Høres veldig merkelig ut. Jeg slet også veldig mye med krypkjøring og hadde brukt 3 dobbeltimer kun på denne øvelsen, men kom ingen vei.
Jeg snakket med kjørelærer og han mente at vi tar det obligatoriske delen og blir ferdig med det så deretter kan vi fokusere på krypkjøringen.
Når jeg hadde tatt obligatoriske delen og lærte mye av hvordan sykkelen skulle behandles(svingteknikk, forankring osv) klarte jeg nemlig å krypkjøre uten noe som HELST problem.
Det bare kom automatisk uten at jeg visste hvordan.
Så mitt råd til deg er å nemlig bli ferdig med det obligatoriske og deretter fokusere på krypkjøringen.
Du vil ikke stryke på oppkjøring hvis du klarer å velte en kjegle.
Enda et spørsmål om kjøreskolen jeg er på, litt undrende;;;
-
- Motorsykkelen din: D
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Re: Enda et spørsmål om kjøreskolen jeg er på, litt undrende
Min kjøreskolelærer sa jeg forsåvidt var klar etter to timer men syntes at det var litt i det billigste laget såpushet på meg 4 timer til sånt forekommer nok ofte men være et vanskelig tema å ta opp med lærer så lenge han enerådende på markedet i din nærhet men prøv å ta det opp på en grei måte og tren så mye som mulig hjemme.Ordner seg nok og lykke til :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Det ligger litt i skole-omdømme også. Selvom du føler deg klar, er det ikke sikkert de vil ha deg til oppkjøring riktig enda, i fare for stryk og en ekstra strek i statistikken dems : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Ikke ta for lett på " det trafikkale"lars_helgek skrev:Ser den :) Jeg har kjørt bil i 10 år, så det traffikale er ingen utfordring (skilter, regler etc) :)Snikendeugle skrev:Jeg havnet på 35000, men det var etter én feilet oppkjøring også (hadde bare en dobbelttime før oppkjøring nr 2).
Mer enn jeg forventet, men nå har jeg ikke billappen fra før heller (kun moped), så mye av det trafikkale var ikke "second nature" for meg til å begynne med.

Hvis du f eks unngår å overholde vikeplikt under oppkjøringen så kan det være avgjørende.
Særlig på veier uten forkjørsrett dvs der hvor høyrereglen gjelder, så er dette for gjort!!
"Do the right thing"
- lars_helgek
- Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999
Vi er nå endelig på veien fremmover da :) Blir temmelig dyrt, men men...
Krypen er ingen problem nå da :)
Takk for svar alle sammen, jeg tar seff ikke "for lett" på trafikkkjøringen, men mener at det i utgangspunktet er OK der da, enda ikke gjort noe feil i trafikken siden jeg startet, så håper det går :)
Krypen er ingen problem nå da :)
Takk for svar alle sammen, jeg tar seff ikke "for lett" på trafikkkjøringen, men mener at det i utgangspunktet er OK der da, enda ikke gjort noe feil i trafikken siden jeg startet, så håper det går :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)