Dere får ønske meg lykke til på "jomfruturen" min i morgo i pøsende regn med torden

http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic ... IC_ID=2716" onclick="window.open(this.href);return false;If you are in a cage (surrounded by metal) you are pretty safe. If your car is struck by lightening, most of the charge should flow along the outer skin of the body and go to ground leaving you un-harmed. But no guarantee that you won't absorb some stray bolts.
But on a motorcycle you are just a moving lightening rod. Not a safe situation. No protection at all.
Det er alltids noe som er høyere enn deg, med mindre du er midt ute på en eller annen vidde.. Lynet går etter korteste vei/høyeste punkt. Det er større sjans å vinne i lotto flere ganger på rad..Carpa skrev:Nå tør jeg aldri kjøre mc i tordenvær igjen![]()
God tur med nysykkelen, håper værgudene er på din side i dag
Ja kanskje meg, men ikke degSuperMorten skrev:Det er alltids noe som er høyere enn deg, med mindre du er midt ute på en eller annen vidde.. Lynet går etter korteste vei/høyeste punkt. Det er større sjans å vinne i lotto flere ganger på rad..Carpa skrev:Nå tør jeg aldri kjøre mc i tordenvær igjen![]()
God tur med nysykkelen, håper værgudene er på din side i dag
På denne tiden av døgnet?FrodeL skrev:Avgang....
Takk alle sammen for støtten.....tror eg
Trixet er varme i holkene; da gjør det ikke noe at du er våt. Vi kjørte 39 dager på ferie i fjor og hadde regn i 32 av dem. Mesteparten av tiden med vanlige hansker, men varmen på fullt slik at jeg likevel er tørr.FrodeL skrev:Apropos våt på hendene....er det mulig å kjøre i regn i flere timer og holde seg tør på hendene?