Jeg tenkte å spørre dere om en sak. Jeg er elev med en kjøreskole som tilbyr klasse A, så jeg ønsker å hente inn en "second opinion" på en liten sak.
Jeg har nå hatt 20-25 timer kjhøring klasse A, og responsen er at jeg kjører plettfritt i trafikk allerede, og behersker 4 av de fem kjøregårdsøvelsene med ful kontroll. Men, jeg sliter med krypekjøringsøvelsen.. Jeg kan krypekjøre, men river noen kjegler fra tid til annen, så det er litt variabelt med akkurat den øvelsen.
Jeg har spurt min kjørelærer da, siden jeg kjører i variert trafikk, overholder alle regler med mer, om det er på tide å gå over til "trinn 3", at vi nærmer oss sikkerhetskurs i presis kjøreteknikk på bane etc, og begynner å "nærme oss mål".
Han brøyter på med fler og fler kjøretimer, og øving er jo vel og bra, men jeg er bekymret over at jeg blir holdt tilbake pga at en kjøregårdsøvelse ikke sitter som den skal. Argumentet fra lærer er at "inntil du kjører teknisk plettfritt" (ref øvelse 1), så må vi bare ta flere timer.
Har noen her fått den samme vurderingen? Jeg prøver selvsagt å unngå at det skal bli veldig mange "unødige" timer der en gjør det samme hele tiden uten progresjon. Lappen kommer jo til å ende på 40-50.000.- om dette fortsetter

På forhånd takk
(har sendt denne til noen andre trafikkskoler, en skulle da tro at trafikkkjøringen og helheten er det som teller, og ikke at en skal dra ut minimum 20 timer ekstra bare fordi en sliter periodisk med en øvelse)