene litt, det dårlige været gjorde seg ferdig mens vi var utenlands :-)
Uansett så kjørte jeg en litt lengre tur samt noen småturer og må vel si at jeg liker hanskene svært godt. Ganske ok å stikke hånden inn i kammeret for grep/varmere dager (evt varmeholker). Med liten isolasjon inne i hånda så blir følsomhet og grep bra. Samtidig blir det dobbelt isolasjon på oversiden av hånden mot fartsvinden.
Om det skulle bli kaldere er det jo et kammer til. Jeg opplever ikke at det blir kaldt på oversiden om jeg bruker det. I min verden er dette fantastiske saker.
Eneste problemet er at jeg kjøpte en str feil. Jeg har et par sommerhansker, Rukka Him, i str 12 og bestilte R-Star i 12 og opplever at de er hakket mindre. Om noen vil kjøpe et par SVÆRT lite brukte R-Star i str 12 så si fra.

Forøvrig er Rukka Him utrolig bra i varmen, anbefales
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tips til hansker for Touring kjøring

Legg inn av Kawagutten »

Her mener jeg det beste er å ha tre par liggende. Et for de aller varmeste dagene og et for mellomtempen og et for de kaldeste dagene,får da mest kjøreglede.
For de varmeste dagene har jeg valgt MotoStar som fungerer bra.
For mellomtempen har jeg valgt Spyke som jeg er meget godt fornøyd med.
Fant ikke vinter hanskene nå.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar