Tror jeg hadde også tent på alle pluggene.... og som jeg sa det før, vi alle burde prøve å se saken fra flere sider og komme med konstruktive innlegg.
Synes JRO hadde et fint som fortjener svar fra moderatorene.
Dortmunder
Grunnen til at det er "blåkopi" er fordi temaet som blir brukt både her og der er et standard-tema som følger med i pakka til phpBB. Verken dette eller det andre har noe rettigheter på det, og det finnes tusener av andre forum med det samme temaet.Dortmunder skrev:tok en liten titt på det nye forum til GV... jammen en "blå-kopi" av dette forum... navn, emblem.... bare blå![]()
Tror jeg hadde også tent på alle pluggene.... og som jeg sa det før, vi alle burde prøve å se saken fra flere sider og komme med konstruktive innlegg.
Synes JRO hadde et fint som fortjener svar fra moderatorene.
Dortmunder
Som spørsmål var det nok ment retorisk så jeg håper du tar skuffelsen med fatning.tagesk skrev:Det var ment som et råd, ikke et angrep eller irettesettelse.beckern skrev: Og hva man bør diskutere og når man skal gå videre er det du som styrer forstår jeg.
Om du tar det ille opp så kan jeg bare beklage.
Jeg er smigret over at du tror jeg styrer noe her inne, men det gjør jeg altså ikke.
[TaSK]
Det har kommet et svar på dette fra Godtvoksen her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p60-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;Crinos skrev:Siden det er et ønske om utspill fra andre moderatorer enn bare AJ så kan jeg si noen ord om hvorfor akkurat Godtvoksen ble utestengt.
GV har over en lengre tid vert direkte utfin i sin dialog via epost og PM'er til AJ og andre moderatorer. Vi snakker om person angrep, noe som overhodet ikke hører hjemme i normal høffelighet.
Hva innholdet i disse PM'er og eposter har vert, går jeg ikke inn på. Da dette er privat.
Det ble spurt om "eneste grunn var at han opprettet et nytt forum"...
Nei, dette er ikke grunnen alene. Hva brukere her ønsker å gjøre andre steder enn på dette forumet er helt opp til brukeren. Opprett gjerne flere fora så lenge det er med godt innhold er det bare gangs gjenge for alle.
Det at GV oppretter et nytt forum og kaller dette for MCsidene er derimot ganske på kanten. Særlig når det også på Facebook vinkles som at det er en "out-branch" av dette forumet. Jeg har oppfordret AJ til å vurdere å klage mcsidene.no inn for domeneklagenemda, så får vi se hva det blir til når han kommer hjem fra ferie.
Er det en skjebelig grunn til utestengelse da?
Ja, vi mener unisont at det var det. Hadde han valgt å lage et nytt forum med et helt annen navn, hadde nok saken vert annerledes.
MCsiden.no har en høy takhøyde for hva som aksepteres av utsagn, men når en bruker blir klaget på av andre brukere, samt driver med person angrep, og stiller hele "driften" i et dårlig lys, da strider dette med hva man har godtatt i det man registrerer seg på forumet. (Kanskje ikke alle som leser dette, men dog...)
Medlemer burde ikke føle seg truet for utestengelse på noen som helst måte. En utestengelse kommer først etter flere varsler til bruker der bruker skal få mulighet til å ta varsel til etterretning. Om ikke disse varslene blir hørt, har vi da rom for utestengelse. Dette gjør vi for å beskytte forumets vellvære. Noen er kanskje ikke enig i avgjørelsen, men slik vil det alltid være.
Antivirusen min (Norton) lar meg ikke gå inn på siden.ole m. skrev:
Det har kommet et svar på dette fra Godtvoksen her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p60-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;
Festlig når man kommuniserer via forskjellige forum, med linker som legges inn av andre...
:-)å
Dét er vel greit, eller hva?Jompa skrev: Det rare er at etpar av de som også er medlemmer her, ser ut til å ha en annen personlighet på ikkebike.no enn her.
Grunnen til at Norton ikke lar deg besøke den siden finner du her: http://safeweb.norton.com/report/show?u ... rum.net%2F" onclick="window.open(this.href);return false;SuperMorten skrev:Antivirusen min (Norton) lar meg ikke gå inn på siden.ole m. skrev:
Det har kommet et svar på dette fra Godtvoksen her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595p60-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;
Festlig når man kommuniserer via forskjellige forum, med linker som legges inn av andre...
:-)å
Sent from my GT-I9300
Ja det er interessant dette, for AJ markedsførte selv MCsiden inne på Bike under nicket Blizzard. Og hvis han utestengte "Godtvoksen" av samme grunn, så er han jo ikke bare frekk og arrogant men en hykler av rang.jhn skrev:Jeg er nok også en av de som finner det mindre og mindre interessant å lese om kaker og været, og mere og mere irriterende å lese om de som blir utestengt pga ...i mine, og mange andres øyne, ingenting ... eller litt mere presis ... kanskje har en litt freidig, men ikke ondskapsfull humor, og tør å si hva de mener.
Merkelig nok er de siste par utestengte folk som jeg ganske kjapt la merke til hadde lignende holdninger til både mangt og meget som meg selv, og også humor.
Selv om jeg ikke har truffet hverken Godtvoksen eller Juleniss1, så er de på en måte gamle kjente som det alltid er hyggelig å veksle noen ord med.
At de ble utestengt er irriterende, og arrogansen til forumledelsen er ennå værre, så jeg vil nok også besøke dette forumet sjeldnere i fremtiden.
Det finnes forum som er befolket av trivelige folk som tør å ha egne meninger, og har det, uten fare for utkastelse.
Det er bare å følge oppfordringen til AJ å oppsøke konkurentene.
Kom til å tenke på noe ... en av begrunnelsene for utkastelse var visstnok en utidig reklame for andre forum, dette er etter sigende ikke en ukjent taktikk for AJ ... han skal ha vært ivrig på dette på bike.no når han overtok mc-siden.
Tja, når han nektes føre "krigen" her, hva skal han gjøre? Bøye seg fremover og "la seg ta"?Jompa skrev:Det er mulig at jeg er noe treg i oppfattelsen, men etter å ha lest denne tråden flere ganger, og GVs "utestengt" tråd på ikkebike.no har det etter hvert gått opp for meg at GV har en privat krig gående med AJ og resten av "regimet", altså moderatorene på MC-siden.
Fra sitt eksil i ikkebike prøver han å så tvil om moderatorenes modenhet og dømmekraft, ivrig applaudert av etpar andre utestengte ( fra mc-siden)
og folk som også er Mc-siden-medlemmer.
Det rare er at etpar av de som også er medlemmer her, ser ut til å ha en annen personlighet på ikkebike.no enn her.
Eller er det redselen for AJs vrede som får dem til å uttale seg mere forsiktig og saklig på dette forumet.
Hadde ventet at "krigen" skulle føres fra hans eget forum, men nei, der holder han stien sin ren.
Utifra oppdelingen på forumet hans, ser det heller ikke ut som han har tenkt at det skal bli et forum med de høylydte diskusjonene.
Ja, jeg elsker konspirasjoner.
Når GV flere ganger skriver "politietterforsker Anders Johan Blisten" antyder han langt på vei at AJ overvåker alle forumbrukere både på dette, og flere forum.
Når GV har røpt at han har en sønn som jobber i Google, kan man jo bare tenke seg mulighetene for overvåking, hvis man vil.
KliffArne kaller moderatorene for nyttige idioter.
Hva med oss andre, da ?
Er vi bare hjernedøde slaver i AJs imperium ?
Jeg har truffet 4 av moderatorene og enda noen fler av forumets medlemmer, bare ei kort stund riktignok, men alle de jeg har truffet og pratet med
virker som høyst oppegående folk. Det kan jo selvsagt hende at jeg er blitt manipulert, jeg er bare en enkel bondesønn........
Det er muligens noen som tror at jeg ikke mener at man skal si ifra om urettferdighet.
Feil, jeg både sier ifra og tar tak i urettferdig behandling rett som det er, men sørger for å holde ørene oppe og kjeften lukket til jeg vet hva som foregår.
Skal bli spennende å se hvem som ender opp som "nyttige idioter" til slutt.