En slik står inne hos Ebergmotor i Trondheim, den lokale Ducati-sjappen

Ser den så vidt helt bakerst på bildet her


Er dette italiensk da??
Er vel ingen særlig tvil om at selve sykkelen er italiensk?MaxTron skrev: Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.AJ skrev:Er vel ingen særlig tvil om at selve sykkelen er italiensk?MaxTron skrev: Er dette italiensk da??
Ser jo at ivertfall luftfilteret er ifra amerikanske S&S, og motor (med støtstenger), primæroverføring, og separat girkasse set jo veldig amerikansk ut...
Skulle furundre meg om ikke hele drivpakka er S&S eller en annen amrikansk sjappe som produserer "high performance motorcycle engines" i god gammeldags HD-stil.
Motor og ganske sikkert en del andre ting også fra bl.a. USA, noe italienerne heller ikke legger skjul på. Men at det er slik er jo ikke helt uvanlig? Aprilia med Rotax-motor er fortsatt en italiensk motorsykkel selv om motoren er østerriks...
Kom til å tenke på danske Lauge Jensen... Har vel motor fra USA de syklene også, mener jeg å huske. Likefullt regnes den som en danskprodusert sykkel.
BIanchi, MOrri og TAmburini er vel strengt tatt en italiensk rammeprodusent. De har brukt motorer fra de fire store japanske motorsykkelprodusentene. De med Suzukimotor het Bimota SB2,3 osv. Og de med Kawasakimotor KB2,3 osv. I de senere årene er det bare brukt Ducatimotorer med endret innsprøytning i Bimotarammene.MaxTron skrev:Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.
... og jeg har ei vælbrukt racingkåpe til HB1 liggende...Desmo skrev:BIanchi, MOrri og TAmburini er vel strengt tatt en italiensk rammeprodusent. De har brukt motorer fra de fire store japanske motorsykkelprodusentene. De med Suzukimotor het Bimota SB2,3 osv. Og de med Kawasakimotor KB2,3 osv. I de senere årene er det bare brukt Ducatimotorer med endret innsprøytning i Bimotarammene.MaxTron skrev:Joda, helt greit det, Bimota er jo definitivt å regne som italienske motorsykkler, de har vel brukt drivverk fra blant annet Yamaha og Suzuki i tillegg til Ducati.
http://www.motorcyclespecs.co.za/Galler ... 20%202.jpg
Står en godt nedpakket KB2 Laser i et uthus oppe i Lensbygda. Kjenner godt eieren!
Men...!rupert skrev:Tengte jeg skulle bidra med bilde av min Italienske sjønnhet
rupert skrev:Tengte jeg skulle bidra med bilde av min Italienske sjønnhet
Nydelig sykkel, har siklet over Benelli's streetfightere siden før jeg kjøpte min egen sykkelAJ skrev:Var innom Grua Auto AS i ettermiddag for å levere en Mitsubishi som jeg har hatt til testkjøring et par dager.
Mens jeg var der gjorde en av mekanikerne meg oppmerksom på denne sykkelen som Mitsub.selger Thomas hadde "tatt inn", som han sa:
Benelli Cafe Racer 1130, 2008 modell, som bare har gått noen få tusen.
Sykkelen er til salgs til en vettug pris...
Brutalt vakker italiensk skjønnhet, dette